10 dagen oud slecht slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mnlaa93, 21 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mnlaa93

mnlaa93 Lid

17 jul 2014
    59
    1
    8
    Vrouw
    Student
    brunssum
    Hallo,

mijn zoontje is 10 dagen oud en slaapt overdag heel slecht. In bedje wil die niet slapen en wil alleen bij mij. Hij slaapt heel slecht in dus het duurt een tijd voor die slaapt met het probleem dat die oververmoeid raakt en blijft huilen..

Ik wil hem graag bij me willen houden maar dat gaat helaas niet aangezien er nog 2 rondlope die mijn aandacht graag willen hebben!

Hebben jullie tips misschien?

groetjes!

2. Droompje123

Droompje123 Bekend lid

28 okt 2020
    680
    738
    93
    Vrouw
    Helpt het niet als je hem in een draagzak bij je draagt? Dan kun je wel wat vrijer ook bij de andere 2 zijn maar wel de baby ook geven waar hij op dit moment behoefte aan heeft?

3. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    349
    123
    43
    Uhm, bij je houden. Hij is 10 dagen oud. Lekker van genieten. Dat zelf slapen komt vanzelf :)

Achterkantvandemaan, Jessi79, bozoe en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Idd toch bij je houden. Mijn jongste zat de hele dag in de draagzak, dan sliep ze heerlijk. Her was niet ideaal, maar ze zijn maar zo kort zo klein, dat ik besloot er maar van te genieten.

Ingeltje vindt dit leuk.
  5. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.009
    4.986
    113
    Vrouw
    Draagzak/doek idd.. Is anders geen doen denk ik.

Vero0504 en Ingeltje vinden dit leuk.
  6. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Veel bij je dragen zou ik ook adviseren. Maar als dat echt niet altijd kan en lukt (wat ook begrijpelijk is met nog meer kindjes) zou je je ook even kunnen inlezen over inbakeren. Inbakeren wordt weleens meer gedaan bij kindjes die niet goed de slaap kunnen pakken. Vanwege veiligheid is t wel belangrijk om t goed te doen en je dus wel in te lezen. Er zijn van die 'makkelijke' oplossingen met van die speciale zakken (puckababy?). Bij sommige baby's is wat steviger toedekken ook al een oplossing.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier sliepen ze de eerste weken ook bijna niet ergens anders dan bij mij (of m'n man). De 2e inderdaad veel in de draagzak omdat ik soms ook m'n handen vrij wilde voor de oudste. Verwacht dat de 3e straks ook weer regelmatig in de draagzak zal zitten, al zijn de andere 2 wat ouder dus kunnen zich gelukkig voor een heel eind zelf redden.

8. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Draagzak indd. Dan heb je je handen vrij voor de andere kindjes. 10 dagen is nog heel klein. Geniet er maar even van, voor je het weet is het voorbij en willen ze niet meer bij je liggen!

9. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Draagzak of bij je houden.
    Kind is pas 10 dagen oud! Logisch dat hij bij je wilt zijn.

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Nogmaals, bij je houden dan :D

Wat ik hier nog wel merkte was dat slapen in de wagen beneden in keuken/kamer beter ging dan boven. Boxhangmat of op de zitzak ging ook. Maar op mama bleef favoriet.

En vaak op de buik, dan sliepen ze ook stukke beter dan op de rug.

Maar na 9 maanden 24/7 elke seconde mama in een superkleine warme wereld is het totaal niet gek dat je flink moet wennen aan de grote enge buitenwereld :thumup:

11. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ik lees dit en denk alleen maar: waarom wil je je baby van tien dagen oud níét bij je hebben? Ik heb volgens mij de eerste tien wéken 24/7 vastgeplakt gezeten aan mijn baby’s, en zelfs nu nog nu ze vier en bijna één jaar oud zijn :roflmao:

Snoepjes, Jackie87, Neuzeke en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Neem een draagdoek of draagzak. De wereld is nog zo groot en nieuw.

Jij bent bekend, je luchtje je hartslag dat voelt veilig en dan hebben ze rust, fysiek en mentaal. Dr is wat afgesnurkt hier in een ringsling, die heeft 16 weken op mij geleefd zowat want die kon niet in zn bedje door zware reflux.

En al die aparte geluiden en stemmen, als die kleine zo ver is spiekt die toch wel wat dat is en leert vanzelf dat dat ook erbij hoort en "eigen is".

Als die kleine wat ouder is komt dat helemaal goed dan is die grote enge wereld al weer iets bekender en die andere luchtjes ook gewoner.

Loop je dan nog in de problemen, pak je een groot shirt van jezelf (niet te groot) draag t een paar uur en schuif je die strak om t matras. Dun spuugdoekje bij je dragen en eentje meegeven naar t bedje kan ook (zodra je dat aandurft). Gewoon onder je bh bandje schuiven of in je nek.

G. sliep uiteindelijk met een speen in dr mond, ene spuugdoek met t luchtje van papa en t andere spuugdoekje luchtje van mij. Kind helemaal content.

13. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Heb je medische oorzaken al uit kunnen sluiten?

Hier de eerste twee maanden non stop met baby gezeten. Sliep alleen op mij (op zijn buik dus), dag en nacht samen gelegen.

Uiteindelijk 13 dagen samen in het zkh gelegen om medische oorzaken uit te sluiten, bleek (verborgen) reflux en laryngomalacie. Kindje kon gewoon echt niet op zijn rug liggen en heb er spijt van dat ik het steeds probeerde.

14. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Zoals iedereen hierboven al zegt, draagzak/doek. Als je voor een draagzak gaat, kies wel een ergonomische waarbij je baby in de kikkerhouding erin zit, en niet erin bungelt en een verhard rugpand heeft.
    Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik de baby tijd bij nr 2, 3 en 4 door zou zijn gekomen zonder draagzak. Mijn baby's leefden er het eerste jaar in.

WWJD vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina