Mijn oudste zoon, van 5,5, slaapt ook erg onrustig en beweeglijk. Hij is hoogsensitief en verwerkt volgens mij zo zijn dag. Met periodes slaapt hij 's avonds zeer moeizaam in slaap. Sinds school begonnen is, is hij gaan slaapwandelen. Het is belangrijk om veel rust te bieden voor het slapen gaan. Dan een vaste volgorde van handelingen doen. Ik ben me aan het verdiepen in de mir-methode voor kinderen. Je kan me PB-en hierover.
Maar tussen 19:00 en 19:30 in bed liggen is op zich niet héél laat? wij eten echt exact om 18:00 uur, gaan tussen 18:30 en 18:45 naar boven. dan doucht hij met mijn man terwijl ik zijn kamertje donker maak en luier en pyjama klaar leg. vervolgens kleden we hem aan. Zit ie bij ons beiden even op schoot en vertellen we hem wat we fijn vonden die dag met hem en dat we hem lief vinden. Dikke knuffels erbij natuurlijk. dan een kort verhaaltje, kusje, ga maar lekker liggen, slaap lekker wensen en rond 19:15 zijn wij beiden weer beneden. gister sliep ie om 19:30 tot 5:30. Daar ben ik al heel blij mee voor nu.
Goh ik kom dit topic per toeval tegen en wat een herkenning! Ik heb ook een knul van net 3 jaar en ik meende dat het juist nodig was om hem in de middag te laten slapen. Hij ligt nu al vanaf 19:30u in bed maar slapen, ho maar. Hij ligt wel rustig maar slapen echt niet. Misschien toch maar eens gaan overwegen om hem op te laten want meneer slaapt rustig 2,5 tot 3 uur in de middag. Echter, als hij naar de psz is geweest is ook hij echt heeel moe.. Mama moe, bedje toe krijg ik dan te horen. Dat vind ik dus wel een lastig puntje.
Dat is idd een feest der herkenning! Hier blijkt dus de laatste dagen dat het middagslaapje inkorten wel helpt. Helemaal zonder zie ik nog even niet gebeuren, maar van 2,5 a 3 uur, naar de helft werpt al vruchten af! Alleen weet ik nog steeds niet wat ik nou moet met het feit dat als hij slaapt, hij wel erg onrustig is. Maar wellicht moet ik dat laten voor wat het is. Want hij wordt 's nachts in principe niet wakker