Hoi, heeft er iemand tips voor het gebruik hiervan? Mijn zoontje is 1,5 en moet pufjes nemen via een babyinhaler, maar het is een ding wat hij in zijn mond moet doen. En wat hij doet is als een toeter met een gesloten mondje dat ding tegen zijn mond. Hij wil hem niet open doen en ademt dan door zijn neus. Ik had verwacht dat het een kapje was voor over neus en mond maar dat is niet zo. Iemand misschien tips?
als het goed is kan je er speciale baby kinder inhalators voor krijgen. ik heb toen mijn zzontje 6 maanden was ook een inhalator gekregen met een babyinhalator erbij een grote plastic buis met mondkapje erop je klikte de vernaar achter in de toeter zeg maar.
Zou ff terug gaan naar de apo voor een babyhaler met babymasker. Dit is zo´n maskertje wat je over neusje en mondje plaatst.
Zijn die er dan? Dat zou veel handiger zijn, ik ga maandag gelijk vragen. Ondertussen maar blijven proberen.
Ja hoor die zijn er zeker Zo´n mondstukje wat jij hebt gekregen is voor volwassenen. Naar mijn idee ook veel te ingewikkeld voor zo´n kleintje. Denk dat jij een volumatic hebt gekregen ipv babyhaler?
Ja die zijn er, zijn heel makkelijk.. Even je kind in de houdgreep, kapje over zijn neus en mond, en de rest gaat vanzelf.
Ruben heeft net een kuur ventolin afgerond en hier zat ook zo'n toeter met mondkapje bij hoor! Volgens mij moet dat ook bij die kleintjes....
Ook hier zo'n toeter met mondkapje. Maar het toedienen vind ik vre-se-lijk. We moeten mijn zoontje echt met 2 mensen vasthouden en hij krijst ontzettend hard. Heeft iemand hier nog tips voor? Zodat het iets makkelijker gaat?
hier ook een tijdje de ventolin gebruikt, wij kregen t advies (van t ziekenhuis) om t kapje gewoon in z'n box te leggen en er spelenderwijs mee om te gaan (soms als 'toeter' gebruiken en er doorheen praten en daarna ook op zijn mondje te zetten (dus zonder achterstuk en zonder medicijnen, alleen om m eraan te laten wennen)). verder moet ie wel rechtop zitten, dus niet liggen (wat ik wel makkelijker zou vinden, maar ja). tja, t is en blijft natuurlijk niet z'n grote hobby maar t 'wennen' aan dat kapje heeft toch wel wat geholpen. succes ermee
Als hij niet aan het kapje kan wennen, dan is het het makkelijkste om hem in een stoel te zetten. Dan achter hem gaan staan en dan het kapje op zijn neus/mond te zetten. Dan kan je met jouw armen zijn armen in "bedwang" houden, en met beide handen het kapje op zijn gezicht houden. Leuk is het niet, maar helaas wel noodzakelijk.
Ik maak er bij jaydienne echt een spelletje bij,zet hem eerst bij mij op en begin te lachen en zing een liedje...doe er kiekeboe mee...en als zij hem dan eenmaal heeft doet ze niet meer zo moeilijk. Maak er een spelletje van zou ik aanraden. Gaat stukken makkelijker. P.s. wat raar dat je niet zo'n babyapparaat hebt gekregen.
Hier zong ik altijd een liedje voor Luca en als het liedje was afgelopen wist hij dat hij klaar was. Heb hem zelf dat ding laten ontdekken en spelenderwijs voor gedaan wat de bedoeling is. Eerst bij mezelf voor gedaan. Heb hem nooit in de houdgreep vast hoeven houden
Hier ook wat de anderen zeggen.... Beetje gek doen met het ding, en een liedje zingen. Hij is het nooit leuk gaan vinden maar het ging in ieder geval iets makkelijker. Wij hoefden het gelukkig wel maar 2 weken te doen.
ik ben toevaillig vandaag ook weer begonnen met een nieuw kuurtje ventolin bij Esben. Inderdaad drama om het toe te dienen maar ja.... @MollyM, je moet inderdaad zo'n ding met een kapje vragen. Enige probleem is dat ik hier pufjes van drie verschillende fabrikanten heb liggen. Die slimmerds maken het zo dat de ventolin bijvoorbeeld niet op een ander merk past. Moet je even goed navragen, die van de ventolin is namelijk de enige met zo'n kapje. Tenminste die ik dan heb. Mocht je wat anders hebben dan je altijd nog vragen of je toch de ventolin mag, als dat je andere pufje kan vervangen en hetzelfde werkt. Alleen maar om zo'n kapje te kunnen gebruiken. Er is zoveel op de markt dat er vast wel een pufje is dat wel op de ventolin babyhaler past. Succes ermee!
zo deden we dat hier ook....beide als baby een babyhaler gehad (indd met kapje over de mond) lekker gek doen en even bij jezelf en de toeter even in handen geven leuke stickers er op plakken
Er is er nog eentje en volgens mij (durf het niet zo uit mijn hoofd te zeggen) past daar verschillende merken op. Aerochamber. Deze is ook met babymasker.
Dat is wel fijn, want die manier is niet echt leuk.. Maar ik heb dus al 2 kindjes meegemaakt die echt niet vrijwillig dat ding op hun neus wilden.