Hoe doen jullie dat eigenlijk met bijten? Mijn zoon van 1 jaar krijgt nog 2 a 3 keer per dag bv (s'morgens, s'avonds en s'nachts) maar de laatste tijd bijt hij steeds vaker, is dat een teken dat hij geen melk eer wil drinken bij mij? Andere keren drinkt hij wel gulzig, is dus ook weer niet continu. Alleen op het moment zitten we in een moeilijke periode omdat hij verkouden is en dus geen adem kan halen tijdens het drinken, dan begint hij te huilen en bijt extra hard uit frustratie denk ik dan maar. Ik hoop dat mijn productie hierdoor niet al te hard terug loopt want gekolfde melk wil hij niet (en gewone melk ook niet). Het kolven zelf lukt ook niet meer zo goed, ik krijg er met de hand meer uit en nog sneller ook. Iemand tips?
Lijkt me inderdaad lastig, volgens mij staat op borstvoeding.com een artikel staat over bijten. Het lijkt me meer wat bozigheid dat hij niet kan drinken door zn adem te weinig en daardoor niet een toeschietreflex op gang komt waardoor hij niet kan drinken. Maar dit is zomaar een idee. Wat kolven betreft krijg je wel een toeschietreflex of niet?
Met kolven krijg ik geen toeschiet reflex meer helaas, de ochtend voeding is drastisch terug gelopen helaas. Alleen s'avonds en s.nachts krijgt hij nu bv, dan is zijn neusje wel vrij. Erg jammer maar goed eigenlijk mag ik niet klagen, Jack heeft ruim een jaar bv gehad. Zal het zo lang mogelijk nog in de avond proberen te geven Want ik zal het wel heel weg gaan missen als het over is.
nee eigenlijk niet, nooit nodig gehad hiervoor dus ook niet in huis, bedankt voor de tip alvast, welke heb ik nodig?
Dit kreeg ik via recept van de ha. Even telefoontje plegen dat je graag oxitocine neusspray wil voor toeschieten van je melk omdat het niet lukt. Ik kreeg zo een recept en hielp mij echt goed. Was bij de eerste kleine, bij tweede kindje niet nodig tot nu toe. Ik moest hem wel zelf betalen maar dat vond ik het echt waard.
Dank je wel voor de tip, zal zeker even bellen. Gelukkig gaat Jack zijn neusje nu weer open, vanmorgen heeft hij gewoon kunnen drinken bij mij, ik had voldoende omdat hij de nacht had doorgeslapen