Onrustig-moe-gejaagd

Discussion in 'Zwangerschap' started by Smokey11, May 26, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Smokey11

Smokey11 Actief lid

Jan 20, 2013
    274
    23
    18
    Female
    Hoi dames,

De laatste loodjes nog z’n 10 weken en dan is hij er.
    Maar ik voel me de laatste dagen echt NIET goed.
    Gejaagd en gestrest.
    Ik werk op het moment niet dus dat heb ik al los kunnen laten dat zien we na het verlof weer.
    Alleen blijven collega’s wel bellen met problemen maar goed...

Het ergste is ik kan dus NIET slapen snachts.
    Mijn man zegt ook je bent zo onrustig in je slaap.
    Gejaagde ademhaling en ik zodra ik wat ontspannen lig dan ineens voel ik me heel gespannen en angstig.
    Mijn hart gaat als een gek tekeer en ik weet dan echt even niet wat ik met mezelf aan moet

Herkenbaar?

Probeer wel zoveel mogelijk rustig aan te doen maar heb ook nog een dochtertje van 4 rondlopen en het valt niet mee.

Iemand tips voor mij want ik ben straks helemaal uitgeput zo...

2. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,478
    5,838
    113
    Heel herkenbaar. Hier kan ik ook de rust/slaap niet vatten. Ik had het in mijn vorige zwangerschap ook. Denk echt dat het de hormonen zijn. :(

3. nienie26

nienie26 Bekend lid

Nov 24, 2013
    844
    208
    43
    Jeejtje wat naar. Toen ik met 34 weken met verlof ging besloot vriendlief nog even dat er een grote overkapping in de tuin moest en de tuin moest worden gedaan. Zijn vader zou dat bouwen. Ik heb tot aan mijn bevalling elke dag mensen over de vloer gehad mijn huis was 1 grote zandbak. Ook ik merkte dat ik het niet trok. Dit ook aangegeven maar niemand luisterde naar mij. Uiteindelijk was ik kapot toen ik aan de bevalling begon. Niet kunnen genieten van het begin (Nou was dat wel de eerste ). Ik blijf roepen dat dar het komt omdat een vrouw haar rust nodig heeft voor dat ze gaat bevallen zo belangrijk.

Misschien een keer contact op nemen met de huisarts over het slapen. Ik heb dat 2 weken gelden ook gehad. Gejaagd snacht werd ochtend wakker nog moe. Bij mij was dit echt stress.. Pak ook je rust als de kleine naar school is. Ik hoop dat je je snel beter voelt. En je rust terug kunt krijgen. Liefs

4. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,611
    2,404
    113
    Wat vervelend voor je!
    Heeft er iets op werk gespeeld misschien?
    Het kan een tijd duren voordat je dat ‘kwijt ‘ bent en vaak komt de stress er pas uit als je eindelijk rust krijgt/ vrij bent.
    Ik denk dat het belangrijk is dat je niet meer door mensen van werk gebeld wordt, zodat je dat helemaal af kan sluiten. Dus dat zou ik gaan afbakenen/afkappen.
    Verder zou ik wat ontspanning proberen te zoeken in wandelen, zwemmen, yoga. Je dochter is naar school dus overdag is er gelegenheid om dat soort rustige activiteiten te doen toch?
    Succes!

5. NdNk

NdNk Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    2,321
    1,421
    113
    Female
    Je werkt op het moment niet, maar het klinkt ook niet alsof het een afgesloten zaak is.
    Hoe zit dit precies? Zit je in de ziektewet en kun je niet meer werken? Dan zou ik hier achteraan gaan dat dit duidelijk en vast staat. Tijd om hierin grenzen en duidelijkheid te creëeren voor jezelf maar ook richting je collega's.
    Ik kan me zo voorstellen dat hier nog best wat onrust achter weg kan komen. Ook al benoem je dat je je hier niet druk over zou moeten maken.

Zijn er andere dingen die de onrust kunnen veroorzaken? Ik zou dat eerst na gaan. En eventueel medisch iets uitsluiten. Al vind ik het ook wel passend bij je termijn nu. Het meer onrustig slapen e.d. komt zo rond het 3e trimester weer terug.

Succes en sterkte. Hoop dat je je snel weer wat beter mag voelen.

6. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Jeetje meid wat vervelend dat je je zo voelt. Dat gejaagde gevoel en slecht slapen had ik toen ik echt te veel aan mijn hoofd had in combinatie met verandering van hormonen. Ik zou het hier als ik jou was wel over hebben met je vk. Het kan namelijk ook een teken van oververmoeidheid/burn-out zijn

7. Smokey11

Smokey11 Actief lid

Jan 20, 2013
    274
    23
    18
    Female
    Bedankt voor alle reactie's. Ik zit inderdaad in de ziektewet nu en moet zeggen dat ik nu deze week ondanks dat ik dus niet meer hoef te werken ook nog niet op de zaak ben geweest (meestal moest ik wel 1 a 2x langs omdat het in de soep liep). Ik vind het ook lastig omdat iedereen zo op mijn blijft leunen. Daarnaast hebben we 2 jaar in verbouwing gezeten en deze is nu bijna helemaal klaar dus ook misschien de omschakeling van het drukke leven naar niets. Zwemmen is misschien wel een goed idee even ontspannen en even niets.'
    Nu is het weer avond en zie er gewoon tegenop om te gaan slapen (erg he) heb wel vanmiddag even op bed gelegen maar zelfs dan krijg ik dat gejaagde gevoel.'
    Ik vind het een beetje akelig ook......

8. Vievie

Vievie Actief lid

Oct 17, 2017
    209
    100
    43
    Heb je je ijzergehalte laten controleren?

9. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    Die klachten die jij beschrijft heb ik vooral als ik het warm heb. Echt precies hetzelfde !

10. Smokey11

Smokey11 Actief lid

Jan 20, 2013
    274
    23
    18
    Female
    Ja ijzer en bloeddruk zijn goed. Alleen nu echt ook de nachten wat een ramp. ik kan gewoon NIET slapen ben klaarwakker! echt verschrikkelijk vermoeiend. om 09:00 naar de verloskundige voor de 31 weken echo en dan toch maar eens vragen of hun een tip hebben....

11. Mery

Mery Bekend lid

May 24, 2017
    697
    278
    63
    Female
    Ik denk dat het erbij hoort,het niet kunnen slapen.Ik heb de laatste maanden ook niet kunnen slapen.ik probeerde dan overdag te gaan slapen,dat lukte beter dan ‘s nachts.Misschien kun je dat proberen.Helaas was ik aan het einde vd zwangerschap doodop.En na de bevalling kwam ik ook in een vermoeidheids dip terecht.Misschien kun je bij de vk of ha aankaarten? Voordat je echt oververmoeid raakt.Ik denk trouwens dat er ook geen oplossing voor is.

12. Sunny37

Sunny37 Actief lid

Dec 11, 2017
    219
    146
    43
    Female
    Vorig week heb ik nog deels gewerkt, maar deze week ging het echt niet.
    Ik merk dat ik mijn werk graag wil loslaten, lukt nu meer. Maar eerst kon ik dat moeilijker, ook al zei ik dat het wel ging. Mijn werk is altijd belangrijk geweest, haalde ik veel voldoening uit. En het loslaten is toch moeilijker dan ik gedacht had.

Wat ik lees is dat jij ook een hoog verantwoordelijkheidsevoel hebt. Dat is mooi, maar nu je thuis bent, moeten ze op het werk maar even op iemand anders leunen.

En het weer speelt nu ook een rol, je hebt een klein mensje in je, het is warm en je moet ook goed voor jezelf zorgen en je dochter. Dat kost allemaal energie. Wees niet te steng voor jezelf.

Je kunt ook eventueel bij de huisarts bloedwaarden, ijzer etc nog even controleren. Sterkte meid, liefs

Smokey11 likes this.

Share This Page