onrustig en slecht drinken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Juffie1984, 12 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Sinds een aantal dagen drinkt Nathan heel onrustig. Steeds loslaten waardooor alle melk dus uit mijn borsten spuit en uit zijn mondje loopt. Hij huilt dan ook tussendoor.
    Gisteren de hele dag slecht gedronken en 's avonds uit het flesje (doen we altijd om te oefenen) dronk hij maar 80 cc.. Een aantal weken geleden dronk hij altijd minimaal 120 maar soms well 140.. Hij liet er vannacht wel 7 uuur tussen zitten en dronk vannacht wel goed en lang uit beide borsten. Nu net weer proberen te drinken maar weer heel onrustig. Heb hem nu in bed gelegd en probeer het straks wel weer..

Krijgt hij nu wel genoeg binnen en zorgt dit er niet voor dat de productie van mijn borsten achteruit gaat?

Alvast bedankt!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

hier hebben we net zo'n periode weer achter de rug, sinds gisteren drinkt ze ineens weer goed (en kolf ik ook ineens weer meer...) Je productie past zich dus wel weer aan, :) Om die op te hogen zal je zoon ws wel weer wat regeldagen inlassen dan, dus gewoon veel aanleggen, dan komt het helemaal goed, ;)

3. Joveli

Joveli Niet meer actief

Toen mijn zoontje dezelfde leeftijd had als jouw zoontje deed hij precies hetzelfde.
    Ging vanzelf weer over, het puur met de ontwikkeling te maken hoorde ik.

Gewoon blijven aanleggen, en even doorzetten. Dan is het voor je het weet weer over!

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    bedankt voor de antwoorden! Ne heeft nathan na nog een uurtje te hebben geslapen wel weer redelijk gedronken. nog steeds niet super maar wel wat beter.
    Hoort er bij dus.. Hoop dat het snel weer over is want het maakt me best een beetje onzeker :oops:

5. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    als het een periode is, is dat niet erg hoor, hebben we hier ook gehad, gewoon iets vaker aanleggen, voeden in een rustige ruimte lekker met zn 2-en helpt ook goed en tussendoor kun je afkolven als hij niet veel drinkt dan blijft je productie ook goed.
    Succes!

6. appeltje

appeltje Niet meer actief

Kijk ook even zijn mondje na op spruw, dat kan ongeveer dezelfde reactie geven.

Spruw bij de baby is te herkennen aan een witte waas in de mond van de baby die je niet kan wegvegen met een nat gaasje. Deze waas kan voorkomen op de tong, in de wangzakken, aan de binnenkant van de lippen. Soms hebben de lippen een parelmoerachtige glans. De baby kan onrustig gaan drinken of klakken met de tong.

7. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    heb al gekeken in zijn mondje maar zie niet echt witte aanslag ofzo.. Heb verder zelf ook geen last van mijn tepels of borsten.
    Gisteren ging het overdag redelijk maar 's avonds de fles weer heel slecht. Vanmorgen vroeg dronk hij goed maar net weer heel slecht. steeds loslaten..

8. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    nou het is dus wel spruw :cry: Nu heeft hij witte vlekjes op zijn kaakjes en in zijn gehemelte. mijn tepels jeuken ook wat. Mijn man is al een zalfje halen bij de ha post. hoop dat het snel over is want vandaag had hij er echt last van :cry:

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je zegt zalfje halen. Maar je weet dat het het beste is om zowel jezelf als je kindje te behandelen ?
    En dat je hygiene maatregelen moet treffen ?

Als je onderstaande 2 artikelen leest dan weet je alles we wat je moet weten ;) De eerste kun je evt. meenemen naar je ha als die niet zowel je kindje als jezelf wil behandelen.
    apruw en candidias van de borst
    spruw bij moeder en kind

10. appeltje

En als die zalf niet meteen helpt, vraag maar raak, ik en mijn zoontje hebben de eerste 9 weken spruw gehad dus heb ook nog wel wat tips. ;)

(oh ja, in tegenstelling wat artsen soms adviseren om dezelfde daktaringel van je kindje ook voor de tepel te gebruiken, die werkt sneller uitdrogend en daardoor kan je kloofjes krijgen. Miconazolnitraatcreme is dan beter en vrij te verkrijgen bij apotheek en drogist)

11. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    heb een soort drankje gehad.. Nystatine. Nathan moet het via een pipet en ik een druppel op mijn tepels. Heb inderdaad die sites al gelezen.. maar toch bedankt!
    Hoop dat we er snel weer vanaf zijn..

12. appeltje

Op je tepels nystantine? Dat moest ik ook als allereerste behandeling. Ik bleef overal aan plakken en trok de kloven erin als ik mijn bh of pad uitdeed. Wie weet werkt het bij jou wel, maar weer in ieder geval dat een tube miconazol zo gehaald is. ;)

Deel Deze Pagina