Onze dochter van 6,5 week heeft eigenlijk vanaf week 2 vaak 5 a 6 uur achter elkaar in de nacht doorgeslapen, met uitschieters naar zelfs 8 uur. Sinds een paar dagen echter meldt ze zich weer om de 3 uur 's nachts en dat valt dan ff rauw op je dak als je zo verwend was dit nauwelijks te hebben meegemaakt Ik snap het niet helemaal: betekent dit dat we haar flessen moeten ophogen? Ze krijgt nu 120 cc aangeboden, waarvan ze meestal 100 opdrinkt, het laatste restje krijgt ze er vaak niet goed uit vanwege het schepje Nutriton dat we erdoor mengen ivm spugen. Ze geeft dan echter geen hongersignalen meer, dus volgens mij is ze dan ook wel verzadigd. Ze weegt 3800 gram, en zit op 6 voedingen per dag. Of interpreteren we haar gehuil verkeerd en wil ze gewoon getroost worden? Ik vind het nog heel erg moeilijk haar huiltjes van elkaar te onderscheiden, het lukt me gewoon niet. En ook al weet ik dat het voor de kindjes van deze leeftijd vaak nog heel normaal is om om de 3 a 4 uur te komen voor een fles; ze heeft het tijdenlang niet gedaan, dus waarom dan nu wel?
af en toe heeft je kind een fase, of sprongetje net hoe je het noemen wilt, en komt het snacht's wakker worden meestal weer terug.. vaak merk je dat je kindje overdag ook wat meer jammert. na deze fase merk je dat je kind ineens weer wat nieuws kan. google maar eens op sprongetje 6 weken, of het oei ik groei boek.
In deze fase (6,5 week) zou ik 's nachts wel een flesje aanbieden. Balen, maar jullie waren ook gewoon TE verwend
Klinkt als een sprongetje. Ik geloofde daar echt niet in maar het klopt vrijwel precies. Ik heb net de 12 weken sprong achter de rug (die duurde erg lang) en hier sliep hij ook door van 20:30 tot 6:30 maar tijdens het sprongetje kwam hij soms zelfs wel 6x in een nacht. Dan geven we hem uiteraard niet telkens voeding.
Maar in jouw situatie zou ik wel een voeding aanbieden, die van mij is nog klein en na een fles van 180 kan je makkelijk 3 uur zonder voeding. Jullie kleintje is nog wel heel piep dus dan zou ik het wel doen. Ik kan mij herinneren dat mijn kleintje rond die periode ook weer vaker kwam en dan bood ik ook een voeding aan. Ging meestal niet op maar dan slaapte hij wel vaak weer verder.
Gewoon een voeding geven. Het is inderdaad heel normaal dat ze nog 's nachts wil drinken en blijkbaar heeft ze het nu nodig. Gezien haar problemen (veel spugen en krampjes) zou ik zeker geen flessen gaan ophogen. Gewoon veel kleine flesjes vaker aanbieden. Dat is het beste voor haar reflux.
Ik denk ook dat het een fase is. Volgens mij mag je haar meer geven. Nu drinkt ze dus een 600 cc per dag, wat wel goed is. Maar ik gaf op die leeftijd 7 flesjes per dag en hij sliep ook door. 6.00u 9.00u 12.00u 15.00u 18.00u 21.00u 00.00u Sliep dan door tot 7u. Misschien kan je dat eens proberen? Of anders de flesjes geleidelijk aan ophogen en maar 6 blijven geven? Onze jongen wordt nu om de zoveel tijd ook wakker en nu heb ik gemerkt dat dat dan altijd rond de tijd is dat ik zijn fles zou moeten ophogen.