Hoi, Wij vroegen ons opeens het volgende af: vanaf wanneer moet je voor je baby een identiteitsbewijs hebben? Je hebt het volgens mij pas nodig als je reist naar het buitenland, maar aangezien mijn ouders daar wonen, is de kans groot dat we daar volgende week of de week erop daar naartoe gaan (is maar 10 minuutjes rijden). Iemand ervaring hiermee? We wonen dus in een grensgebied en de gemeente heeft hier bij de aangifte niet over gemeld, eigenlijk wel een beetje raar. groetjes, Snoopy
je kunt je kindje laten bijschrijven in jouw paspoort. als je alleen een ID kaart hebt dan zou iuk er een voor haar laten maken. in het buitenland moet ze cht een ID hebben.
wij hebben met 3 weken een paspoort aangevraagd voor de kleine, is wel een gedoe met een foto en je moet een week erop wachten tot die tijd zou ik niet gaan reizen!
Ik heb Iman in mijn paspoort bij laten schrijven toen ze 2 maanden was. Wij wonen ook op de grens van duitsland en belgie, dus komen geregeld in t buitenland.
O jee, wij gaan over 2 weken een midweek naar België. Is het dan nodig om ze al in paspoort of wat dan ook te zetten?
Adine, antwoord: ja Wij hebben een id kaart voor Sam, hebben beiden een id kaart, en dan is dit het makkelijkste.
wij hebben ook een id kaart... duurde her ong 1 a weken voor hij klaar was na het aanvragen wij zijn toen alysia 4 maandene was naar turkije geweest... en je moet een id hebben als je naar butienalnd gaat inderdaad al is het maar een klein stukje belgie al... dus ja
Ok, dat is duidelijk, we gaan van de week wel naar de fotograaf om een foto te laten maken, of daar laten kijken of we zelf een foto hebben die gebruikt mag worden. Mijn vriend moet van de week toch ook zijn rijbewijs ophalen, dan kunnen we wel samen gaan en meteen een identiteitskaart voor Eva aanvragen. En de week erna ophalen, kan ik over 2 weken langs mijn ouders .
* oeps* nog helemaal niet over na gedacht.. ben al paar x wezen tanken in duitsland (hier vlak bij) met mijn knul in de auto.. toch maar snel regelen dan...
Zal ik het deze week dan ook maar even moeten regelen. Wij hebben allebei een paspoort, dus ik denk dat ik ze bij mij laat bijschrijven.
ik moest een nieuw paspoort, maar mijn man nog niet, aangezien het goedkoper was om voor mij en lars een id te doen als bijschrijven in beide paspoorten, heeft hij sinds augustus zijn eigen id met deze zeer goed gelukte foto (vrouwelijke fotograaf, doet wonderen )
Wij zijn een uur lang bezig geweest om haar wakker te krijgen in de winkel. Wat een gedoe was dat. Ze was toen 3 weken.
Ja, of een ID of eigen paspoort (scheelt weinig in kosten en is wel erg handig als je niet altijd als papa en mama samen reist). Maar in Ridderkerk doen ze het in 5 werkdagen hoor (tenminste vorige maand nog wel), dus als ze maandag gaat, dan lukt het nog wel.
Vind het ook zo grappig dat de ID kaart 5 jaar geldig is hij lijkt er nu al niet meer op oja Dani moest zijn ID kaart zelf op komen halen we hebben ons kapot gelachen.
Wij hebben Jelle van de zomer bij laten schrijven in ons paspoort, en we dachten er nog net op tijd aan. Wij zijn op vakantie naar Zweden geweest. En ineens had ik zoiets van: "Wat nou als er iets gebeurt? Dan kun je zonder paspoort nooit bewijzen dat het jou kind is.. " Waar je je als moeder druk om maakt.. Het koste 2x 19 euro bij onze gemeente. We hebben Jelle er bij ons allebei in laten zetten, want stel nou dat er bijv met mij iets gebeurt waardoor ik niet mee naar huis kan mag mijn man Jelle oficieel niet meenemen als hij niet ook in zijn paspoort staat. Volgend jaar, 2009, moeten we allebei een nieuw paspoorty, dus dan laten we er ook 1 voor Jelle maken. Dan moeten ze ook alledrie tegelijk verlengd worden.. Is wel zo handig...
Ik heb anderhalve week geleden haar op mijn paspoort bij laten schrijven, mijn paspoort verloopt deze maand, dus ik moest toch een nieuwe. Ik moest een brief mee van de vader waarin staat dat hij toestemming geeft en pasfoto's. De prijzen gingen weer omhoog per 2008, dus ik kon nog net voor het oude tarief. Ik heb pasfoto's laten maken bij de fotograaf, ze moeten namelijk wel aan wat eisen voldoen. Die eisen zijn afgelopen jaar aangescherpt. Ze moest in ieder geval recht in de camera kijken, beide oren moesten te zien zijn (dus als je kind flink wat haar heeft, achter de oren doen) en recht 'zitten'. Nou, binnen 5 minuten hadden we de juiste foto en kregen we er nog eentje bij waar we samen lachend op mochten. Maar goed, wil je dus zelf een foto meenemen, dan zou ik wel even op de eisen letten. Dinsdag ga ik het paspoort ophalen. Maar ik vond het ook een grap dat ze er met haar eigen foto opmoest. Ik weet nog wel dat vroeger alleen mijn naam in het paspoort van mijn vaders stond.
hihihihi ff offtopic. Wij hebben ook zoiets gehad met de abn bank toen we spaarrekening voor Erik opende. Moesten we formulieren invullen en op een pagina stond dat de rekening houder dhr Erik G ook een handtekening moest zetten
Daan heeft ook een ID omdat me ouders ook op de grens wonen. Mijn broertje had van zijn bijde kids geen id of bijeschreven en hebben een bekeuring gehad van 300 euro en heel veel tramelant want bewijs jij maar eens dat de kids niet van jou zijn.