Vorige week is onze dochter in het ziekenhuis opgenomen geweest ivm ernsitge onrust en blauwe handjes en voetjes. Nu voedde ik haar max om de 2 uur omdat zij dan weer kwam. Dus om haar een strak schema te geven moesten we om de 4 uur gaan voedden en haar voor en na een voeding wegen. Ze kreeg dus maar zo,n 80 cc bv binnen en daarom besloten de rest met fv bij te geven. Nu was ze daar in een week tijd 110 gram gegroeit, van 5990 naar 6100 gram met 6,5 maand, en nu een week later heb ik haar weer gewogen en was ze dus 310 gram gegroeit in een week tijd. Dit voornamelijk op fv. Het advies van het cb is dus stoppen met bv en helemaal overstappen op fv omdat ze dus al die maanden tekort heb gehad of de melk niet voldoende voedingsstoffen heeft. Nu wil ik eigenlijk helemaal niet stoppen, ben er gewoon niet aan toe. Maar is het een optie om full time te gaan kolven, kijken wat ze binnen krijgt en dan na een week kijken hoe ze gegroeit is om te bepalen of het daar echt aan gelegen heeft, of is jullie indruk ook dat ze niet voldoende voedingsstoffen binnen krijgt en is het niet het proberen waard. Het zal een hoop tijd en energie vergen, en met een gezin met 4 kinderen weet ik niet of ik dat ga redden, maar ik wil ergens nog niet stoppen, ik geniet nog zo van de momenten van ons samen.
Hoi, Het fulltime kolven is inderdaad een idee, maar misschien is je productie niet afdoende, gezien ze 80cc heeft gedronken na 4 uur. De kans is groot dat jij niet voldoende bij elkaar krijg gekolfd voor volledig moedermelk. D.m.v. het kolven kan je je productie wel weer ophogen. Geef tot je weer voldoende melk heb kunstvoeding na of wissel kunstvoeding en moedermelk af. Als je dit gaat doen, overleg dit dan wel even met je huisarts/kinderarts. Je zal haar groei goed in de gaten moeten houden, natte plasluiers en regelmatig poepen. 1 weekje proberen is denk ik geen probleem, maar het is een tijdsinvestering die best zwaar zal zijn met nog 4 kids. Als je ervoor wilt gaan, is het goed om dit onder begeleiding van een lactatiekundige te doen bij jou in de buurt. Succes Groetjes Saskia