Baby overdag niet in bed...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Janneke21, Oct 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Zijn er nog meer die hun 'oudere' baby overdag niet in bed laten slapen? En dan heb ik het dus niet over alleen de eerste maanden.

Bij Jayro was ik altijd op pad en die viel gewoon in slaap waar ie op dat moment was. Dus in de auto, box, wagen of ergens even op de bank.
    Nooit problemen mee gehad, hij sliep alleen al niet meer overdag vanaf dat hij 1,5 jaar was. Maar hij is daar ook nooit vervelend door geweest o.i.d. Eigenlijk vond ik het wel makkelijk.

Nu had ik zoiets van laat ik het bij de 2e wel doen 'zoals het hoort' en hem gewoon overdag in zijn bed laten slapen.
    Maar hij sliep al snel (met 3-4 maanden) hooguit 2x10 minuutjes en daar ben ik toch weer vanaf gestapt. Nu slaapt hij alweer maandenlang gewoon even waar hij is, dus ook in de box, wagen etc.
    Hij slaapt soms zelfs nog maar 1x10-20 minuten en is de rest van de dag supervrolijk en slaapt dan van 19:00-7:00/8:00 uur.
    Ik heb tussendoor nog wel zoiets gehad van kom op, slapen schijnt gezond te zijn, dus even proberen in bed, maar dan slaapt hij echt niet langer en ligt hij na 10 minuten al weer te spelen in zn bed.

Ik heb dus niets te klagen, mijn kindjes zijn echt niet hangerig er door of iets. En ik ben overdag niet gebonden, kan doen en laten met ze wat ik wil. Vraag me alleen dus wel af of ik nou echt de enige ben die dit zo doet :D

2. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Fijn toch! ;) Makkelijke kindjes heb je.....

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Fijn als het zo gaat. Sommige kindjes slapen nou eenmaal makkelijk in een leef-ruimte. Anderen hebben echt volle rust nodig. Zolang je ze maar niet wakker houd tot frustreren aan toe, dan zie ik geen probleem ;)

4. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

Mar 27, 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    mijn kindje slaap overdag ook niet in haar ledikantje hoor ze slaapt s'nachts al door van 22:00 tot 7:00 dus overdag slaapt ze niet zo heel veel meer gemiddeld 3-5 uurtjes en die slaapt ze dan vaak of in de box of in de kinderwagen of in de maxi in de auto etc als ik op stap met haar

5. Karoke

Karoke Niet meer actief

Ons ventje slaapt overdag ook nog steeds in de huiskamer. Meestal in de box, soms op de bank.

We hebben het wel geprobeerd om hem boven in zijn bedje te laten slapen, maar dat werkt helemaal niet voor hem, dan slaapt hij super kort en is hij nadien lekker chagrijnig. :x

Het voordeel is dat hij inderdaad ook altijd en overal kan slapen. Zo lag hij een paar weken terug nog in de tuin te slapen bij mijn schoonouders toen ze in de wei erachter het hooi kwamen ophalen. Meneertje heeft hier gewoon door gemaft alsof er niets aan de hand was. :p

Hij slaapt trouwens meestal 2x een uurtje overdag, of 1 keer een anderhalf uur en dan van 22.00 a 23.00uur-08.00 a 09.00uur.

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Onze dochter slaapt ook overdag niet in bed. 's Avonds op bed brengen is inmiddels geen probleem meer, maar overdag wil ze niet. Zet haar dus iedere middag in de kinderwagen en ga een stuk met haar wandelen, dan slaapt ze binnen no-time, en slaapt dan 1,5 tot 2 uur. Soms zelfs iets langer.

Oma past op, en die doet het net zo (maar dan in de buggy). Wat ook nog wel eens werkt hier is d'r in de kinderwagen zetten met een fles drinken, en dan voor de tv zetten met saaie tekenfilmpjes :p.

Voordeel is dat we overdag eigenlijk gewoon onze gang kunnen gaan, ze slaapt prima in de kinderwagen en auto.

7. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Toen mijn dochtertje 3 maanden was ben ik overgestapt naar een bedje daarvoor sliep ze altijd in de box.
    In het begin sliep ze overal doorheen maar nu niet meer en in haar kamertje is het stil en kan ze lekker slapen.

8. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hier gaat het net zo :D
    Als hij overdag wel wat hangerig word, dan valt ie wel in slaap in zijn wippertje, in de box of als we onderweg zijn in de wagen, maar das voor zijn langste een half uur/uurtje :D

Gaat na zijn laatste voeding van 19:00 op bed en dan maak ik hem weer wakker voor zijn eerste voeding om 07:00

9. anja89

anja89 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    3,101
    0
    0
    Noord Holland
    Als je kindjes goed slapen, zie ik geen probleem! :)

In het begin sliep Milan veel in de kinderwagen overdag, hij wilde écht niet in zijn bedje.
    Nu doet hij al zijn slaapjes in bed, omdat hij niet in de buggy wil/kan slapen.
    Als we bijvoorbeeld weg zijn en Milan wordt moe, wil hij wel slapen maar dat lukt dan niet door alle rumoer om hem heen.

Dus voor zijn slaapjes blijven we thuis.
    Vind het soms wel lastig hoor, maar ik vind het belangrijk dat Milan goed slaapt.
    Ga wel vaak bij mijn schoonouders op visite, die hebben een ledikant staan en daar slaapt hij ook.
    Eigenlijk slaapt Milan overal wel, als het maar een bed is en geen herrie om hem heen.

10. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Klinkt heel bekend, ja. Mijn dochter slaapt 's avonds van 20.30 tot 23.30 uur, en dan van 0.00 tot 7.00/8.00 uur. In bed. En overdag slaapt ze het liefst in de box, of bij mij. Ze slaapt wel korte slaapjes, van max. half uur. Maar in bed wil ze niet, dan gaat ze echt niet slapen.

Share This Page