Onrustig slapen na doorrollen op buik

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door CElyse, 27 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CElyse

    CElyse Nieuw lid

    2 apr 2007
    2
    0
    0
    Hoi Allemaal,

    Ik ben hard op zoek naar tips en adviezen:

    Mijn zoontje van 4,5 maand draait in zijn bedje bijna altijd op zijn buik. Hij valt heel moelijk in slaap, en als hij eenmaal slaapt word hij snel wakker, boos en gefrustreerd, en valt niet meer in slaap, heel onrustig. Hij ligt bij ons op de kamer, dus ik draai hem om, maar een minuut later weer hetzelfde. Hij heeft een slaapzak aan, ligt onder een strak opgemaakt laken. Als hij eenmaal op zijn buik ligt gaat hij ook het hele bed door, ik vind hem meestal met een arm of been door de speilen heen. Hij is sowieso heel onrustig met zijn armen in zijn slaap, al vanaf het begin. Ik legde hem vaak in de kinderwagenbak, maar hij doet hij nu hetzelfde in. Iemand een idee hoe ik mijn zoontje rustiger kan laten slapen?
     
  2. Lichtroze

    Lichtroze Bekend lid

    22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

    Hier zijn pas nog verschillende topics over geweest bij baby en dreumes (o.a. van mij haha), dus het is een bekend probleem is deze leeftijdsfase. Mijn dochtertje doet het ook, al zo'n drie tot vier weken en is verschrikkelijk vermoeiend! Ik slaap daardoor nooit langer dan twee tot drie uur achter elkaar en zit er ook behoorlijk doorheen. Maar ik heb helaas nog niet de tip die helpt, dus ik lees even mee of hier misschien een goede tip komt.

    Verder hoop ik dat het heel snel voorbij is deze fase! Veel sterkte ermee, ik weet hoe vermoeiend het kan zijn :D
     
  3. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Ja hier ook zo'n rollend meiske :)
    Wij hebben een camera boven haar bed en dan kijken we vaak even of ze nog op haar rug ligt. Wij slapen in de kamer naast haar en horen het wel als ze jengelt omdat ze nog niet kan terugrollen. Ik zou persoonlijk het laken achterwege laten, want als hij zich omdraait kan hij onder het laken komen. En verder pas op bed liggen als hij erg moe is, dan gaat hij ook minder op reis in zijn bed ;) en verder maar even afwachten, gelukkig duurt het vaak niet zo lang voor ze kunnen terugdraaien.
     
  4. pline

    pline Actief lid

    25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Hier ook op zoek naar een mirakeloplossing... Het duurt hier al 2 maanden en we weten niet wat gedaan. ML wil haar vastleggen, maar dat vind ik te gevaarlijk.
     

Deel Deze Pagina