Hoi hoi, Ik heb wat vraagjes waarop ik hoop dat jullie een antwoord hebben. ONze dochter is nu 1w1d. 1. Onrustig slapen Sinds 2 dagen slaapt ze tussen voedingen door erg onrustig. De eerste week was het voeden en dan achtereen rustig slapen. Nu is ze onrustig tussendoor, kreunt ze veel en wordt ze ook vaak wakker en wil dan eventjes weer aan de borst. Het enige wat naar mijn idee anders is sinds vorige week is: - temperatuur buiten - heb kiwi's gehad de afgelopen twee dagen (voorheen niet) - ze begint haar eigen temperatuur vast te houden (36,8/37,0 zonder mutsje of kruiken). Is dit normaal? Kan ik hier iets aan doen? Enz. enz. 2. Temperatuur slaapkamer Op haar slaapkamertje wordt het nu het buiten zo warm is, wel 25/26 graden. Hoe kan ik haar het beste in bed leggen? We hebben een Velux duodeken in haar ledikantje liggen en een Aerosleep matras. Liefs
Hoi Bright, Haar eigen temperatuur vasthouden is geweldig natuurlijk. Als het 25/26 graden op haar kamertje is, kun je haar het beste in haar rompertje leggen met een koel lakentje erover heen. Baby's hebben het snel te warm. Ik denk niet dat de kiwi's van invloed zijn. Als een kindje kramp heeft dan huilen ze hard en met tussenpozen zijn ze weer stil. Ik denk eerder dat ze een beetje last heeft van de warmte. Weet je trouwens dat borstvoeding zich instelt op de omgevingstemperatuur. Er zit dan meer vocht bij dan normaal. Leg haar maar gerust aan hoor. Ze zal wel wat extra vocht nodig hebben. Groetjes Adrienne
Hoi Adrienne, Dank je wel voor je reactie. De krampjes herken ik ondertussen. Ze is vandaag echter zo onrustig. Wil alleen maar slapen op mijn arm of bij mijn in de buurt. Zodra ik haar wegleg is ze gelijk overstuur. Kan het een regeldag zijn? Liefs
Hoi hoi, Dat kan natuurlijk altijd! Lekker aanleggen als ze er om vraagt is de oplossing. De productie verhoogd daardoor. Groetjes Adrienne