Onrustig drinken

Discussion in 'Flesvoeding' started by Anoniempje91, Sep 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anoniempje91

Oct 28, 2011
    90
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hi mama's!

Mijn dochter van bijna 3 maanden drinkt haar flesje super onrustig. Ik heb vanaf het begin heel erg lopen klooien met de voeding (forte, forte + standaard, div flesjes en spenen), ze dronk op een gegeven moment tegen de liter of iets meer en is toen opeens van 8 naar 5 flesjes gegaan. Nu biedt ik haar 5 x 150ml water met 5 schepjes Nutrilon + 2,5 schepjes Nutriton vanwege verborgen reflux aan. De eerste helft drinkt ze meestal heel relaxed, maar wanneer ze een boertje heeft gedaan begint de pret.. Ze draait met haar hoofd, begint te piepen en/of te huilen en laat meestal dan zo'n 30 - 50ml staan. Ze is voorderest een vrolijk meisje, ze lacht veel en ze slaapt meestal goed. Alhoewel ze nu al 3 dagen wat onrustiger slaapt..

Ze slaapt een uurtje en dan wordt ze piepend wakker, de speen wilt ze niet of die gooit ze na een paar minuten er uit. Ze ligt in een Puckababy en je ziet echt dat ze haar handjes in haar mondje wilt stoppen. Vannacht heb ik haar om 5:00 bij me in bed genomen, elke x haar speen gegeven en toen viel ze toch nog in slaap tot 7:00. Na de fles weer bij me in bed genomen omdat ze bleef piepen en toen toch nog tot 10:15 geslapen, toen maakte ik haar badje klaar en gaf haar weer een fles.

Er is spruw bij haar vastgesteld, heb een groen goedje gekregen van de dokter maar dat heeft niks geholpen. Las op internet over sinaasappelsap, en daardoor is het nu al een heel stuk minder gelukkig! Ben ook al één x bij een osteopaat geweest en die zei dat haar nekje heel erg vast zat, ik ga voor volgende week sowieso nog een afspraak maken om te kijken of het helpt.

Ik gebruik nu een Dr. Brown fles met level 3 speen, anders komt er niks uit vanwege de Nutriton.. Heb de Avent Classic met div. spenen besteld om te kijken of dat wat helpt. Ben ten einde raad, heb al zoveel geprobeerd maar ze blijft onrustig! Ze overstrekt zich ook, minder als voorheen, en heeft een voorkeurshouding.

Lang verhaal, maar probeer het zo goed mogelijk neer te zetten!

Liefs

2. Marloes86

Marloes86 Niet meer actief

Vraagje; doe je 2,5 schepje Nutriton in 1 voeding of verdeeld over de dag? Hier gaat er 1 schepje op een voeding van 180 +6 en die drinkt ze uit de Dr Brown fles met fase 1 speen. Gaat prima. Ze doet ongeveer 20 minuten over haar flesje.

3. Anoniempje91

Oct 28, 2011
    90
    0
    6
    NULL
    NULL
    2,5 schep in één voeding. Bij level 1 kwam er niks uit, kan me niet herinneren hoeveel schepjes pitmeel ik er toen in deed.. Heb ook een tijdje Kruidvat merk pitmeel gebruik en die was heel anders met dikte dan de Nutriton vond ik. Ik heb nog level 1 en 2 spenen liggen als het goed is, ik zal morgen eens kijken of 1 schepje Nutriton en level 1 speen verschil maakt!

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Kan het zijn dat de voeding na het boeren te dik is geworden door de JBPM en ze het niet meer door de speen krijgt of er teveel moeite voor moet doen?
    Ik vind het ook vrij veel JBPM, zou kijken of je misschien wat minder in de fles kan doen.

5. Anoniempje91

Oct 28, 2011
    90
    0
    6
    NULL
    NULL
    Heb net één schep pitmeel op 180+6 gedaan om het uit te proberen op een level 1 speen, hier komt dus echt niks uit! Vanmiddag één schep pitmeel op 150+5 en daar dronk ze beter uit raar genoeg.. Level 2 is denk een betere optie, ze heeft beide keren zo'n 120ml gedronken. Wel blijft ze om het uur wakker worden, maar is wel moe. Wrijft in haar oogjes, als je de speen geeft vallen haar oogjes weer dicht. Maar slapen.. ho maar! Vannacht ook weer bij mij in bed gelegen omdat ik anders heen en weer blijf lopen..

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

Jun 3, 2015
    2,369
    9
    38
    Female
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Je schrijft dat je dochter van 8 naar 5 flesjes is gegaan, maar ook dat ze om het uur wakker blijft worden. Wat houdt je tegen om dan ook een flesje te geven? Ze laat ook voeding staan. Misschien vindt ze de flessen te groot en laat ze daarom staan, om vervolgens weer eerder voor een volgende fles te komen.

Misschien kan je het aantal voedingen eens aanpassen aan de hoeveelheid voeding die ze in 15-20 minuten drinkt tot ze niet meer wil. Misschien is dat wel 120 ml.

Iets anders wat me opviel is dat je je dochter van 3 (!!!) maanden sinaasappelsap geeft. Sinaasappelsap is bijvoeding en dat kunnen de darmpjes pas vanaf op zijn vroegst 4 maanden aan. Citrusvruchten worden ook nog eens afgeraden om mee te beginnen als het gaat om bijvoeding. Het zou dus heel goed kunnen dat je dochter buikpijn krijgt van de sinaasappelsap. Als een medicijn van de huisarts niet helpt zou ik gewoon teruggaan naar de huisarts en niet zelf gaan klooien. Hetzelfde geldt voor verschillende soorten voeding.

7. Anoniempje91

Oct 28, 2011
    90
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ze heeft altijd goed gedronken en geslapen, meestal zo'n 3-4 uur tussen de voedingen en zo'n 150ml per voeding. Dus dat ze opeens onrustig werd en raar ging doen met de voedingen klopte gewoon niet..

En over de sinaasappelsap.. Ik doopte een wattenstaafje in het sap en smeerde haar tong er mee in, nog geeneens een halve theelepel per dag dus. CB raadde mij aan om verdund citroensap te gebruiken, dat leek mij te zuur en heb daarom voor sinaasappelsap gekozen. Overigens had de kinderarts van het CB nog nooit van verdund citroensap gehoord en raadde bessensap aan, allemaal zuren dus. Schijnt echt goed te helpen tegen spruw.

Met de voedingen heb ik ook altijd contact gehad met het CB en/of met Nutrilon zelf.

Maar ik heb het probleem gevonden, dochterlief krijgt haar eerste tandje(s). Heb dentinox gehaald en ze is sindsdien weer helemaal de oude!

8. Emihan

Emihan Actief lid

Aug 18, 2015
    474
    68
    28
    Ik heb als tip voor spruw van de lactatiekundige om rauwe kokosolie te gebruiken, maar dan wel een kokosolie die niet bewerkt is en gewoon nog ruikt naar kokos. Bij mij dochter heeft het geholpen (naast de spruw medicatie). Mijn dochter had er echt heel erg last van, heel haar mondje zat vol.

9. Nacho

Nacho Fanatiek lid

Jun 3, 2015
    2,369
    9
    38
    Female
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ah ik dacht dat je haar een fles sinaasappelsap te drinken gaf ofzo :p

10. Anoniempje91

Oct 28, 2011
    90
    0
    6
    NULL
    NULL
    @Emihan Bedankt voor de tip! Ga ik zeker onthouden :)

@Nacho Haha nee, ik weet dat ze van sinaasappelsap onwijs veel buikkrampen kunnen krijgen. Bedankt iig voor je reactie en tips!

Share This Page