Echt niet te geloven dit. Gister loop ik met 2 kindjes van 1 jaar naar de speeltuin. De kindjes liepen netjes aan mijn hand en waren heerlijk aan de wandel. Tot iemand zijn voordeur open doet en er 4 keffende/blaffende hondjes op ons af komen. De kindjes meteen bang en huilen (terwijl ze gek zijn op dieren) en ik roepen of die iemand zijn hondjes bij zich wil houden of aan wil lijnen. Geen gehoor en de deur stond alleen open. Uiteindelijk komt er een grote kale man naar buiten en ik vraag vriendelijk of hij zijn hondjes wil aanlijnen of bij zich wil houden. Ja maar ze doen niks roept die man. Ik zeg dat is prima maar houd u die hondjes aub bij zich want ik heb wel 2 angstige en huilende kindjes aan mijn hand (die ik ook niet beide kan optillen). Echt toen kreeg ik een waffel van hier tot Tokio en ik moest de kleintjes maar in de wagen doen. Vraag nog netjes waarom? Ik heb de kindjes netjes aan de hand en u heeft geen last van de kindjes maar wij hebben wel last van uw hondjes. Wilt u ze aub aanlijnen of bij houden! Echt boos dat hij werd en ik kreeg zo'n grote mond dat ik verder ben gelopen omdat ik bang was dat ik straks klappen zou krijgen. Maar echt niet normaal dit hoor! Vind dat echt niet kunnen en ook al bijten ze niet vind ik nog dat ik geen last hoef te hebben van 4 drukke blaffende hondjes om mij heen. Ik snap dit echt niet. En de mentaliteit daarbij al helemaal niet.
Herkenbaar, hier laatst een man met een grote, drukke Mechelse herder. Los dus. Hij rende meteen op mijn dochter af, die dat erg overrompelde. Ik ben tussen haar en de hond in gaan staan en heb d'r opgepakt. Wat deed de eigenaar? Niks. Hij riep z'n hond niet bij zich ofzo, helemaal niks. Stonden wij daar dus naar een blaffende herder te kijken, eigenaar paar meter verder met z'n handen in z'n zakken. Zal best dat die hond niks doet, maar ik wil dat risico niet lopen met mijn kind, en hier móeten honden gewoon aangelijnd. Mijn man heeft die eigenaar aangesproken terwijl ik met m'n dochter bezig was... Maar ik denk dat die hond de volgende keer ook niet aangelijnd zal zijn. En hier in de straat woont ook iemand met 2 keffertjes, die blaffen echt om alles en niets. Laatst liep ik er langs met mijn dochter, hondjes zaten achter het ruitje in de voordeur en gingen direct te keer toen ze m'n dochter zagen. Eigenaar kwam er woedend aan en zei tegen mijn dochter;'Je moet ze niet opjutten!!!' Euhm?! Ik zei dat hij normaal moest doen, zo praat je niet tegen een kind van nog geen 1,5! En ze liep er gewoon langs, deed niks om ze op te jutten. Maar nee, volgens de eigenaar blaffen ze nooit zomaar... Nou, ze blaffen écht de hele dag als hij van huis is...
Pff wat een asociale vent zeg. Met die mensen valt gewoon niet te praten. Het is zelfs zo erg dat ik al geirriteerd en oplettend raak als ik een loslopende een hond ZIE. Heb al menig maal met een versteend hart gezeten als zo'n beest op mijn kruipende dochter afrende. En ja, ik ben dus voorzichtiger geworden in het park en de speeltuin. Eigenlijk van de gekke. Een hond moet aan de lijn in een publieke speelplaats, een kind niet! Ben gek op dieren hoor, maar aan de mentaliteit van sommige bezitters valt echt wel wat te doen. Egoistisch en asociaal noem ik dat.
Hier hetzelfde, we hebben hele mooe wandelpaden hier waar de honden ook los lopen, meestal zijn het rustige honden maar ik vind het wel eng, telkens als een hond in de buurt komt ga ik gehurkt voor de wandelwagen zitten zodat ze niet aan dylan kunnen voor het geval dat er eentje aan mn mannetje wil proeven. Het is toch een lekkertje dus ik begrijp die honden wel Ik vind het gewoon eng ook al zijn ze lief, tot nu toe wel nog geen problemen gehad maar het kan ooit eens mislopen en ik ben echt een hondenvriend hoor maar het is toch eng
Hier trouwens ook vaak honden geaaid hoor, maar dat zijn altijd aangelijnde honden die super braaf zijn.
Ow als ik gehurkt voor dylan ga zitten ga ik wel grappig doen, ik wil niet dat hij angst gaat krijgen voor honden
Het is toch te zot voor woorden dat je zo op je kind moet letten terwijl het de taak van de eigenaar van de hond is om de hond gewoon bij zich te houden. Idd hier is Thomas echt gek op dieren en wil ook altijd dieren aaien. Maar nu er 4 blaffende honden op hun afgerend kwamen vond hij het toch echt helemaal niks. Ik was onderweg naar de speeltuin met de 2 kindjes maar ben toch echt via een andere weg weer weg gegaan. De mond die ik kreeg was ik ook wel echt van onder de indruk dat ik echt bang was klappen te krijgen. Hoe durfde ik te zeggen dat hij ze aan een lijntje moest doen. Ik moest mijn kinderen maar aan een lijntje doen. Zo kwam het over. En die liepen keurig aan mijn hand mee....
Ik snap je helemaal! Mijn zoon is helemaal niet bang maar gaat juist op honden af. Dat vind ik soms ook wel eng... hij gaat namelijk graag aan hun haren en staart trekken en dat vinden ze niet altijd leuk. Ik heb dus ook liever dat vreemde hondej op afstand blijven
Ja, zo herkenbaar! Zo sprong laatst een hond heel wild tegen mijn dochtertje op, dikke krassen op haar armen van de scherpe nagels. En de eigenaar: "hij is gewoon speels". Ja, dat zal wel, maar die hond was nog groter dan zij is en nu is zij dus doodsbang voor honden.
Daar heb ik ook een grondige hekel aan, als mensen hun hond niet aan de lijn houden. Hier 2 huizen verder woont er een koppel met een hond, en telkens ze hem uitlaten, loopt hij los. En als toevallig dan onze deur openstaat omdat we boodschappen aan het uitladen zijn of iets dergelijks staat hij in je woonkamer ! Vind ik echt niet kunnen, honden horen aan de lijn, of te luisteren naar hun eigenaar, niet zomaar overal rond te lopen waar het hun zint.
Wij hebben onze honden vaak los lopen maar wel alleen op van de paden tussen bomen en gras etc. door. (Geen bos maar ook geen openbare weg. Van die wandelpaden) Onze hondjes (de chihuahuas) blaffen naar veel honden die ze tegen komen en rennen dan naar de hond toe maar ze doen niet. Ik doe ze dan wel altijd terug roepen of even aanlijnen als ze dat doen omdat anderen natuurlijk geen overlast hoeven te hebben van mijn hond. Naar mensen en kinderen gebieren ze verder niet.