borst of fles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door liset, 28 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Hallo,

ik geef mijn mannetje de borst, alleen komt hij savonds vrolijk om de 4 a 5 uur. Nu zit ik zo in een dip, onwijs moe enzo. Dat ik erover denk om hem als laatste voeding een fles met kunstvoeding te geven. In de hoop dat hij dan wat langer doorslaapt. Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja hoe heb je dat gedaan?

2. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Ik had in het begin ook moeite 's avonds met bv geven. Annika sliep vanaf dag 3 's nachts al door maar had daarom 's avonds wel behoefte aan veel drinken. Meestal was het om het uur raak. Ze dronk ook niet snel, was vaak 45-60 minuten bezig, dus hing ze bijna de hele avond aan de borst. Ik was het ook goed zat en gaf daarom 's avonds ook bijvoeding. Ben begonnen met 60 ml, naast de laatste borstvoeding. Dit kreeg ze dan rond 11 uur. Hierdoor was ze wel meteen ook gewend om uit de fles te drinken. Na een aantal weken heb ik de laatste bv helemaal vervangen door fv omdat ze bijna niets uit de borst kreeg. Inmiddels ben ik helemaal overgegaan op flesvoeding omdat Annika moeite had met vasthouden en ze daardoor gefrustreerd raakte en helemaal hysterisch werd (net als ik).

3. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Probeer het maar eens, om te kijken of hij dan wel doorslaapt

4. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    ik zou het erg jammer vinden als de bv verder goed loopt. soms gaan ze ineens over naar doorslapen. Mathijs ging in een week tijd over van om de 3 1/2 uur naar om de 7 uur. wat ik wel deed was als hij wakker werd voor zn laatste voeding hem een halve voeding geven, vervolgens even wachten ( ik masseer hem dan en doe hem vervolgens in bad) en daarna nog een keer een volledige voeding. Hij slaapt hier inmiddels een hele nacht op, vannacht zelfs negen uur!

5. marjolein56

12 jan 2007
    44
    0
    0
    Hou nog even vol.

's avond om de 4/5 uur is echt niet slecht voor een baby van 2mnd.

Je weet niet hoe hij op kunstvoeding gaat reageren en dat hij dan langer slaapt is ook niet zeker.

Kijk anders een op borstvoedingsforum.nl.

6. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Wat kan het soms allemaal vermoeiend zijn he?
    Maar ik weet niet of flesvoeding de oplossing is. Het is maar de vraag of hij dan wel doorslaapt.
    Inge begon met 7 weken ineens `s avonds/`s nachts een keer 6 tot 8 uur te slapen. Alleen doet ze dat helaas niet altijd en de laatste tijd zelfs vaak niet. Maar gelukkig komt ze tegenwoordig `s nachts vaak maar 1 keer (eerder sliep ze dus door, waarom nu niet meer :cry: ). En laat ze er 1 x 6 en 1 x 4 of 5 uur tussen zitten. Dan ligt ze `s avonds wel heel lang aan de borst, valt even in slaap en drinkt dan weer verder. Ook slaapt ze tegenwoordig vaak eerder. Eerst ging ze om 23.00 uur de nacht in en sliep dan tot een uurtje of 6 en nu gaat ze om 21.00 uur de nacht in en slaapt tot een uurtje of 2 a 3 uur en daarna tot een uurtje of 6 a 7. Maar ik vraag me af of ze op flesvoeding langer zou slapen. Volgens mij zijn het gewoon fases.
    En misschien slaapt Milan pas laat door (ik hoop het niet voor je). Ik ken ook fleskindjes die nog niet doorslapen en al ouder zijn.
    Maar als je het echt niet meer trekt kun je het een keer proberen. Kolf je borsten leeg (anders word je wakker in een nat bed en met erg pijnlijke borsten, gebeurt me nu ook als ze ineens wel weer doorslaapt en er ineens 10 uur, ja ja het gebeurt, tussenzit).
    Persoonlijk zou ik het zonde vinden, maar je moet kijken wat voor jou goed voelt. Kijk een ander kan wel zeggen dat je door moet gaan, maar als je er zelf helemaal doorheen zit dan moet je voor jezelf keuzes maken. Een ander kan dat niet doen. Je moet kiezen wat voor jou en Milan goed is.
    Bedenk wel dat als je bv en fv gaat combineren dat de borstvoeding wel terug KAN lopen.
    En als je bang bent dat je `s avonds weinig voeding hebt, wat ook kan na een drukke dag en als je zelf moe bent. Probeer dan eens een beetje afgekolfde melk bij te geven, misschien dat dat helpt. Ik weet het niet hoor. Maar het zou misschien kunnen.

7. anita26

anita26 Actief lid

1 okt 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    hier hetzelfde probleem.. gebroken nachten... Bah! Ik laat af en toe mijn mannetje een flesje met afgekolfde borstvoeding geven! Werkt perfect! Kan mama ook even langer doorslapen en is nog leuk voor papa ook! Daarnaast loopt de borstvoeding ook niet terug.

Mij is alleen gezegd niet de nachtvoeding weg te halen omdat je dan dus de kans hebt van overvolle, lekkende borsten. Ik kolf na een voeding als ik denk dat mijn borsten nog erg vol zitten (wisslend qua tijdstip) en laat meestal mijn man de ochtendvoeding doen of die van rond half vijf in de middag. Ga ik dan even lekker liggen :D

Succes!

8. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Anita, ik liet mijn man ook een flesje afgekolfde melk geven. Maar ik liet `m wel een nachtfles geven of een avondfles. Ik kolfde voor ik ging slapen, dus maakte niet uit wanneer de volgende voeding zou zijn, beide borsten af en zette mijn wekker dan 6 tot 8 uur later. Kwam ze wel eerder weer (wij deelden de nacht in twee stukken, ik ging vroeg slapen en om een uur of 2 nam ik het over) dan gaf ik de borst, kwam ze later dan kolfde ik dan af en gaf de borst als ze weer kwam. Had ik dan niet genog dan kon ik wat afgekolfde melk nageven.
    Werkte voor ons prima. Maar ik had toen nog verlof, vandaar dat ik al om 2 uur de 'nachtdienst' inging, want mijn man moest wel werken de volgende dag. Toen hij ook thuis was wisselden we rond 6 uur en sliep hij de hele ochtend.
    Ik kon dus wel de nachtvoeding overslaan, maar dan moest ik wel alle twee de borsten goed afkolven voor ik ging slapen en zette ik gewoon de wekker, als ze nog sliep kon ik daarna ook weer even slapen.

9. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Ze was toen nog erg aan het spoken `s nachts, ook als ze niet wilde eten en had vaak rond ene uur of 1 a 1.30 nog een voeding. En vaak sliep ze daarna wel een tijdje rustig. Was erg fijn voor mij. Mijn man wilde ook niet ruilen, want dat vond hij niet handig met z`n werk, sliep liever voor die tijd even een paar uur achter elkaar. Vond ik helemaal niet erg, haha.

10. sim

sim Niet meer actief

ik zou als het goed loopt en je wilt bv doorgeven niet de laatste fles gaan vervangen door fv.

bedoel je 4/5 uur snacht of rond het avond eten. want ze raden aan als je wilt afbouwen of vervangen de avondetenfles eerst eens te vervangen (als je over wilt stappen doe je hier drie dagen over en dan vervang je weer de volgende) ik heb hier een schema van liggen als je geinterreseerd bent laat het even weten via pb.

je kunt ook proberen om smorgens te kolven (dan heb je meestal de meeste melk) en dan savonds rond die tijd door je man via een flesje te geven (de bfree fles met speen één heeft een klein gaatje waardoor ze wat meer moeite moeten doen en wat versufder raken en beter slapen, ik heb hier goede ervaringen mee, deze fles werkt ook goed tegen krampjes door het speciale ventiel google maar eens)

als je met fv begint heb je wel de kans dat je bv terug loopt op dat tijdstip... dat heb ik savonds met kolven.

je kunt ook inbakeren proberen, ik doe dit nu 4 dagen en mijn ventje heeft al 4 dagen doorgeslapen ;)

11. bijtje

bijtje Lid

28 jan 2007
    13
    0
    0

Ik ken de doorwaakte nachten. Rens is pas 3 en een halve week dus ik denk dat ik er nog even aan vast zit. Ik zat een paar dagen geleden in een megadip en dacht er aan een fles bij de geven in de avond. Ik zou dan wel afgekolfde melk doen in plaats van kunstvoeding omdat ik het zonde zou vinden als de borstvoeding terugloopt. Het is ook niet gezegd dat flesvoeding het probleem oplost. Ik wens je sterkte met de nachten/avonden en met je keuze.

Deel Deze Pagina