onrustig inslapen ineens...fase?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fafje, 30 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

#1 fafje, 30 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 apr 2011
    Hoi

Mn zoontje is altijd een onwijze slaapkop geweest...zodra ie in bed ligt, gaat ie slapen...Soms moet ik even een aai geven, of een speentje..

Sinds een week heeft hij geen behoefte meer aan de speen (kreeg em alleen tijdens slapen)...maar afgelopen dagen "vraagt " hij er bij sommige slaapjes toch eventjes naar, ehct voor 2 min ofzo..

Maar nu is dit de 4e avond dat hij heel onrustig in zn diepe slaap valt...dit is nog nooit gebeurd..
    Dus voor 19u slaapt ie....en vervolgens wordt ie om het uur huilend wakker (?) - tot een uur of 23u/00u
    Soms moet ik er naar toe voor een kus, (speen probeer ik, ene x wel andere x wordt hij heel boos nog mee rhuilen)
    Andere x hoef ik er niet naartoe, wnat slaapt weer gelijk..

Wat kan dit zijn heh, een fase? mss dromen? bang? ik weet het niet echt, ik vidn het niet erg ofzo, maar zo zielig voor hem...soms moet ik em er namelijk echt even uit halen of te wiegen...en wilt ie gewoon echt even in mn armen liggen..

ervaring!?

2. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ja, kan een fase zijn. onze dochter had dat ook, ik geloof rond 8 maanden. Ineens huilen bij eht naar bed brengen, weer veel wakker worden 's nachts. Ze heeft zelfs een paar keer vreeeselijk gehuild, als een volwassene die iets afschuwelijks heeft meegemaakt. Zo erg snikken, zo intens verdrietig. Ik kreeg haar er niet uit, dus heb haar toen maar even op de commode gelegd en een luier verschoond met het volle licht aan. Toen stopte ze pas met huilen. Een enge droom denk ik idd.

Verder zou ik gewoon datgene blijven doen wat je altijd deed, lekker bij je nemen even troosten etc. Ik zou wel zachtjes blijven doen, de kamer donker houden en niet van het kamertje afgaan. Bij ons ging het weer over gelukkig, al vrij snel. Er is ook een periode geweest waarop ze heel vroeg wakker werd, zo rond 13 maanden. Pfff....het was 06.30, terwijl ze normaal 08.00 wakker wordt. Dat duurde gelukkig ook maar heel kort. Vanmorgen was het weer 08.45 :D

3. fafje

fafje Niet meer actief

hmm, ja precies ik zeg ook nooit wat, een kusje is soms al genoeg, maar sosm dus ook niet...
    Vanacht werd ie om 5uur wakker, moest er 3x naar toe...4ex heb ik em bij ons in bed gelegd...en alsnog sliep ie onrustig verder..heel geirriteerd ofzo...

het lijkt ook wel een fase, wnat het is wel ineens "iets"

4. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Misschien de 8maanden sprong? Die was hier echt heftig en meneer sliep toen ook hartstikke slecht! Gelukkig is het nu over en slaapt ie beter.

5. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hey fafje, hier hetzelfde hoor, ook sinds een paar dagen, normaal moest ik haar voor de fles van 20.00 wakker maken nou dat hoeft nu niet want ze slaapt heel onrustig en geef haar dan meest maar om 19.00 de fles en moest er gisteravond ook 2 x naar toe terwijl ze normaal gelijk in slaap valt na de laatste fles, ze is dan ook echt ontroostbaar, ik denk ook dat het een fase/sprong is.

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

het is een fase ( kan wel lang duren) en een combi van het bewust gaan dromen en/of tandjes. met 10 maanden komt er 1 nog met 13 maanden meestal ook en rond de anderhalf weer 1. bij mij zijn die van 7 tot 10 maanden in mekaar overgegaan. ik heb 2 periodes van bijna een half jaar gehad. inmiddels is hij 2 en slaapt als een roosje sinds een paar maanden.

het komt goed het duurt alleen ff. ik vond het vooral de eerste keer behoorlijk indrukwekkend, hoe overstuur hij raakte en hoe bang hij was en je kom hem ook echt zien bewegen van de dromen. zo zielig.

7. fafje

fafje Niet meer actief

thanks ladies, dus waarschijnlijk toch een sprongetje...hij had die 6mnd sprong ook al ...heftiger dan de sprongen ervoor..

maar idd moet zeggen hij is ehct volop bezig met ontwikkelen, kruipen, zelf zitten...we merken het wel dan..
    Trouwens hij draait ook sinds die dagen in bed, 1x werd hij huilend wakker, lag ondersteboven omgedraaid in bed, midden in de nacht...daar schrok hij natuurlijk ook van...
    Gisteravond lag ie ook dwars, heb ik em maar voorzichtig terug gedraaid...

Ja en tandjes, ik zie nog niks, voel niks...hij bijt wel heel veel en heel hard, maar niet kwijlen of dunne luiers...dus ikw eet het niet!

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben ook een hele tijd zo'n fase gehad dat ik tussen 19.00 en 23.00 soms wel elk half uur naar Irem toe moest. Meestal sliep ze wel snel weer verder, maar het is érg vermoeiend! Geloof dat het hier zo rond 5 maanden begon en het gaat nu net 2 maanden wat beter :) ik vond het wel zwaar hoor. Maar ik ben wel gewoon altijd gaan troosten en het is vanzelf weer overgegaan...uiteindelijk ;). Ik zorgde er wel voor dat ik altijd hetzelfde deed, dus rechtleggen, liedje zingen en weer weglopen.

9. fafje

fafje Niet meer actief

eylem, ja idd doe ik ook, gewoon echt zo'n standaard ding...ik kom binnen, zeg niks, hooguti ssst...even aaien, kusje..rehctleggen, knufdoekje geven...

maar hij wordt dus niet telkens ehct wakker...maar huilt gewoon..soms is hij door mn aanwezigheid al gelijk stil en gaat verder slapen...

zou het ook soort verlatingsangst kunnen zijn ofzo?

10. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    dit hebben wij ook gehad alleen dan met 4 tot 6 maanden oud. en dan elke 30 min wakker en huilen. 2 maanden lang, je kon me opvegen. hier ook steeds even aanraken alleen mocht ik niet weg van hem en ging me beethouden. zodra ik los liet ging hij keihard huilen

met 6 maanden was het eindelijk voorbij..alleen de laatste 2 dagen al na een uur weer huilen en vannacht weer elk uur dus het is hier ook weer feest! ik denk dat het toch met de sprongen/ontwikkeling te maken heeft. die kleine hier gedraagt zich hier sowieso anders (zeuren, niks is goed, huilen s'nachts) en er komt 1 tand nog door

11. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Fafje, kan inderdaad de 8 mnd sprong zijn die was hier best wel heftig!
    Chloé sliep tot 8 mnd ook heel goed en daarna steeds onrustiger;)

12. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    nou zelfs overdag is het hier weer feest. hij sliep voor het eerst overdag (ong een week lang) 1 uur achter elkaar met 1 dutje! was zo blij kon eindelijk is wat langer achter elkaar iets doen. alle dutjes zijn 30 min precies en ineens was 1 daarvan 1 uur

maar ook dat is op het moment hier niks. net maar liefst 15 min geslapen! jippie het is weer begonnen dus hier ;) slecht slapen overdag én s'nachts

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Tandjes?

(Heb niet alles gelezen)

14. fafje

fafje Niet meer actief

hmm nou ik ben benieuwd, moet het hoe dan ook afwachten , thansk allemaal voor het emedenken..

als er een 8 mnd sprong is, dan zal dat natuurlijk goed kunnen..

tandjes weet ik niet...zie en voel nog niks, nog geen symptinen behalve veel bijten maarja dat doet ie altijd al

Deel Deze Pagina