Onrustig gevoel na inbraak

Discussion in 'De lounge' started by Saarr, Aug 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saarr

Saarr Actief lid

Jan 29, 2011
    459
    0
    16
    We waren niet thuis en alle deuren en ramen waren op slot, deur was geforceerd

2. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

Apr 6, 2011
    527
    0
    0
    Wat eng zeg.Weet gewoon niet wat te zeggen.Heel veel sterkte met alles.

3. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Sterkte..

4. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Bij ons hebben ze met een schroevendraaier het ruim " omhoog getild" zeg maar en konden ze het gewoon openen. Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar hoop dat het duidelijk is. Raam zat wel gewoon op slot.
    Nu zitten er zwaardere sloten op. En hoop dat ze niet meer langskomen.......

5. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Kan mij voorstellen dat je een onrustig en wellicht angstig gevoel hebt. Ik zou inderdaad slachtofferhulp bellen. Huur je een woning? Dan zou je nog eens kunnen vragen of ze een andere woning voor je hebben, mocht je dit gevoel blijven houden.

In 2010 is er bij mijn schoonmoeder ingebroken, terwijl ze op vakantie was met dr man. Wij zouden op het huis passen. We gingen iedere dag even naar het huis. Lampjes aan enz... We zijn één dag niet geweest en jahoor!
    Mijn man wilde via de voordeur naar binnen, maar dit lukte niet. We dachten dat de voordeur dicht gevoren was (winter). Na een paar minuten ben ik naar achteren gelopen (duplex woning) en daar zijn ze via de kelder naar binnen gekomen. Voordeur hebben ze op de knip gegooid. Alles overhoopt gehaald en alle spullen weg! Ik voelde me zó rot! Na die inbraak hebben we ons niet meer fijn gevoelt. SM al helemaal niet. Die hebben na hun vakantie bij ons geslapen. Kortdaarna hebben ze met hulp van slachtofferhulp een andere woning gekregen via woningbouw.

6. Saarr

Saarr Actief lid

Jan 29, 2011
    459
    0
    16
    Het is een koopwoning

7. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    3 jaar geleden hebben ze bij ons ingebroken, terwijl wij lekker lagen te slapen. We hebben alle sloten vervangen, dat voelde al een stuk beter. Het moet echt slijten, en wellicht kan slachtofferhulp je op weg helpen.

8. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

Feb 27, 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Sterkte. Het heeft echt tijd nodig. Bik ons is 3 jaar geleden in gebroken. We zijn inmiddels verhuisd maar bij ieder geluid vraag ik me nog steeds af of het ons OS of bij de buren (gehorige huizen)

9. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Bij ons is 3 jaar geleden ingebroken. Ik heb er lang last van gehad. Uiteindelijk slijt het wel, maar de alertheid op 'verdachte' dingen blijft. Je wordt ook wat wantrouwen der helaas.
    Ik heb nooit met slachtofferhulp gebeld, maar het is denk ik wel fijn om te doen.
    Sterkte.

10. Metire

Metire Niet meer actief

Toen er een tijdje geleden bij mijn ouders ingebroken was hadden ze onder de knippen (weet niet hoe het precies heet, die je zeg maar extra dicht doet van binnen) gaten geboord en ze via die gaatjes omhoog gewipt. en dat terwijl mijn ouders boven die deur lagen te slapen.. tussen krakende deuren hadden ze lege pakjes sigaretten gelegd, scary dat je er gewoon niks van merkt terwijl ze op hun gemakje alle deuren, kasten etc openmaken.

Ts: het duurde bij mij wel een tijdje voor ik me weer veilig voelde, het is gewoon echt een rot gevoel dat alleen sloten op je deuren niet veilig genoeg zijn. :(

11. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Ze lichtte bij ons een klein uitzetraampje op met een schroeverdraaier. Volgens de politie zijn ze zo'n drie minuten binnen. Ze hadden alles in een kussensloop gedaan en zijn weer vertrokken. Wij waren ook, niet zo slim, vergeten de lamellen dicht te doen met kerst en dus zagen ze zo dat we weg waren.
    Sinds de inbraak doen we altijd de lamellen dicht en laten we altijd in huis een lampje branden als we weg zijn.

12. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik heb het hier in de PI wel eens gevraagd aan mensen, hoe ze te werk gingen bij inbraken. Sindsdien let ik extra op de volgende dingen:
    - Zit er plakband/papier tegen de deurpost van de voor- en achterdeur, staat er een takje tegenaan of ligt er ergens een stukje uitgekauwde kauwgom, is er met krijt een streepje gezet etc. Oftewel: zie ik iets dat er eerder niet was? Want zo wordt een huis gemerkt.
    - Geen ramen op een kier laten staan, ook niet de bovenlichtjes 's nachts.
    - Geen containers, tuintafels of speelhuisjes tegen de muur/onder een raam. Het beste staan ze helemaal aan de andere kant van de tuin tegen de schutting, zodat het geluid maakt wanneer er mee gesleept wordt. Deze dingen worden namelijk vaak gebruikt om op te klimmen zodat de inbreker makkelijk bij een raam kan.
    - Zo vaak mogelijk de gordijnen/lamellen aan de voorkant van het huis dichthouden, ook wanneer je zelf thuis bent. Als je alleen alles dicht doet wanneer je weggaat is dat natuurlijk ook een erg duidelijk signaal voor de inbreker.
    - Laat nooit iemand even binnen om gebruik te maken van het toilet of van je telefoon. Misschien gebeurt er op dat moment niets, maar de inbreker komt later terug. Soms zijn het kinderen die even willen plassen omdat ze in de buurt aan het spelen zijn, maar komt later de grote broer terug voor alle dingen die dat kind binnen heeft zien staan. Die kinderen vragen ook wel eens of ze mogen kijken of hun bal in je tuin ligt. Laat ze dan niet door je huiskamer lopen, maar zeg dat ze achterom moeten komen en houdt de gordijnen aan de achterzijde van je huis gesloten.
    - Vaak gezegd, maar ik herhaal het nog maar een keer: laat op Facebook niet merken dat je op vakantie bent! Dus geen foto's van de voetjes omhoog op Menorca, maar ook niet stoppen met updates wanneer je normaal 3x per dag een berichtje plaatst.

Klinkt heel paranoia allemaal, maar dit zijn dus echt tips van ervaringsdeskundigen :p

13. angel229

angel229 Niet meer actief

14. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    Bij ons is ongeveer 6,5 jaar geleden ingebroken, alleen waren wij wel thuis en hebben een confrontatie gehad met onze bezoekers.

Ik herken je gevoelens ook meteen en kan je zeggen dit moet slijten.
    Het is bij mij nooit helemaal weggegaan maar zo angstig als in het begin ben ik niet meer.

Tips, bel met slachtofferhulp ik heb daar hier veel aan gehad.
    Probeer niet stoer te doen maar uit je angst en kijk of je met kleine dingen hier iets aan kan doen.
    Wij hebben bv de eerste week, geslapen met de deur gebarricadeerd tussen de keuken en de woonkamer (zodat we ze zouden horen bij terugkomst)
    Niet stoer zijn en zeggen ik ga gewoon slapen maar gewoon toe laten en barricaderen zodat je met geruster gevoel naar bed gaat.

Wij hebben ook een extra slotje op de deur gedaan die op de overloop zit, dit heeft me heel veel rust gegeven

Douchen heb ik in het begin ook alleen maar gedaan met manlief thuis (want dan kan je niet horen wat er binnen gebeurd), dat durf ik nu ook weer allen

Wordt echt beter, kost alleen wat tijd, Sterkte!

Share This Page