Heb een fietskar aangeschaft voor als ik de oudste 2 x per week naar de psz moet brengen zodat F mee kan in de fietskar in babyschaal. Maar nu heb ik gelezen over het shaking baby syndrome en zie ik weer overal spoken. Nu moet ik dinsdag met F naar de osteopaat, met de bus is echt een 10 jaren plan, vriend heeft de auto mee , mijn moeder is op vakantie dus kan de auto niet lenen. Nu had ik bedacht haar in de maxicosi in de fietskar te maken toch wat meer stevigheid dan die babyschaal. Zou dit eenmalig kunnen? Psz is de komende weken geregeld..
Ik zou het niet doen, kan je de afspraak niet verzetten? En anders een taxi? Of een aardige buurvrouw/man? Ik had me hier ook in verdiept en ik was erg geschrokken van verhalen van baby's die zijn overleden door te vroeg het nekje te belasten. Ik denk dat de Ostheopaat hier alle begrip voor heeft en het ook zal afraden. Een maxi cosi in de auto is toch echt anders qua demping dan een fietskar.
Nee heb juist de afspraak naar eerder verzet vanwege zoveel pijn die ze heeft. Dan ga ik t niet doen en maar met de draagzak met de bus
Ik deed het wel vanaf een week of 6, gewoon rustig fietsen over gladde fietspaden, hobbelige wegen vermijden, dan ligt je kindje prima hoor, niet slechter als in een auto, denk ik dan maar.
Zou het ook niet doen, het advies is niet voor niets pas vanaf 3 maanden. Succes bij de therapeut, hoopt dat het helpt!
Ik ben met 4/5 maanden begonnen met de fietskar en toen vond ik het nog eng. Ik vind haar te jong en zou dan ook een andere oplossing gaan zoeken. Anders de afspraak verzetten. Als ze iets groter is, is het wel ideaal!