Mijn dochtertje van 6 weken zit nu op 6 voedingen van 130 cc. Het schema is meestal: 07:30 11:30 15:30 19:30 23:30 en dan rond 3 uur - half 4 Dus ze slaat de nacht nog niet over. Toch vind ik het moeilijk want ze slaapt bij ons op de kamer en wordt dan 's nachts wel wakker en gaat dan veel lawaai maken (kreunen etc.), maar niet echt gillen om honger. moet ik haar dan eruit halen of moet ik echt wachrten tot ze gilt ? Herkent iemand dit ? Kan ik haar voor de nacht ook iets meer geven en kiijken of ze dan wat langer slaapt ? Of wordt het dan teveel? Ze weegt rond de 4,5 kilo (ja, ik weet dat ze al teveel krijgt volgens het CB schema....) En zou ze dan bv om 04:30 komen....kan ik daar dan de eerste voeding van maken zodat ik kan proberen naar 5 voedingen te gaan? Of is dat te vroeg ? Kan iemand mij wat tips geven ? alvast bedankt !!
Sorry als dit misschien bot overkomt, maar ze is pas 6 weken!!!! Hoezo zijn 6 voedingen dan te veel? Ik vind het juist eerder te weinig qua aantal flessen voor zo'n kleintje. Ik zou een baby van 6 weken echt niet op 5 voedingen zetten joh, dat is echt veel te vroeg, dat is zo'n klein maagje helemaal niet op bestemd. Nog even geduld zou ik zeggen. Wees blij dat ze maar 1x per nacht komt. En nee, je zou een babytje niet eerst moeten laten gillen van honger. Een baby laat zien dat ze honger heeft, door te gaan kreunen, zuigen op handjes/ vingertjes, zoeken met de mond. Dan is er tijd voor een voeding. Als je eerst wacht totdat de baby huilt, ben je in principe te laat. Je kunt het vergelijken met jezelf. Als je honger hebt vraag je om eten. Stel dat iemand tegen je zegt dat je eerst moet gillen van honger, en DAN pas eten krijgt?
Het was ook maar een vraagje...je ziet sommige mensen ook zo snel gaan met die kleintjes......Maar soms ben je wel eens onzeker of de dingen die je doet wel goed zijn etc.... Gelukkig heb ik er dan nog nooit lang genoeg laten wachten todat ze ging huilen..
Begrijp ik, sorry voor een beetje felle reactie . Ik had eerst het hele verhaal gelezen en toen las ik pas wat de leeftijd is. Vandaar de schrik Maar luister gewoon naar je eigen moedergevoel, het is inderdaad allemaal onzeker en nieuw. Probeer gewoon naar je dochtertje te kijken en kijken waar zij behoefte aan heeft. Laat je sturen door haar, dat weet je zeker dat je het goed doet. Zij is nog maar net geboren en reageert puur op basis van instict die ze heeft. Zij WEET nog niks, ze voelt alleen maar. En ze laat je goed weten wat haar behoeften zijn. Zolang je die vervult, en niet bang bent dat je zo'n klein baby verwent, is het goed.
Ik vind dat ze het prima doet hoor!!! Hier nog steeds nachtvoeding(en) en dat zal ook wel een keertje overgaan.