Nog altijd spugen!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by pamela1203, Jun 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

Jan 29, 2008
    2,615
    24
    38
    Female
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Hallo

Imre is geboren op 21-11-2008. Hij spuugt al vanaf zijn geboorte. Eerst hebben we Nutrilon geprobeerd maar na 2 dagen al over op Friso HA omdat dit lichter verteerbaar was. Ook dit maaktte niet veel uit, Imre spuugde nog. Toen begonnen met Nutriton (Johannes broodpitmeel) en ook dit hielp maar een paar dagen en dan was het spugen weer volop aanwezig. Iedere keer maar een schepje erbij. We zitten nu op 8 schepjes per fles. Omdat Imre niet genoeg had aan zijn voeding weer terug naar de gewone Friso (ook nog voeding voor hongerige baby's geprobeerd maar dit houdt hij helemaal niet binnen).
    Op 14 mei eindelijk bij de KA geweest na 5,5 maanden zeuren bij het CB. Daarna gestart met Losec Mups (maagzuur remmer) 1 maal daags 1 tablet. Dit ging wonder boven wonder 5 dagen goed en daarna is het spugen weer volop aanwezig. Weer contact met KA en nu krijgt hij het 2 maal daags. Ik zie totaal geen verbetering, eerder dat hij nog meer gaat spugen. Als hij spuugt is het ook meer doorzichtig met witte substantie erdoorheen. Hij spugt meteen na de voeding tot aan de volgende voeding, daar is geen verschil in. Hij spuugt als hij recht zit, halfzittend en liggend. In bed spuugt hij bijna niet (hoofdeinde staat iets omhoog). Zijn er hier meer mensen met een spugend kindje en wat hebben jullie allemaal geprobeerd en wat hielp?

Imre groeit gelukkig wel goed! Gisteren op het cb was hij 8085 gr en 64 cm (dit is op de -2 lijn).

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

mijn kindje spuugt al sinds de geboorte, ook alles al geprobeerd maar niks helpt, ook wij hebben het hoofdeinde van haar bedje opgehoogd en nog komt het er tussen de voedingen door zo'n 3 tot 4 keer uit en moet ik haar sloopje en truitje verschonen want dan wordt ze nat en koud. haar spuug is ook doorzichtig met een witte substantie, ze heeft in het ziekenhuis gelegen en de kinderarts zei dat dat niet erg was, het spugen geeft op zich niks, je hebt nou eenmaal spuugbabies, zolang mijn kindje blijft groeien en alert blijft en zich goed blijft ontwikkelen doen ze er niks aan.

wij doen niet eens meer nutriton door de voeding omdat het echt niet helpt, dan spuugt ze net zoveel alleen dikker en slijmeriger.

vaak gaat het over als ze "vast voer" gaan eten, met de pot mee dus ;)

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Hier was het spugen met 10 maanden over. Maar het kan wel tot 1 jaar duren, het maagklepje sluit nog niet goed bij jonge kindjes.
    Ik had een telefoonboek onder de poten van het hoofdeind.
    De eerste maanden stond hij alleen maar op de foto met een grote slab om.
    Die maagzuurremmer werkt wel tegen het zuur, maar meestal niet tegen het spugen. Zolang hij goed groeit en er geen last van heeft, is het niet erg, alleen lastig.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Hier hetzelfde verhaal. Robin heeft reflux en eerst zeiden ze dat dat wel over zou gaan als ze ging zitten, toen zou het overgaan als ze vaste voeding kreeg, toen zou het overgaan als ze een jaar was, ging lopen etc. Nou, het is dus pas rond 18 maanden over gegaan.
    Bij haar hielp nutriton goed, het eerste jaar heeft ze zo'n beetje altijd de maximale hoeveelheid gekregen, daarna konden we er steeds minder van geven.
    Volgens mij kan het dus alle kanten op, maar ik had ook niet verwacht dat het zolang zou duren. Sterkte!

5. Sunnyangel

Sunnyangel Actief lid

Nov 24, 2007
    104
    0
    0
    Hallo,

Mijn dochter van 9 ½ maand ( 6 wkn te vroeg ) Spuugde ook heel erg veel.
    Na ook veel te hebben gezeurd bij de KA hebben wij nu Motilium en Zantac gekregen.
    Dit gaat erg goed. Het spugen is niet helemaal over maar het is nu gewoon normaal. Soms als ze heel erg druk is komt er ook wel meer hoor.
    Maar als we het niet geven is het veel erger!

Groetjes

6. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

Jan 29, 2008
    2,615
    24
    38
    Female
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Hallo

Nou ik heb inmiddels een andere voeding gehaald! Voor kindjes met een koemelkallergie! Imre spuugt nu nog maar nauwelijks. Zijn papa kan ook geen koemelk verdragen oa. Hij heeft alleen niet echte symptomen wat horen bij een koemelkallergie. Hij is wel vaak verkouden, veel rochelen en dan het spugen.
    Voordat wij begonnen met de Nutriton kwamen er hele flessen terug, dus hier zeker wel een verbetering!
    Ga maandag maar eens contact opnemen met het CB wat hun ervan denken en anders via de HA!

Share This Page