rode vlekken? Wie herkent dit?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Lottel, 6 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    #1 Lottel, 6 jan 2010
    Laatst bewerkt: 6 jan 2010
    Ik heb sinds 2 weken rode vlekken op mn bovenlijf.. Het begon met een aantal vlekjes, inmiddels loopt het totaan mn hals ongeveer.
    Het lijkt op eczeem (x?) ,maar daar heb ik nooit eerder last van gehad.
    Kan dit iets met mijn mogelijke zwangerschap te maken hebben? :(
    (dit weten we morgen pas,bloedtest)

2. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik zal eens een foto zoeken waar ik ook va die plekjes heb. Ik zat helemaal onder tijdens de zwangerschap en het werd alleen maar erger een geven moment heb ik lichttherapie gehad maar het kwam weer terug door de hormonen.Tijdens de bevalling zat ik helemaal onder en ik vind mijn bevallings foto's ook niet mooi:( ik lijk er echt een heroine verslaafde op door die vlekken..ik was altijd abng dat iemand zou denken dat ik me slecht verorgde

3. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    mijn vriendin is nu meer dan 20 weken zwanger en die heeft idd ook last van rode plekken, zij heeft het in het gezicht.. maar volgens de gyn was het 'normaal' dat zoiets kan optreden bij een zwangerschap..

4. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Ik heb ook allemaal vlekjes op mijn lichaam. Niet op mijn gezicht, maar wel op de rest van mijn lichaam. Zijn allemaal kleine rode vlekjes welke heel droog aanvoelen/eruit zien.

Heb geen idee wat het is!

5. boterbloempje83

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    ik heb vanmiddag ff die vriendin van me gebeld, het is zwangerschapsuitslag, hoe en wat kon ze me ook niet meer vertellen.. maar het was niet ernstig en het kan zo optreden en later ook gewoon weer wegtrekken, hopelijk heb je iets aan deze info!

6. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Thanks voor de info Nouvy!

7. Neona

Neona Lid

6 jan 2009
    91
    0
    0
    mama zijn van me dochter geboren op 13-01-2009
    almelo
    Ik heb dit ook gehad begin van mijn 1ste kintje.
    Toen kreeg ik ook rode plekjes bij mijn nek ,armen polsen.
    Heb bij de dokter cream gekregen wat het alleen maar verzacht.
    Verkoud zeg maar.

Het beste is ervan af blijven.
    Anders wordt het alleen maar ergerder.

8. lvp

lvp Actief lid

17 okt 2009
    440
    0
    0
    Het klinkt ook erg als huidgriep. Mijn man heeft het onlangs gehad. Het ziet er inderdaad uit as eczeem. Het bouwt zich in 2 weken op en daarna neemt het in 2 weken weer af als het goed is.

9. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Mijn huisarts denkt inderdaad ook aan huidgriep. Een andere naam hiervoor is pityriasis rosea. Heb het opgezocht op internet en de klachten en ook de afbeeldingen komen overeen. Zou na een paar weken vanzelf weer over moeten zijn. Even afwachten dus.

10. lvp

lvp Actief lid

17 okt 2009
    440
    0
    0
    Jammer dat dit geen zwangerschapsklachten waren :( maar wel fijn dat je nu weet wat het is. Het gaat snel weer over hoor. Je kunt een beetje jeuk krijgen aan de plekjes, dan kan je er wat zalf met Menthol op smeren. Kan je ook via je dokter/apotheek verkrijgen. Met een week of 2 a 3 moet het een heel eind weg zijn hoor ;)

11. boterbloempje83

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    gelukkig weet je nu wat het is!!
    nu maar hopen dat het snel voorbij gaat..

Deel Deze Pagina