Nageltjes knippen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Spruitemoeder, Apr 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

Feb 10, 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik durf het nog steeds niet!

Zit 2x per week, nog steeds, braaf te vijlen. Op zich werkt dat ook prima, maar het lijkt alsof ze steeds harder gaan groeien.

De kraamzorg had tegen me gezegd dat elke moeder wel eens misknipt in het begin en dat ik me daar niet rot over moest voelen.
    Nee, dat helpt!

Wanneer zijn jullie begonnen met knippen? En hoe? Want meneer gaat natuurlijk niet stilzitten :p

2. Dreamer

Dreamer VIP lid

Mar 17, 2011
    6,155
    33
    48
    Ik doe het nog steeds niet :p Liet het eerst m'n moeder doen en nu doet vriend het... Erg he...

3. lolliebol

lolliebol Bekend lid

Nov 15, 2012
    647
    0
    0
    Ik knip vanaf een half jaar de nageltjes van mijn ventje.
    Hij ligt dan met zijn hoofd op mijn borst, met zijn voeten op mijn bovenbenen. En dan pak ik iedere keer 1 vinger vast. Maar hij vind het reuze interessant wat ik doe dus hij ligt eigenlijk altijd stil :)

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Van af week 1 na de geboorte - en ik heb tot nu toe nooit mis geknipt. *afkloppen*

Ik knip meestal wanneer hij slaapt; een enkele keer als hij wakker is, maar dan trekt hij altijd met zijn kleine vingertjes en moet ik extra opletten. Maar goed, ik ben er wel goed in, met dat knippen. Ik heb hier 3 katten lopen die ik af en toe ook de nagels knip en krijg regelmatig verzoeken van vrienden om kattennagels te knippen omdat zij het niet durven. Als je katten gewend bent, is een baby easypeasy!

Gewoon niet mis knippen :D

5. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,362
    113
    Female
    Ik heb volgens mij 3 maanden gevijld, maar dat moest op een gegevb moment 2x per week en duurde steeds lange omdat de nagels harder werden. Toen gaan knippen en dat doe ik nog steeds. Vriend durft het niet, kleine meid wil het niet, maar net als tandenpoetsen hoort het er gewoon bij. Ik heb ondanks de protesten nog niet misgeknipt..

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Vanaf een maand of 3 gewoon geknipt.

Tot dusver nog steeds goed gegaan gelukkig.

Want eh...bij Aiden had ik eens verkeerd geknipt. Knipte zo pardoes in zijn duimpje (hij was toen zo'n 14 maanden oud). Bloeden als een rund en het hield ook maar niet op. Dus toch maar naar de HAP gegaan. Die hebben zijn duimpje toen verbonden. :):)

7. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

Feb 10, 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn dat ik niet de enige pussy ben haha

Wat voor schaartje gebruiken jullie? Heb zo'n setje van de Hema met een babyschaartje, maar die lemmetten (?) zijn zo dik... kom ik nooit goed mee onder het nageltje denk ik. Mijn eigen nagelschaar heeft zo'n afschuwelijk enge punt...

OMG ik ben echt heel stoer normaal... maar als het over mijn spruitje gaat... ;)

8. Neko85

Neko85 Actief lid

Jun 21, 2013
    347
    0
    0
    NULL
    Zaandam
    Ik gebruik altijd een nagelknippertje voor baby's.
    Vind ik zelf iets prettiger dan een schaartje omdat je niet zo makkelijk met een knipper om die vingers kan en dus niet makkelijk in de huid knipt.

Het is alleen jammer dat mijn zoontje heel graag zn hand wegtrekt als ik ga knippen. De kattennagels zijn dan veel makkelijker.. die grijp je gewoon even in de nekvel ;)

9. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    hier vanaf dag 2 de nagels geknipt, mevrouwtje kwam met een snel nagels ter wereld waar de gemiddelde "barbie" jalours op zou zijn :D
    gewoon met een babyknippertje, heb toen ze 4 maand was geloof ik 1 keer misgeknipt in haar duim. Ze voelde er niks van maar man wat een bloed zeg, en het smeert zo omdat ze overal in zin met dr handjes :) Ik vind het niet eng, ben ook katten, konijnen en ratjes gewend te knippen, dan is een kind echt peanuts!

10. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    kleine toevoeging... nu ze weet wat ik doe en besloten heeft om het niet leuk te vinden, gebruik ik mijn telefoon met bumba erop als kijkmagneet :D:cool:

11. Linddaa

Linddaa Lid

Mar 2, 2014
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik ook een knippertje.
    Veel makkelijker bij een baby die niet stil ligt.
    Probeer het anders een terwijl de kleine slaapt of drinkt.

12. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,690
    2,400
    113
    Female
    Broek
    Ik knip ze ook gewoon vanaf een paar weken. Eerste 2x eng maar nu gaat het prima, en ja hij beweegt maar ik ben toch net iets sterker dus zorg in ieder geval dat er op t moment van knippen niks mis kan gaan. Gebruik schaartje van difrax, eigenlijk geen fijne. Zal eens kijken naar een ander. Voor de teentjes vind ik t knippertje weer fijner.

13. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Knippertje! Al vanaf anderhalve maand ongeveer. Meneertje had echt de rust niet om te vijlen en intussen zaten zowel hij als ik onder de krasjes :D. Maar wat groeien ze snel hè!

14. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Mijn man knipt de nageltjes van onze dochter al sinds de kraamweek en nu is ze 2.5 ik durf het wel maar ik kan niet netjes knippen en mijn man wel.

15. Felicity

Felicity Lid

Nov 18, 2012
    34
    0
    6
    NULL
    NULL
    Knipper :D
    Hier ook vanaf het begin geknipt, maar wel alleen als hij slaapt of rustig zit (dat laatste vrijwel nooit haha).

1 keertje iets te ver geknipt, hij vond dat hij het zelf wel kon en begon net toen ik knipte te bewegen haha.

16. littlemissme

littlemissme Bekend lid

Sep 1, 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook een knipper. In het begin vijlde ik ze, daarna met een schaartje geprobeerd maar dan kwam ik er niet goed bij en die handen en voeten zijn continu in beweging. Dan is het met een knipper het makkelijkste en meest veilig.

17. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    Mijn schoonzus bijt ze trouwens af, als ze mn nichtje aan de borst heeft doet ze ondertussen de nagels op die manier... dit heeft ze altijd zo gedaan vanaf de geboorte, en volgende week wordt ze 1. Ik vind het niks, maarja, ieder doet t op zn eigen manier he

18. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook nog vijlen... Krijg t dan korter als met knippen....

19. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,280
    1,441
    113
    Wij knippen altijd de nagels (met zo een baby nagelknipper) tijdens het geven van een flesje. De een geeft de fles en de ander gaat aan de slag :D. Gaat perfect!

20. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier trouwens ook een baby-nagelknippertje :)
    Bij de Hema hadden ze een set voor de nagels.

Share This Page