Hoi allemaal. Inmiddels na mijn vorige topic 'lastige start' gaat alles stukken beter met mijn zoontje. Er is echter nog wel iets waar wij enorm tegenaan lopen. Ik heb nog even gezocht op het forum maar vind weinig echte tips en antwoorden ( of ik zoek niet goed genoeg ). Hij is namelijk erg beweeglijk. En met beweeglijk bedoel ik niet zoals een gewone baby of iets drukker. Hij is eigenlijk altijd in beweging. Zijn armen en benen vliegen alle kanten op.. Daarnaast wilt hij echt van alles, alles wat hij eigenlijk nog helemaal niet kan. Hij was vrij vlot met rollen (3 maanden) en is nu 4.5 maand en kruipt op zijn manier door de box en zijn bed. Op zich klinkt het heel leuk natuurlijk, een ondernemende baby... Maar het is een ramp om hem in slaap te krijgen. Hij ontspant zelden, alleen als hij eenmaal slaapt, en houdt zichzelf dus echt wakker. Zijn armen en benen vliegen alle kanten op, het lijkt vaak ook een soort enthousiasme en laten zien wat hij kan, Uiteindelijk gaat het over in huilen want dan is hij oververmoeid. Hij slaapt trouwens vrijwel altijd op zijn buik maar hier gaat dus aardig wat gekruip aan vooraf door zijn hele bedje. Ik wil morgen het cb bellen voor wat tips maar wellicht heeft er iemand ervaring hiermee en kan ons vast wat tips geven. Ps: tot 3 maanden hebben we hem ingebakerd, dit ging prima maar is nu dus geen optie mee.
Was je al bij een osteopaat of manueel therapeut geweest? Dat hypere zien we hier bij onze jongste ook en bij haar is het pijn. Verder: kan er ook een allergie spelen? Caitlyn kan hier nog steeds niet zelf in slaap vallen, (zijn nog steeds bezig alles onder controle te krijgen), en dus wieg ik haar altijd in slaap. OP eigen kracht lukt het haar echt niet Een enkele keer, als ze goed in haar vel zit, horen we haar ;s nachts wel eens wakker worden en slaapt ze zelfstandig weer verder, maar dat is echt op 1 hand te tellen. Wachten tot ze pijnvrij is en op basis van de ervaringen bij onze oudste denk ik dat we dan een betere slaper gaan krijgen
Mijn zoontje heeft precies hetzelfde, heeft ook een moeilijke start gehad. kruipt en rolt ook alle kanten op. Ik kan me niet omdraaien of hij ligt alweer op zijn buik! Als die oververmoeid begint te worden gaat S. Ook heel hard huilen. Echt zielig!wat ik die is ik pak hem op en wieg hem in slaap (+- 5 min), hij word ook heel erg rustig van de speen, maar goed als die dan slaapt leg ik hem op zijn zei in zijn bedje, daarna stop ik hem zachtjes in! Dat is bij mij ook het enige dat echt werkt! Succes ik blijf meelezen
Dit wijst volgens mij op overprikkeld zijn... Ik herken wat jij beschrijft. Ongecontroleerde bewegingen (ik noemde het een beetje spastisch, niet lullig bedoeld) en niet kunnen slapen. Idd een bezoek aan een osteopaat. Doe je al een vast ritueel met voeden? Hier op advies van cb een strak schema aangehouden en met 2 weken een totaal ander kind die sliep van voeding tot voeding. Wel wat jonger 9 weken was ze toen. Wij deden luier verschonen, voeden, knuffelen op schoot, spelen in de box en bij het eerste signaal van vermoeidheid naar bed. Soms was er niet eens spelen in de box bij. Kamertje een beetje verduisteren. Hier was koemelkallergie de boosdoener. Ik heb veel gehad aan het boekje van Stephanie Lampe; Baby in een ritme
Bedankt voor jullie reacties. Vast ritme is lastig bij hem. Dit proberen wij inderdaad al vanaf week 2/3 alleen bij heeft al vanaf het begin weinig geslapen overdag. Hij komt nu als we geluk hebben aan 2x een half uurtje en smiddags varieert het tussen de 1 en 3 uur.. Erg wisselend dus. We hebben inderdaad de manueel therapeut, kinderfysiotherapeut en osteopaat bezocht vanwege zijn enorme voorkeushouding en kiss syndroom. Daarvoor was hij gelukkig klaar met behandelingen bij allen.
Bij mijn dochter was het overprikkeld icm verborgen reflux en gewoon een slechte start gemaakt. Inbakeren was idd een perfecte optie maar na 4 maanden en 2 weken wilde ze er zelf uit (protesteerde tegen het inbakeren). Ik zie nog wel dat ze lekker onhandig is maar het is al stukken beter dan in het begin! Ik zie haar steeds een stukje rustiger worden. Vanaf 4,5 maand tot nu toe. Is niet echt een tip maar ik heb wel heel veel geduld gehad (en nog )
Ik herken heel veel van jouw verhaal, Samuël is ook zo. Heeft zelfs in het zkh gelegen toen hij 4 en een halve maand was omdat hij zo onrustig was en veel huilde en mega veel dronk..... (dat laatste was er een beetje ingeslopen om hem maar rustig te houden) In het zkh is zijn ritme helemaal doorbroken en ik kreeg gewoon een relatief rustige baby terug. Wel ben ik hem toch nog gaan inbakenen (1 arm) en machtig zeg wat was dat ook weer een verschil! Nu is S ruim 6 maanden oud en ik moet zeggen het blijft een man met pit, maar door rust en regelmaat gaat het veel en veel beter.
Ik weet het zo niet. De onze doet dat ook. Ik ben er wel blij om, hij is heel actief en ondernemend, zoals je al zei. Ik zie er geen graten in. Als hij dan wat slechter in slaap sukkelt, dan maar even sussen.
Er is wel een verschil tussen druk en druk natuurlijk. Wat jij schrijft over: "dan maar even sussen" werkt niet altijd bij een drukke baby. Ik kreeg mijn dochter de eerste weken altijd in slaap, maar sinds dat ze ingebakerd is geweest krijg ik haar niet in slaap. Niet met een speen, niet rustig op de bank even sussen, niks werkt! Het enige wat werkt bij haar is in bed liggen met haar knuffeltje, speen en slaapzak. Dan is het rustig, geen afleiding, geen prikkels, gewoon rustig en stil. @TS is babymassage wat voor je kleintje?