Onrustig slapen, veel dromen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by kirst78, May 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Hier een klein meisje van bijna 3 jaar die vreselijk slecht slaapt. Eigenlijk al vanaf februari. Er zijn nachten dat ze doorslaapt, maar er zijn helaas meer nachten dat ze s'nachts flink aan het dromen is en begint te roepen of te huilen. En niet 1x per nacht, maar van 3 of 4x per nacht. Het breekt me nu ondertussen echt op. Zj kan er ook niks aan doen, en vind het ook erg zielig voor haar. Heb haar al andersom in bed gelegd, maar helaas was dat niet de oplossing. Ook een nachtlampje werkt niet....Heeft iemand wel een oplossing of herkenning, zodat ik niet de enige lijk op deze aardbol die een slaaptekort heeft door een peuter :D

2. Moenie

Moenie Actief lid

Apr 3, 2012
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft er onlangs misschien een verandering plaatsgevonden? Misschien is het maar iets kleins maar verwerkt ze dat in haar dromen.
    Wij hebben ook een paar weken een hele onrustige slaper gehad. Dat viel samen met de verhuizing en een nieuwe crèche. Huilen en gillen inderdaad. Dus wij lagen 's nachts vaak bij haar in bed terwijl ze ons heel vasthield.
    Dus eigenlijk heb ik geen tips voor je.
    Hopelijk hebben jullie snel weer rustige nachten!

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Enige tip die ik kan geven slaat meer op dat je echt de enige niet bent.
    Kijk voor de grap eens uit het raam... Er brandt bijna altijd wel ergens licht in een huis/kamer :)

(en ja ik kan het weten... 4 jaar slecht geslapen :) )

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

hoi hier hetzelfde.
    Wij proberen vaak ook rustige momenten te houden. Merken dat deze nachten met huilen ed veelal zijn op drukke dagen.

Hoe is je dagindeling? Misschien even een weekje rust houden?

5. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

Aug 30, 2008
    823
    0
    0
    België
    Onze dochter van bijna 3 droomt de laatste tijd ook veel, maar bij haar kennen we de oorzaak. Zij is in het begin van dit jaart veel ziek geweest, en heeft 2 keer in het ziekenhuis gelegen. Zij droomt over prikjes, dokters, thermometers, neusdruppels,... Ze babbelt in haar slaap. Ze is niet echt wakker op dat moment, en als we even over haar hoofdje aaien en haar knuffel dicht bij haar leggen, slaapt ze verder. Soms is dit 2 of 3 keer per nacht, sommige nachten hoeven we niet te gaan. Ze moet alles nog wat verwerken denk ik.

Hopelijk voor jullie snel rustige nachten!

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Mijn zoon droomt ook veel. Ik vraag 's nachts wat er is, waar hij over gedroomt heeft. Vaak zijn het leeuwen of andere enge dieren die naar zijn kamer komen. Ik jaag ze dan weg met hem. Vaak helpt dat. Maar sommige nachten is het wel 7 x achter elkaar.
    Ik probeer ook tegen hem te zeggen dat hij over leuke dingen kan dromen, over mooie speeltuinen met glijbanen.

Overdag ga ik nog met hem praten over de mooie kanten van dieren, dat doet hem zichtbaar goed.

Hier zijn het vooral dromen over enge dieren. Vorige week zijn we naar de dierentuin geweest om te kijken of de leeuwen wel goed vastzaten.

Hier zijn het ook periodes dat hij het heel veel heeft.

7. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Geen idee of er iets veranderd is. In mijn ogen eigenlijk niet. Ikzelf ben misschien wat onrustiger en dat ze het daarom voelt. Ze droomt idd ook dat ze iets ziet. Ze zegt dan ook vaak daar en gaat wijzen. Ikzelf vind dat doodeng, maar ik zeg dan altijd dat het weer weggaat en ook gaat slapen. Ze blijft er ook steeds bij de er bij de deur een olifant is. En er zijn nachten dat ik haar niet eens wakker krijg, net als afgelopen nacht. Ze blijft dan huilen en krijg haar niet wakker. Dan neem ik haar op schoot en dan wordt ze weer rustig en kan ik haar weer terug leggen. Bij de oudste hebben we dit ook gehad, maar naar mijn idee nooit zo erg. Wel fijn dat ik niet de enige ben ;) ik hoop ook dat we snel weer rustige nachten krijgen. Bedankt voor jullie reacties.

8. Moenie

Moenie Actief lid

Apr 3, 2012
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat misschien nog wel wil helpen. Ik sluit de dag altijd af bij haar in bed en neem de dag dan met haar door."Heb je een een leuke dag gehad?" "Met wie heb je gespeeld?" "Wat heb je gedaan?"
    En vervolgens nemen we de volgende dag door. Zij vindt het erg fijn om te weten wat er op de planning staat. Dat geeft mischien wat meer rust.

9. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

als je kan visualiseren dat ze in een ballonnetje zit en daarin slaapt. Dan kunnen de enge dromen niet bij haar komen. Dus je schermt haar af. Misschien een idee?

Share This Page