onrustig slapen en vroeg wakker sinds sint er is!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Chantal79, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Hey,
    Ben benieuwd hoe jullie peuters Sinterklaas ervaren?
    Sinds Sint in het land is, slaapt hij onrustig en is vroeg wakker! Vanochtend was het 5 uur! Dit is al 2x eerder gebeurt. Afgelopen woensdag hoorde ik hem om 4 uur gaan plassen, dus ik luisteren wat hij hierna ging doen. Ja hoor de trap af, ik ga beneden spelen zei hij.. Gelukkig is hij toen nog wel verder gaan slapen.
    Ook een keer of 2 ' s avonds om een uur of 11 huilend wakker.
    Leukl hoor die sint, maar inmiddels loopt er dagelijks een vermoeide peuter rond.. En een vermoeide moeder.. Nu gaan we ovedr 4 weken ook nog eens verhuizen, dus dat komt er ook nog bij.

Hebben jullie tips om hier mee om te gaan, hij is nooit een uitslaper geweest, maar na zessen opstaan lijkt mij we weer fijn.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nou niet direct rips maar heel gek is het natuurlijk niet :)

Pieterbazen die 's nachts je huis binnen komen, over het dak klimmen en dagelijks kans op snoepjes en kadootjes..

Overigens bij ons was het structureel altijd zo vroeg en dan spraken we 's winters af dat ze wel mocht spelen of een boekje lezen..
    Maar niet het grote licht aan, niet de slaapkamer uit en bovenal STIL.
    Tot het buiten licht wordt.
    Toen het daarna zomer werd hebben we dr geleerd hoe laat ze uit bed mocht op de klok. Dus niet leren klokkijken maar gewoon gezegd waar de wijzers moesten staan.
    Sinds die tijd slapen we meestal tot 7 uur/half 8 :D

3. DunjaTamara

DunjaTamara Actief lid

10 feb 2011
    223
    0
    0
    opt moment ff niets
    Apeldoorn
    Ik vrees dat het pas na 5dec over gaat :-s Hier net zo hoor, en die gelooft sinds dit jaar niet meer;)

Miss kun je een afspraak met hem maken dat hij zijn kamer niet af mag totdat de wekker gaat.
    Zet er een simpel wekkertje neer (bij zeeman van cars voor 2 euro) zet de wekker op de tijd dat jij vindt dat hij zijn kamer af mag.
    Helpt hier heel goed, nu hebben we alles gelijkvloers en is hij al groter dus mag wel voor de tv gaan zitten maar zo deden we dat eerder wel.

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Probeer wat sinterklaasprikkels te vermijden. Geen sinterklaasjournaal en (als het kan) even niet de stad in. Ik heb hier uitgelegd dat zwarte piet niet naar binnenkomt. Hij gooit het naar binnen.

Je kunt ook een aftelkalender maken en mijters laten inkleuren. Geef ook aan wanneer de schoen gezet mag worden. Zo wordt het allemaal wat begrijpelijker en duidelijker.

Wat betreft de verhuizing; leg uit dat je in een ander huis gaat wonen en dat alle spullen meegaan. Dus ook speelgoed zijn bed etc.

Misschien kunnen jullie samen wat spullen inpakken of even gaan kijken bij het nieuwe huis?

5. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden..
    Ik begrijp heel goed dat de Sinterklaas tijd heel spannend voor hem is.
    Hij heeft toevallig een aftelkalender in zijn schoen gehad, die hij vanaf morgen mag gaan openmaken. Wil hier direct op aangeven wanneer hij zijn schoentje mag zetten.

Ik probeer er ook niet veel over te praten, als hij er niet naar vraagt zet ik ook geen sinterklaas journaal aan.
    Ach, het is ook wel een hele leuke tijd hoor. Hij gaat er zo in op. Hij speelt de zwarte pieten en sinterklaas na. Zo leuk om te zien.
    Maar dat slaapgebrek nu tijdens de verbouwing en aankomende verhuizing breekt best op. Ik betrek hem veel in de verhuizing, heb niet het idee dat hij hier veel mee bezig is..

Wij tellen ook maar af naar 5 dec, hoop dat dan de nachten weer langer worden.
    Ik heb trouwens zo's cars wekker liggen, maar die tikt zo hard. Misschien het overwegen waard.

Deel Deze Pagina