Onrustig/opgefokt/agressief worden van bepaalde geluiden

Discussie in 'De lounge' gestart door Amethist, 27 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Ja heel herkenbaar met dezelfde geluiden hihi.

Maar hier vooral omdat mijn man de radio voor mijn gevoel te hard zet ( valt wel mee hoor) en als ie dan zachter gaat wordt mijn humeur ineens stukken beter :D

2. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ja hoor herkenbaar. Maar pas sinds de zwangerschap van de 2e.

Daarvoor had ik er geen last van, ik heb jaren in een rumoerige omgeving gewerkt en kon er prima tegen om thuis ook nog eens in de herrie te zitten. Radio, tv, huilende kinderen, ik kon me er prima voor afsluiten.

Maar halverwege de zwangerschap van de 2e ging er een knopje om. Van huilende kinderen werd ik langzaamaan steeds een beetje onrustiger, muziek aan maakte me pissig. Ik wilde rust aan mijn hoofd.
    Helaas is dit blijven hangen en heb ik er nog steeds last van; werkgeluiden (zagen-boren-timmeren), radio, fluitende mensen, ronkende auto's, alles kan me irriteren. Vind ik jammer, ik was altijd zo relaxed.

3. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Inderdaad herkenbaar . Ik heb het Snachts van adem geluiden dus niet eens snurken , maar als me man een beetje hard ademt krijg ik echt de rillingen .

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Als we muizen in het plafond hebben van de slaapkamer! En dat is een houten plafond! Dan word ik echt agressief. Tenzij ik hoor dat ze van het gif aan het eten zijn, dan zit ik te lachen maar ook lachen van ellende want dat maakt ook een hels lawaai. Als ze van het gif eten hoor ik die mormels wel maar 3 dagen en dan rust! Tot de volgende lading. Altijd in de herfst! Alleen dit jaar al 3 keer pfffff.

Van 1 bepaald kreetje van ons zoontje. Hij heeft een kreetje ontwikkeld in die 14maandensprong. 3780x per uur dat kreetje! 3 weken lang! Niet echt hard maar ik kan dat echt niet aanhoren. Als ik het 1 keer hoor denk ik weer aan die 3 weken en heb ik zin om met mijn kop tegen de muur op te lopen :p gelukkig gebruikt hij dat bepaald kreetje alleen maar in sprongen en verder eens per week of minder

Ik kan ook niet tegen tikkende klokken als ik wil slapen!
    En tegen dat piepding voor marters weg te houden, een soort sensor en als iets beweegt maakt dat een geluid wat mensen niet kunnen horen. Behalve ik dan! Gelukkig ook maar 1 week moeten gebruiken 2/3 jaar terug.

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Heeeel herkenbaar jammer genoeg.
    Dit is gekomen na de bevalling vd de 1e...
    Mn hoofd kan echt niet al die geluiden aan grrr
    En baal er echt van!!

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Die was ik vergeten! Snurken vind ik nog erger maar dat hard ademen is al een voorteken van snurken en dan jaag ik me al helemaal op

7. soeza

soeza Niet meer actief

Beide herkenbaar!
    Zowel de "kortsluiting in mijn hoofd door teveel geluiden" als de "man die dat totaal niet heeft" :D

8. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Jaaaa

Oudere mensen die geluid maken.tijdens het eten.

Iemand die een appel eet.

Mijn man die met open.mond slaapt.

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Heb het trouwens ook met teveel visuele of tactiele prikkels, maar daar kan ik iets beter mee omgaan.

Ben eigenlijk sowieso snel overprikkeld :)

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Jeps, hier ook zeer bekend!!!

Vooral inderdaad het gehuil/gedrein/gezeur van kinderen. Echt te extreem. En dan erger ik mij al aan het gezeur van mijn eigen kind, maar dan kom ik bij mijn schoonouders thuis en daar hebben ze een meisje van een jaar of 9 die regelmatig nep-huilt en de nodige gezichten trekt waarbij ze er met de grootste moeite nog 1 of 2 tranen uit kan persen en dan de hele tijd: 'huuuhuuuhuuu' zit te doen en zit te nephuilen totdat ze wél krijgt wat ze wilt :p Ik ga dan meestal maar wat anders doen want ik kan dat zooo niet uitstaan. Sowieso ben ik onwijs slecht in kindergehuil.

Toen ik zelf nog geen kinderen had, ging het door merg en been en zette ik het op een lopen. Nu heb ik er zelf 1 en ga ik gewoon geen centimeter de deur uit zonder minstens 2 of 3 spenen mee te nemen en een stapel soepstengels. Oef, ik haat het.

En verder ook inderdaad radio i.c.m. andere geluiden. Limiteer het geluid... Vooral wanneer ik moe ben. Hoe later het wordt op de avond, hoe meer ik mij ga ergeren aan ELK willekeurig geluid. Alles stoort mij 's avonds :D

Hup, kind in bed, kusje erop, mama houdt van jou - en dan wil mama gewoon benen omhoog doen, laptop op schoot, drinken en een eventuele snack erbij om vervolgens de rest v/d avond in stilte door te brengen. Ik wil graag een aantal series volgen op Netflix, maar vaak komt het er gewoon niet van omdat ik zoooo intens kan genieten van de stilte. Vroeger luisterde ik altijd muziek en wist ik welke plaat in de top 40 stond en kon ik elk nummer meebrullen. Nu ben ik allang blij dat ik weet hoe ik de knop van de radio kan vinden om aan te zetten omdat ik anders bang ben dat mijn kind niet genoeg geluid om zich heen heeft.

Mijn vent zit hier ook elke avond met een koptelefoon op :) Het lijkt wel de openbare bibliotheek hier :D

11. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Heel herkenbaar, en zeer vervelend!

Radio kan ik sowieso niet hebben, ook in winkels word ik er gek van. Reclame geluid word ik kwaad van, ik knal dan dat geluid meteen uit.

Ik word héél agressief (van binnen) van het geluid van plastic of karton. Hou daar gewoon mee op!

Ik kan niet tegen geroezemoes-geluid in de wachtkamer bij bijv. de huisarts. Dat het gewoon nét te hard is om jezelf te horen denken, maar nét te zacht om te horen wat ze zeggen. Grrrr.. ben regelmatig boos de wachtkamer uitgelopen. (kunnen zij ook niks aan doen natuurlijk)

Scootergeluiden gaan m'n nekharen van overeind staan. Een motor met een goede brom voelt daarentegen heerlijk.

Als m'n koelkast piept en knort kan ik er goed tegen, maar ik hoef ook niet de hele tijd de ventilatie te horen want daar word ik ook onrustig van.

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Het enige geluid waar ik echt agressief van word is het gesnurk van mijn vriend.

En van heel veel geluid om me heen word ik onrustig.

13. poely

poely Actief lid

26 mrt 2010
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja, vreselijk. Ik hoor elke keer de tv van de buurvrouw, dan gaat mijn bloed koken. Of de andere buren die binnen op klompen lopen, gek word ik er van!

14. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja radio of op sommige dagen als ik m'n man te hard vindt kauwen haha

15. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo herkenbaar!!!
    Echt vreselijk!
    Gelukkig denkt m'n vriend d'r net zo over haha

16. Middagdutje

18 apr 2014
    95
    0
    6
    NULL
    NULL
    #56 Middagdutje, 27 sep 2014
    Laatst bewerkt: 27 sep 2014
    Snurkende mensen. (behalve mijn dochter..)
    Mensen die op chips en dergelijke "harde" etenswaren kauwen
    Met het bestek over het bord heen schrapen.
    Van deze drie dingen krijg ik echt moordneigingen. :D:)

17. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    hmm.. ik kan t zo gauw niet bedenken.

18. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Oja heel herkenbaar. Krijsende/huilende/dreinende kinderen, oef dan schiet ik uit m'n slof. Te luide tv of radio, vreselijk! Het kukelen van de hanen of het blaffen van de honden hier op de buurt, agressief word ik ervan GRRR! M'n man die op het punt staat om te snurken, om gillend gek van te worden. Een kraan die druppelt of een deur die klappert, zooo irritant!! En eetgeluiden, praat me er niet van...

Hmm mijn lijstje zo bekijkend lijd ik idd aan die ziekte volgens mij :p

19. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Stampen kan ik niet tegen!
    Als ik naar de huisarts ga fiets ik langs een huis (joh) en daar hebben ze een ding staan (verschrikker voor een dier?) die een zeer hoog piepgeluid maakt. Daar word ik meteen agressief van
    En het geluid van bestek over een bord, brrr

20. Drieka

Drieka Niet meer actief

Heel herkenbaar :D

Mijn vriend die kan zo knakken met zijn gewrichten, zooooo irritant.
    Oh het geluid van zijn telefoon van al die apjes, hij heeft er echt wel 1000 ingesteld of zo, iedere keer als er iets nieuws binnenkomt dan zo'n rot geluid!

Deel Deze Pagina