Hallo ik had een vraagje misschien herkent iemand wat ik beschrijf. en heeft de oplossing? Onze zoon begon eerst met hypoallergene voeding, deze moesten wij veranderen van de Kinderarts, in gewone voeding > nutrilon 1 < hebben we gekozen. Nu gebruiken we jbpm erbij , en sab simplex (ivm erg gulzig drinken, en darmkrampjes dit op advies van CB) maar Huilen na een voeding houdt aan, eerst dachten we dat darmkrampjes de oorzaak was, maar we twijfelen nu, ( we houden hem al zoveel mogelijk rechtop, en tussentijds boertjes te laten doen! ) We zijn intussen wel weer terug gegaan naar de KA, en die heeft neocate voorgeschreven dit hebben we ook al in huis. Maar omdat ik via koemelkallergie.nl met een deskundige heb gechat, en mij vertelde dat nieuwe voeding 2weken de tijd nodig heeft om pas te werken en in tussentijd de klachten kan verergeren zijn we nog niet begonnen met neocate. (maandag is twee weken precies) Waar hij oa. nog meer 'last' van heeft is: gapen na een voeding,(niet van moeheid want hij gaapt best veel keren achter elkaar), soms niezen,vol klinken,windjes laten, moeilijk boeren, en dus vrijwel meteen 15min. na een voeding huilen. (dit kan aanhouden tot 1uur a 2uur) dan slaapt hij een uurtje en dan volgens het schema moet ik zijn volgende voeding alweer aandienen (meestal word hij wel uitzich zelf al voor de voeding wakker) een ph meting heeft hij gehad verborgen reflux is uitgesloten Ben zo ie zo beetje bang dat hij te weinig slaap krijgt. 's nachts slaapt hij wel redelijk, maar is toch nog gauw een uur na de voeding nog wakker (tips zoals kamer donker,plasluier niet verschonen,geen gekkedingen doen waardoor hij 'wakkerder'wordt) helpt niet. Hij is wakker omdat hij denk ik 'vol'/benauwd klinkt, zwaar/piepende ademhaling. en daar lijkt hij wel last van te hebben. Kent iemand dit, en zouden jullie meteen beginnen met neocate, en zodra jullie daar mee begonnen zijn, wanneer zag je verschil?! als ik overstap, moet dat in 1x of mixen?
Gewoon in 1x overstappen. En waarom moest je van de kinderarts eigenlijk overstappen naar standaard voeding? Je hebt waarschijnlijk niet voor niets die keuze van hypoallergeen gemaakt, rare arts zeg. Ik zou het zeker proberen als je het al in huis hebt. Zoveel huilen en dat zware ademhalen zouden zeker symptomen kunnen zijn. Verbetering kan je al snel opmerken, bijv. meteen na de 1e of 2e fles maar het kan ook een aantal dagen duren. Succes!
voor de mensen die via een zoek machine komen, we hebben nu voor een proef periode nexium gekregen ivm verdenking van ver verborgen reflux.
Beste ts, Van jbpm kunnen baby's ook last krijgen van hun darmpjes. Onze zoon begon na een paar dagen dit gebruikt te hebben bij standaard voeding van de kruidvat continu over te geven. Flinke krampen. Gewoon een ongelukkige baby. Toen vertelde de ka dat 30% van de bay's dit niet kan verdragen! En dat dit zich op allerlei manieren kan uiten. Zijn toen overgestapt op omneo alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon. Misschien heb je hier iets aan. Succes!
Wij zijn in 1x overgestapt van gewone voeding op de neocate destijds. Het kan zijn dat je kindje wel eerst moet wennen, omdat het toch kwa smaak minder is. Ik verdikte het zelf wel met nutriton, omdat het wel heel erg dun is. En de melk zo langs zijn mond liep. Wat ik zoiezo niet kan aanbevelen is de jhbp van de kruidvat. Die hielp dus hier echt niet. Ik hoop dat je er uit komt! succes!