Peuter fantasie!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by annetske, Jan 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Hebben jullie ook (al) ervaringen met de peuter fantasie? hier begint het nu dus...

Al dagen lang kikkers in de gordijnen op de slaapkamer van mijn zoon ;) ik zie ze niet maar hij wel dus... dus ik speel het maar mee en jaag ze samen met hem weg. Ik zeg dan: Als jij moet slapen moeten de kikkers buiten slapen die horen niet in de gordijnen! dus samen sturen wij de kikkers het raam uit ;) tot nu toe helpt het heel goed! mijn zoon zegt: ja de kikkers zijn weg en gaat rustig slapen :)

jullie (ook al) ervaringen?

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    ja mijn zoontje is wel wat ouder maar die heeft soms hele verhalen, net nog voor het slapen gaan zei of er geen boeven waren (hij zit al een tijdje in de boeven fase) ik heb gezegd dat die er niet zijn want die kunnen ons huis niet in komen want ze hebben toch geen sleutel? daarna begon ie over een krokodil die hem vanacht in zijn bil had gebeten (hij is overigens niet bang voor die krokodil, die boeven houden hem wel bezig).
    ohja af en toe hebben we ook een tijger in huis, dan rent die ons achterna of gaat ie weer het badkamerkastje in, maar hier dus ook niet bang voor het is een spel van hem:)

3. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Ja, toevallig vorige week. Ze keek naar de gordijnen en werd erg bang. Ze kroop dicht naar me toe en zei jammerend: hij moet weg, hij moet weg

Vond het zó zielig en schattig tegelijk en had me op alles ingesteld, een beer of een draak, misschien een reus? Todat ik vroeg wie weg moest en zij zei: die meneer.

:$:$:$

Toen vond ik het helemaal niet zo heel schattig meer en scheet ik wel 7 kleuren.

Heb weleens van die topics gelezen over kinderen die allerlei verschijningen zagen en wat was ik altijd blij dat ik nog nooit zoiets meegemaakt had!Tot vorige week dus, kon wel huilen, zo bang werd ik er van!
    Toch maar met mn allervriendelijkste glimlach (je weet wel, diegene die je zo ontzettend veel moeite kosten) naar de gordijnen gelopen en gevraagd of die meneer aub NU weg wilde gaan (en nooit meer terug wilde komen) omdat dochtertje wilde gaan slapen.

Blijkbaar had ze door dat mama helemaal niet zo stoer was want ze keek me meelijwekkend aan (ja echt waar!) en zei: mama, je hoeft niet bang te zijn, hij is nu weg.

Heb géén oog dichtgedaan die nacht. Maar verder heeft ze het er niet meer over gehad gelukkig. Doe in het vervolg maar beren of trollen of zo, die kan ik wat beter aan:)

4. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Vorige week vroeg mijn zoon: mama gordijnen kunnen niet lopen he? ik zei nee die hebben geen voetjes. maar hij ging er maar over door... uiteindelijk samen gekeken en nee geen voetjes dus kunnen niet lopen. vanmiddag kom ik bij mijn zoon na zijn middagslaapje en hij lag te kletsen, ik vraag: met wie praat jij? nou met de gordijnen! Gordijnen maken zeker toch wel indruk op peuters...

5. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ooh dan zou ik ook even schrikken hoor, als mijn zoon dit zou zeggen. vanmiddag lag mijn zoon te kletsen met de gordijnen (zei hij) en dat vond ik ook al eng ;) toen dacht ik dus ook al: stel je voor hij ziet daar iemand o.i.d. Maar ik zei maar: ooh en is het leuk praten met de gordijnen en toen was het: ja mama is heel leuk ;)

6. #6 loco1, Jan 22, 2011
    Last edited: Jan 22, 2011
    Wij hebben hier heel lang Kakalili, Dada en Kiki op bezoek gehad.
    Drie vriendinnetjes die uit Thailand kwamen:(.
    Die gingen ook overal mee naartoe, in de auto, boodschappen doen, slapen, etc, etc..ze ging zelfs de voordeur open doen om ze binnen te laten.(er waren natuurlijk geen meisjes voor de deur)
    Dit was voordat ze 2 jaar werd.
    Inmiddels zijn ze soms nog in beeld, maar niet meer zoveel.
    Wel wil ze later in Thailand wonen????

Verder krokodillen tijdens het eten, allemaal voetjes van de vloer!!
    Mam, er komt een ijsbeer!!

En tegenwoordig is ze sneeuwwitje en ik doornroosje.
    Of ze is Nina de Ballerina of Christel van K3.
    Ik moet haar dan ook zo noemen, anders is het: 'Mam, ik heet Christel hoor!!' ;)

Ze is nu 3,5 en dat van die krokodillen enzo vind ik niet zo vreemd als dat Thailand verhaal.
    Heb toch ook liever de krokodillen..;)

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier al maanden (zeker al een maand of 6) dat Joris babyleeuwen bij zich heeft. Die gaan ook overal mee naartoe ;)

Vaak als we in de auto zitten zegt hij ineens heel enthousiast; mama, zag je dat? De babyleeuwen haalde je in op de scooter!

Ik speel het verhaal ook gezellig mee. Iedereen in mijn omgeving weet ook dat Joris altijd de babyleeuwen bij zich heeft. Zelfs de juffen en de logopedie. Vaak vragen ze al of hij wel wilt vragen of de babyleeuwen wel lief zijn geweest.

Ook krokodillen ineens in de woonkamer en dan moeten de voeten snel van de vloer, of haaien. Hele rijke fantasie. Heerlijk!

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik heb al heel wat van dit soort ervaring met pubers in huis. ik vond het altijd geweldig en nu begint de jongste een beetje, heeeelijk.... buiten de enge dingen natuurlijk.veel kinderen krijgen ook enge fantsieeen waardoor ze slecht gaan slapen. maar de leuke fantasieeén en het naspelen van wat er op schooltje gebeurd is vond ik altijd GEWELDIG! ik ging dan altijd op de trap zitten luisteren naar hun verhalen als ze in bed lagen.

Share This Page