Dochter E moet zoooooo veel boeren. Ik word er zo langzamerhand echt knetter van. Zit regelmatig een uur in alle mogelijke boerposities om ze er uit te laten, maar het duurt maar en het duurt maar... En als er een boer vastzit, kan ze niet eten of slapen en niet lekker spelen Ze is al 8,5 maand, dit zou toch wel een keer over moeten zijn nu? Ze eet zittend in de kinderstoel en zit goed rechtop. Dan boert ze tussen door ook wel, maar nog steeds zit er daarna nog een boer of 3 vast. Soms na maar één hap, zit er al weer eentje... Ze spuugt ook nog steeds vaak. Soort van mondje melk, maar dan nu met fruit, of groente of pap. Ze is wel al 2 maanden op en af verkouden, kan dat het zijn? Ze speelt ook heel veel met haar tong. Duwt deze half naar buiten (over onderkaak) zodra er iets bij in de buurt komt (vinger, speelgoed, eten). En eerst kon ze prima van een lepel eten, maar hier duwt ze nu ook vaak het eten vanaf. Ik denk dan omdat er weer een boer vast zit, maar mss is het iets anders? Lijkt wel alsof ze stap terug heeft gedaan... Heeft dat er ook iets mee te maken? Of heeft sowieso iemand hier ervaring mee?
Ze komen er steeds meer achter dat ze controle hebben over hun lichaam en nu is het blijkbaar even leuk om alles de mond uit te drukken. Gaat vanzelf weer over...
Over dat boeren.... is lastig. Ik weet dat hier de boertjes veel beter loskomen als ze op de buik liggen. Is dat een optie? Met die tong spelen is inderdaad iets nieuws en een fase. Is ze sindsdien pas zo gaan boeren? Want als ze daardoor meer lucht inslikt kan dat natuurlijk.
spugen was hier met 14maand pas over,dus dat kan nog wel ff. als je haar op 1been zet met de rug naar jou toe,1beentje links en 1beentje rechts,jou hand voor haar buik langs ,handpalm op haar borstbeen en naar voren laten leunen en op rug kloppen. hielp hier heel goed.