Ja kom ik weer... ons mannetje is een makkelijk mannetje die zich zelf al best wel lekker kan vermaken, maar wat heel normaal is ook erg lekker bij je kan hangen waar ik van geniet. Ik gebruik ook veel mijn draagdoek, maar dat is niet altijd praktisch. Nu is hij vanaf het begin al erg onrustig met armen en benen en loopt veel te maaien. Omdat hij het liefst op zijn buik sliep en dit dus ook deed/doet was dat geen probleem al blijft hij heel onrustig met zijn hoofd heen en weer draaien ook in zijn slaap. Nu kan hij sinds van de week op zijn rug draaien vanaf zijn buik en wil hij ook niet echt meer op zijn buik liggen, hij wurmt dan net zo lang totdat hij op zijn zij of rug ligt. Maar dan kan hij niet/moeilijk slapen door het onrustige gedrag met armen en benen, met het gevolg dat hij dus weinig slaapt al valt het overdag nog wel mee, maar de nachten zijn een drama. De enige oplossing is bij ons in bed nemen en hem dan tegen mijn aanleggen ( op zijn rug) en dan lijkt hij wel rustig, maar slaap ik minder goed. Vanaf het begin slaapt hij al goed in zijn wieg en eigenlijk wil ik hem niet teveel laten wennen aan bij ons liggen (al ligt hij zo en zo 's nachts wel een tijdje bij me en daar geniet ik van), omdat ik zo stram en stijf ervan wordt en mijn hele lichaam pijn doet omdat ik ook echt in 1 houding blijf liggen ook als ik slaap. Inbakeren mag niet meer al gaf de fysio dit advies wel, maar dat gaat nu niet meer. Wat voor optie zijn er nog meer zodat hij minder onrustig is en ook op zijn zij of rug kan slapen? Het begint me nu ik weer werk toch wel op te breken. Mijn andere kids waren ook buikslapers, maar ook echte buikslapers want die wilde niets anders dan op hun buik liggen en ik merk aan de jongste dat hij het gewoon niet prettig vind. Hij is trouwens bekend met reflux , heeft hier medicijnen voor,en ook erg verkouden geweest en heeft nog altijd een volle neus en heeft een inhaler omdat hij vol was en erg aan het zagen.
Ik heb mijn zl ook een tijd tegen me aan gehad s nachts, word je inderdaad flink stijf van nu slaapt hij in zijn co-sleeper, behalve als hij heel erg onrustig is. Dan neem ik hem tegen me aan,vdat heeft hij dan nodig en daar geef ik lekker aan toe! Geen tips over de onrust, mijn ventje heeft altijd slecht geslapen, hoort bij hem en hij zaal er wel overheen groeien (hoop ik, haha)
Ons mannetje was juist een hele goede slaper, heb er geen eentje gehad die zo makkelijk sliep, ben het van hem dus niet gewend.
Je zoontje is drie maanden? Dan kun je toch gewoon inbakeren? Zeker als hij zn rug prefereert en nog niet rolt naar zijn buik.
nyn mij is altijd verteld dat zodra ze draaien ze niet meer ingebakerd mogen worden. Hij trekt zich al wel behoorlijk op zijn zij als hij op zijn rug ligt du sik durf het niet echt aan. Hij is zaterdag 4 maanden