Ik zat net naar TLC 'a baby story' te kijken, bevalling van het 5e kind en de eerste 4, tussen de 2 en 7jr oud ongeveer, waren aanwezig bij de bevalling. Moeder had bewust een ruggenprik genomen zodat het minder eng zou zijn voor de kids. Mijn dochter is nu 7 en zou heel graag bij de bevalling zijn, maar ik moet er niet aan denken. Het lijkt me veel te traumatisch en heftig voor haar. En ik denk dat ik zelf dan ook veel te veel met haar bezig zou zijn ipv met m'n bevalling Hoe hebben jullie dat gedaan? Hebben jullie de andere kinderen bij de bevalling gehad?
Pfff persoonlijk lijkt het mij afschuwelijk ook met een ruggeprik voel je ongetwijfeld nog het een en ander, nog afgezien van bloedverlies, de placenta en andere traumatiserende dingen voor kinderen Als m'n eerste kind nu al echt 15/16 zou zijn, dan zou ik er pas over denken. Omdat ze dan bewust kiezen voor hun eigen aanwezigheid en ook weg kunnen lopen als ze dat willen. Zoals jouw dochter van 7 kun je ook niet zomaar weg laten gaan...
Ik had er niet aan moeten denken. Zelfs niet met mijn vlotte bevallingen die ik zonder zichtbare pijn doorkwam. Vind het gewoon niets voor een jong kind.
Dit lijkt me echt traumatisch voor jonge kinderen. Juist als het om hun eigen moeder gaat denk ik. Het zou mijn keuze niet zijn in ieder geval, op geen enkele leeftijd waarschijnlijk.
Ah gelukkig ik begon al aan mezelf te twijfelen haha. Ze deden echt alsof het heel normaal en logisch is, dat die kids erbij waren. De oudste 3 waren jongens en gaven al aan dat ze het best eng vonden enzo. Maar de ouders wilden het graag als familie met elkaar delen. Die gedachte snap ik op zich wel, ik wil m'n dochter er ook snel bij hebben, maar wel NA de bevalling en niet tijdens
Ik vond zelf mijn eerste bevalling al traumatisch. Alleen daarom al zal ik bij eventuele volgende zwangerschappen mijn kind daar echt niet bij laten zijn... Moet er echt niet aan denken.
Ik zat ook te kijken maar de 2 oudste jongens gingen uit zichzelf toch de kamer uit op het moment supreme. De jongste blijf wel staan maar volgens mij was die ook in shock. Ik vind het geen gebeurtenis waar kinderen bij horen te zijn. Stel dat er wat mis gaat, dat is toch enorm traumatiserend voor de kinderen...
Geen haar op mijn hoofd die dat zou willen. Ik had makkelijke bevallingen, maar denk dat het toch wel shockerend is om te zien voor kleine kinderen. Mama is toch anders dan anders, er komt bloed en slijm, er kan altijd iets mis gaan, waardoor er misschien paniek ontstaat..... Nee, dat is geen situatie die bestemd is voor kinderoogjes. Bovendien zou ik zelf ook teveel afgeleid zijn en bezig zijn met mijn kinderen, waardoor mijn bevalling misschien zou vertragen of zo. Ik zou voortdurend moeten letten op dat ik niet iets doe waar mijn kinderen van schrikken of wat voor gekke bekken ik trek.... dat leidt alleen maar teveel af.
Mijn dochter toen 8 was de hele bavalling bij me aanwezig.ze heeft alles meegemaakt Ze was heel rustig bij me . Nu is ze 10 ze vroeg me weer of ze mag bij zijn. Voor mij geen probleem. Want deze is laaste
Ik ben zelf zwanger van de 5e en mijn kinderen zijn tussen de 3 en 11 jaar. Ik wil ze er niet bij hebben, vind het geen aangelegenheid voor kinderen. Over mijn oudste dochter (11) hebben we wel even getwijfeld omdat ze er vanaf het begin af aan naar heeft gevraagd. Maar ik vind het niet handig, ik wil graag dat mijn man zich ongestoord kan bezig houden met mij en de baby en niet intussen ook nog met mijn dochter bezig zou moeten zijn. Stel het wordt een spoedkeizersnede, dan wil ik dat mijn man er bij is en niet dat hij bij onze oudste dochter moet blijven omdat zij anders alleen zit in het ziekenhuis. Als ik thuis zou bevallen (wat niet het geval is) zou mijn oudste er wel bij mogen zijn, ze is bijna 12. Mijn andere dochter van 9 vind ik toch net te jong, maar het is persoonlijk en hangt denk ik ook van het kind af. Mijn dochters van 5 en 3 zou ik er sowieso niet bij willen hebben, ik zou geen reden kunnen bedenken alleen maar tegens.
Mijn kinderen zijn nu al lekker bij oma... Was niet de bedoeling, maar ze bood het aan omdat ik wat gespannen ben.. Om rust te creëren...moet er niet aan denken dat mijn kids mij in pijn zien.. Laat staan het hele gebeuren daarbeneden.. nee hoor.. echt niet!!
Ik volg een blog van Green Evelien, en die heeft haar kinderen bij de bevalling gehad. Geboorte Hugo - Green Evelien Tsja, of dat logisch is, ik weet het niet, maar ik vind wel dat er soms wat panisch over wordt gedaan. In sommige landen is de hele stam inclusief kleine kindjes aanwezig bij de bevalling. Je maakt mij niet wijs dat al die mensen getraumatiseerd zijn. Waarom is het dan hier in NL wél traumatisch?! Juist omdat we kinderen overal buiten houden. Als leven en dood zo buiten je blikveld zich afspelen wordt het steeds onbekender en steeds enger.
Moet er niet aan denken dat mijn kindjes hun zusje geboren zien worden. Denk dat ik ze een trauma bezorg waar ze nooit meer vanaf komen haha. Ik vind het ook niet geschikt voor kinderen om bij een bevalling te zijn. Stel dat er complicaties optreden,dan krijgen kinderen de schrik van hun leven!! Maar ook het bloed dat bij een bevalling komt kijken,de pijn... Lijkt mij voor een kind niet prettig om te zien. Kijk,mocht je kind zelf goed genoeg kunnen beslissen dat hij/zij erbij wilt zijn en het voelt verder goed,tja dan zou ik niet moeilijk doen denk ik. Denk ik he.... Ik weet het niet zeker want mijn kinderen zijn er niet bij,die komen als hun zusje geboren is. Ik zelf ben er geen voorstander van maar ieder moet het voor zich weten en nogmaals,als het kind zelf beslist erbij te willen zijn en de aanstaande moeder vind het ook prima... Why not? Ik denk dat mijn oudste dochter van 8 flauw valt haha en mijn middelste gillende weg rent en de jongste klimt overal op vrees ik
Jee, ik denk niet eens aan een trauma, maar meer dat ik me niet zou kunnen ontspannen en concentreren als er nog één of twee kinderen in de verloskamer zouden rondbouncen. Lijkt me verschrikkelijk. Trouwens ook als er een hele stam meekijkt. 😝
Nee zou ik absoluut niet willen.. Mijn zoontje vind t al erg als ik mijn teen stoot en au roep Zou mezelf er ook totaal niet fijn bij voelen als hij er bij zou zijn. Ik heb het ook een paar keer op tv gezien, en soms liepen die kinderen gewoon echt weg van angst en ze zeiden ook dat ze hun moeder niet zo wilden zien.. Ieder zijn keus natuurlijk maar de mijne zou het absoluut niet zijn.
Ik zie het al voor me in het ziekenhuis: 'nee blijf af', dat is niet van jou, daar mag je niet op staan. En nee al helemaal niet van af springen.. Ja dat knopje is om het bed mee omhoog te zetten, nee niet indrukken.' En dan ondertussen weeën hebben. Hier regelen we lekker oppas
Sommige meiden van een jaar of 15 zou je echt bij een bevalling moeten hebben: beste 'voorbehoedsmiddel' ooit als ze daar getuigen bij zouden zijn hahahaha Kindje van 7 jaar: niet mijn keuze