onrustig slapen (7 wk)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by dame, Jul 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dame

dame Bekend lid

Jun 19, 2007
    587
    0
    0
    Graag zou ik even mijn verhaal willen doen in de hoop hier wat tips te kunnen krijgen.

Onze meid is inmiddels bijna 7 weekjes oud.
    Na week 2 begon ze enorm veel last te krijgen van krampjes
    en een moeizame ontlasting. Na de ervaring met onze zoon zijn we
    meteen op friso comfort overgestap. De ontlasting werd beter maar de krampen bleven. Door een kennis werd ik gewezen op ortiflor start en sinds 2,5 week gebruiken wij dit en ik moet zeggen de krampjes zijn enorm afgenomen. Alleen onze meid blijft onrustig slapen.
    Ze kan op ons borst of in onze armen uren slapen maar zodra je haar
    neerlegt wordt ze onrustig en gaat ze maaien met der armpjes/beentjes, vervolgens begint ze dan te huilen. Ik heb zelfs een puckababy aangeschaft maar hier werd ze heel paniekerig door omdat haar armpjes los in de zak zitten. Ook heb ik inbakeren geprobeert maar dan gaat ze nog harder huilen.
    Ik heb van alles geprobeert om haar alleen te laten slapen maar ze is echt binnen 5 minuten wakker en dan begint ze te gillen. Ik wil haar liever niet laten huilen in bed omdat ik haar daar nog zo te jong voor vind.
    Ook blijft ze na de voeding soms mondjes overgeven en krijgt ze vaak de hik. Herkent iemand dit en/of heeft iemand tips?
    Op internet lees ik veel verhalen over verborgen reflux, osteopaat enz maar ik wordt er niet echt wijzer van.

alvast bedankt!
    Groetjes vermoeide mama :(

2. dame

dame Bekend lid

Jun 19, 2007
    587
    0
    0
    ow en haar voedingsschema is:

07.00 uur - 120cc
    11.00 uur - 120cc
    13.00 uur - 120cc
    16.00 uur - 120cc
    19.00 uur - 120cc
    22.00 uur - 120cc

De nachtvoeding ben ik aan het afbouwen.
    Ze drinkt nu 90cc om 3 uur s'nachts.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Verborgen reflux is, heel simpel gezegt reflux zonder spugen. Dan slikken de kindjes de melk + maagzuur weg.

Bij reflux is het maagklepje niet goed afgesloten. Dit is bij de meeste kindjes zo, alleen lang niet allemaal hebben ze er last van. Symptomen zijn vaak; de hik, melk terug geven zelfs uren na de voeding, zuur ruiken, vies kijken, soms huilen ze door de pijn, tong uitsteken kan ook.

Wat je het beste kunt doen is eerst een paar stappen ondernemen;
    - bedje met hoofdeinde omhoog, evt box, wandelwagen etc ook
    - melk indikken met of pure jbpm of nutriton (eerste is beter, nutriton bevat veel toevoegingen)
    - je kindje na elke voeding (dag en nacht) half uurtje overeind houden
    - sommige kindjes slapen beter op hun buik, zonder inbakeren natuurlijk.
    - kleine flesjes aanbieden, liever elke 3 uur 90 cc dan elke 4 uur 120.

Mijn oudste had verborgen, mijn jongste heeft reflux. Mijn jongste zit nu pas op flesjes van 150/5 dit is voor reflux kindjes wel de max kwa grote.

Als je dit toepast met bijvoorbeeld de 3 rrr-en heb je grote kans dat het verbeterd, indien het reflux is.
    Zo niet kun je even langs de ha

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik zou de nachtvoeding niet afbouwen!! Waarom zou je dat nu al doen? Dat komt vanzelf wel :) Als ze echt honger heeft laat ze zich wel horen.

Hoelang heb je inbakeren geprobeerd? Hier is het ook even 2 weken afzien geweest, daarna resultaat gehad! Echt, het was HEERLIJK! We hoefden er niet meer uit voor van alles en nog wat, behalve een nachtvoeding.

Maaien met de armpjes duid wel op lichamelijk ongemak, hier was dat in combinatie met verborgen reflux. Ik zou als ik jou was toch even contact opnemen met de ha, misschien kan ze medicijnen krijgen.

Ik zou even de symptomen opzoeken van verborgen reflux en KISS syndroom bij W.ikipedia.

5. Allistair

Allistair Bekend lid

Jun 8, 2010
    979
    0
    0
    Hier was mijn zoontje ook heel onrustig en heb ik ook erg getwijfeld over reflux, maar met 12 weken ging het ineens zoveel beter. Daar hebben we eigenlijk niks aan gedaan... Ik twijfelde, omdat mijn dochter wel reflux had, maar daarbij was het heel duidelijk. Zij heeft echt de eerste maanden alleen maar gehuild en gekrijst. Mijn zoontje deed dit niet, maar was heel onrustig en sliep erg weinig.

Wel hebben we hem na 2 weken op zijn buik gelegd, waardoor hij langer sliep. Hij maaide zichzelf ook wakker en dat was daarna over. Daarvoor sliep hij hooguit 15 minuten per keer.

6. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Dame: reflux/lichte koemelk allergie/kiss syndroom mogelijke oorzaken. Om te weten war is het moet je het een voor een aanpakken en uitschakkelen.
    Inbakeren doe je in pacco en het heeft tijd nodig eerst huilen ze dan lachen.
    Kiss syndroom: vlotte of lange of ks bevalling og met hulpmiddelen veroorzaakt vaszittende nek en rug. Baby onrustig overstrekt zich en kan niet ontspannen. Ik zou nu gelijk naar osteopaat gaan met babys ervaring. Geeft het tijd voor paar behandelingen

Reflux: ga terug naar comfort of dik je nieuwe voeding in met nutriton. De rest staat boven. Geeft het minimaal 2 weken tijd

Allergie: als laatst probeer het te uitzoeken door pepti te geven. Dat moet je 4 weken geven.

Als ik jou was zou ik osteopaat en reflux gijk aanpakken + inbakeren in pacco.

O ja en over voeding: ik zou nu nog niks afbouwen geef wat hij wil.
    Succes!

7. marl0es

marl0es Actief lid

Mar 29, 2012
    299
    0
    0
    werk met kinderen en we zijn bezig om zwanger te w
    Dit had ik een paar weken geleden kunnen schrijven. Wij dachten ook reflux, maar dat was het niet.... We zaten in een vicieuze cirkel die doorbroken moest worden,

We hebben ons zoontje op laten nemen en het gaat zo goed met hem. Hij slaapt ook in de puckababy vond hij eerst ook niks....
    En rust en regelmaat, het leven voorspelbaar maken voor je baby
    Ook werd mij geadviseerd om niet naar adviezen van andere te luisteren. Als het niet goed voelt, moet je aan de bel trekken... Wij werden door verwezen naar een k.a....

Veel sterkte en uiteindelijk ko t het goed,

Liefs

8. dame

dame Bekend lid

Jun 19, 2007
    587
    0
    0
    bedankt allemaal voor jullie reacties.
    Wat me ook op is gevallen is dat ze na de voeding veel aan het smakken is lijkt het.
    Ik ga zeker eerst eens langs de huisarts maar ben bang dat
    ik weer afgewimpelt wordt met het zullen wel krampjes zijn, hoort erbij. Het cb daar ben ik al helemaal geen fan van moet ik eerlijk bekennen. Mijn zoontje bleek na een jaar extreme eczeem, onrustig, luie darmen een vis allergie te hebben.
    Bij het cb werd ik altijd met een vaag verhaal afgewimpelt.

Qua bevalling, die was heel vlot. Ben ingeleid met 41+4 omdat het te zwaar voor me werd. De verl.k. had mijn vliezen gebroken om 16.00 uur, 22.00 uur ingeleid (aan het infuus) en 01.03 uur was ze er al na 2 min persen. :)

9. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Klinkt grappig :) dus ook wat je Ka en Cb adviseert ook niet luisteren? :)of bedoel je adviezen van alle andere mensen die geen verstand van hebben? :)
    Ik heb het iets anders: lees het gewoon en neem je eigen besluit hoe je gaat doen en wat. Inderdaad als je iedereen adviezen gaat volgen wordt je hier gek van ook elke kindje en elke moeder is anders. Je weet het beste als moeder wat kan je doen.
    Ga naar CB of HA of KA (wie je serieus zal nemen) maar in principe zullen ze hetzelfde zeggen want onrust is altijd een teken van een of andere maar wat het is lastig uit te zoeken zonder het aanpakken en uitschakelen.

Hier had ze kiss syndroom met alle symptomen van reflux, kma en kraampjes. Op advies van forum-meiden gingen we na osteopaat en rust en regelmaat ging alles over omdat alle onrust en symptomen werd door de vastzittende nek veroorzaakt. Iedereen verteld zijn eigen ervaring, we zijn hier geen experts in maar ervaringen zijn inderdaad anders.
    Als je denk dat je baby het lastig heeft en je komt er niet uit ga naar 1e hulp dan!

Reflux is voor de hand meest liggende bij baby's komt voor mij 94% van de baby's als je vroegtijdig bij bent Comfort (dikke) voeding is voldoende om het weg krijgen. Kraampjes gaan ook met de tijd weg of met de voeding.

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Je bent al overgestapt van voeding, houdt er dan rekening mee dat haar darmpjes daar zeker 14 dagen aan moeten wennen. Dat brengt ook wat meer onrust. Verder zou ik zeker naar de HA gaan en als je bang bent niet gehoord te worden, dik het een beetje aan zodat je in ieder geval niet afgewimpeld wordt.

CB zou ik ook niet naar luisteren na zo'n ervaring die jij hebt gehad. Ze zijn er voor wegen, meten en de prikjes en kunnen wat standaardverhalen afdraaien over gezonde kinderen, maar als je een kind hebt dat ergens last van heeft, weten ze er bijna niks van.

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

O, en ik lees ook dat ze bij jullie wel goed slaapt/rustig is. Geef daar dan aan toe, dan is het duidelijk wat ze nodig heeft. Ze is nog maar zo klein en jij bent het allerveiligst voor haar. Niet gek dat ze alleen in een bedje moet huilen.

Koop een goede draagdoek/draagzak en draag haar bij je. Ze is ook nog maar 7 weken, dat zelf slapen komt vanzelf. Gun haar een beetje tijd. Gaat het dan beter, weet je in ieder geval dat het niet iets medisch is. Maar dat ze gewoon heel erge mamahonger heeft!

12. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Qua huilen is 6 weken de piek zeggen ze altijd. Dat een baby huilt hoort er bij, hoor je vaak maar dat is lang niet altijd waar. Baby's huilen niet zonder reden dus volg je gevoel !!

13. Jekil

Jekil Actief lid

Sep 29, 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Hier een mannetje van 6 weken, exact hetzelfde verhaal. Zelf ben ik afgedraaid en vooral bezig met: is dit nu reflux, hoeveel slaap moet hij nu krijgen, hoe komt het dat hij zo vaak de hik heeft, waarom slaapt hij niet in zijn bed, waarom huilt hij nou ALWEER???? Mij helpt het om te denken: Boeie, wat het is en hoe het heet. Daar kom je ook geen stap verder mee, want het probleem is dan niet ineens opgelost. Dus de lat van de verwachtingen omlaag. Ik ga er nu vanuit dat ik dag en nacht met hem in de weer ben en dat hij elke fles hikkend en sputterend naar binnen zuigt (als die al opgaat).En daarna nog uren met hem rondhobbel om 'samen de krampjes op te vangen'. En als je dat verwacht, lijkt het ineens mee te vallen, want dan slaapt hij ineens zowaar een uurtje. Tegen alle verwachtingen in! Een praktische tip is de volgende: een draagdoek. Tilt makkelijk, baby ligt (mits je het goede soort koopt) lekker strak en geborgen tegen jou. En je hebt je handen vrij en je kan de deur uit. Inbakeren en puckababyen werkten hier ook niet.

14. dame

dame Bekend lid

Jun 19, 2007
    587
    0
    0
    Ze drinkt nu sinds ze 1 week is friso comfort. hiervoor de eerste week standaart

Share This Page