pepti vergoed door verzekering?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door san1981, 27 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. san1981

san1981 Actief lid

8 sep 2008
    218
    1
    18
    Ik heb even een vraagje.
    Sinds vandaag gaan we met onze dochter van bijna vijf maanden overstappen van HA voeding naar pepti. We gaan nu vier weken pepti gebruiken en daarna weer een week gewone om te kijken of het aan de koemelk ligt.
    Nu vroeg ik me af of ik voor deze vier weken de pepti al vergoed kan krijgen via de verzekering( IZZ)? Of moeten we eerst door het provocatie traject? Huisarts heeft wel een machtiging uitgeschreven.
    Iemand ervaring?

2. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Mij is verteld dat eerst een provocatie gedaan moet worden. Als écht blijkt dat hij een koemelk allergie heeft wordt het pas vergoed.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je huisarts een machtiging heeft uitgeschreven dan zou dat voldoende moeten zijn. Het is wel beter om eerst even je verzekering te bellen en niet zelf de pepti te kopen. Veel verzekeringen leveren de dieetvoeding via Sorgente, en als ze al bonnetjes vergoeden, dan alleen van de apotheek en niet van de supermarkt of drogist.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O en hou er rekening mee dat bijvoeding het beeld kan verstoren, dus zo lang je bezig bent met eliminatie/provocatie kun je geen ander voedsel naast de flessen geven!

5. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Zolang het geen melkproducten zijn kan dat wel. Hier een flesweigeraar die dus pepti krijgt om te onderzoeken of hij zijn flessen laat staan door een koemelk allergiemaar daarnaast vier keer groente/aardappelen krijgt...

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij kregen het beide keren niet vergoed tijdens de probeer periode. Helaas.

7. san1981

san1981 Actief lid

8 sep 2008
    218
    1
    18
    Ik zal eens bellen met de verzekering. Nina mag de komende vier weken met elimineren geen bijvoeding en met provoceren ook niet volgens de huisarts. Nu heeft ze ook nog geen bijvoeding gehad dus heeft ze er nof geen weet van.
    Heb al een blik pepti bij de apotheek gekocht. Bij de drogisten hier hadden ze problemen met leveren?!

Zit er ook iemand die bij het IZZ verzekert is toevallig?

8. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    problemen met leveren komt vaker voor ! daardoor bestelde ik ze ruim op tijd 2 bussen

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    En daardoor heb ik bij mn dochter friso pep, pepti was vaak zo'n problemen met levering en met friso hebben we nog nooit moeite gehad.

10. san1981

san1981 Actief lid

8 sep 2008
    218
    1
    18
    Thanx voor de info dan bestel ik er ook vast twee bij de apotheek. Ik heb IZZ gebeld. Ik moet met mijn machtiging naar de apotheek en daar gaan ze beoordelen of ze het gaan declareren bij het izz.

11. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    @San1981: wat zijn de klachten van jou dochter dat je de Pepti nu gaat proberen???

12. san1981

san1981 Actief lid

8 sep 2008
    218
    1
    18
    Het zijn niet hele herkenbare klachten. Vooral flinke diarree( gele waterige met onverteerde stukjes melk) en krampen en spugen waardoor ze onrustig is. Dit is nu al zeven weken zo. Sinds ze op volledige flesvoeding (HA) zit. Ook wanneer ze meer voeding krijgt wordt de diarree heftiger. Uit het ontlastingonderzoek kwam niets en de klachten nemen maar niet af. Dus daarom wil de huisarts dit bekijken. Onze zoon had ook een gevoeligheid voor koemelk. Hij had juist obstipatie dus daarom de link.

13. kyl

kyl Lid

28 jan 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vreemd? Wij zijn van de pepti overgestapt op Neocate. En alles was direct vergoed? Alleen een verklaring van de kinderarts ingeleverd bij de apotheek.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ja, je moet eerst een machtiging hebben voor t vergoed wordt. En voor die machtiging moet je 't eerst een week of 2-4 proberen. Hier moest dat beide keren op eigen kosten (ahum, met allergy care a €39,- per pak)

15. kyl

kyl Lid

28 jan 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL

Hier dus niet. De allergy care die we eerst probeerden was al vergoed. Deze werkte niet en we kregen machtiging voor neocate een maand later. Die dus ook volledig vergoed werd.
    Daar draait ze al een maand of 2 goed op (ivm bv+kolfvoeding).

Morgen komt de bestelling van 10 blikken neocate binnen. (1 blik gaat maar max 4 dagen mee nu we gestopt zijn met borstvoeding.)

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heb je relacteren overwogen?

17. san1981

san1981 Actief lid

8 sep 2008
    218
    1
    18
    Ja heb ik wel overwegen maar is niet haalbaar met werk van ons beiden en nog een mannetje dat hier rond scharrelt.

18. san1981

san1981 Actief lid

8 sep 2008
    218
    1
    18
    Ik ben net bij de apotheek geweest met machtiging. Ze gaan het vergoeden. Ook nu tijdens het elimineren.

Deel Deze Pagina