ik heb nu zon paar dagen dat ik mijn buik op en neer zie gaan. het lijkt een soort snelle ademhaling. het is in iedergeval niet die van mij. het is ook niet de hik. die is trager en voel ik anders. als ik mijn hand er op leg beweeg mijn hand mee omhoog en naar beneden.ik dacht eerst nog dat het mijn hartslag of iets was.. maar is het volgend mij ook niet. is het mogelijk dat de kleine al een soort van ademhaling in de buik heeft? en kan het kwaad?
ik heb hetzelfde maar dat is toch echt mijn hartslag, je buikslagader loopt daar en die zie je dan bewegen. misschien zou je het aan je vk kunnen vragen?
maar dan had ik die toch veel eerder al moeten zien? dit is echt pas vanaf een dag of 3. ik ben bijna 34 weekjes. maar zal het inderdaad eens aan de vk vragen. alleen moet ik daar pas de 12de weer heen.
ik heb nog eens zitten lezen op internet en er zijn gyns die beweren dat een baby wel degelijk ademingsiefeningen probeert voor de bevalling om zich voor te bereiden. alhoewel ik niet helemaal snap hoe die dat doet zonder lucht inderdaad.... mijn eigen harslag is het niet dat weet ik bijna zeker. mijn pols heeft een ander ritme.
Kindje doet inderdaad ademhalings oefeningen.. Anders had hij ook niet de hik.. De hik is dat een baby verkeerd ademhaalt waardoor het middenrif en de longen niet samen gaan.. ( normaal: middenrif zet uit, longen ook.. Hik : middenrif zet uit en de longen niet, middenrif gaat naar binnen, longen gaan uit ).. Ze hebben inderdaad geen lucht maar de ademen vruchtwater in.. Dit is wat ze na de geboorte eruit moeten huilen of evt word uitgezogen.. Geleerd op school bij het vak verloskunde
Ik heb hier ook al eens een topic over geopend met een filmpje erbij. Ik heb dus precies hetzelfde. Het is echt geen hartslag. Het voelt idd als ademen. Maar dit kan dus blijkbaar?
haha jou kleine beweegt ook nog eens tussendoor. bij mij gaat het wel iets rustiger maar het lijkt er idd wel op. gek he dat ritme. net alsof de kleine hard lig te snurken ofzo hihi.