Sinds een paar dagen zien we dat ons kindje onrustiger slaapt dan voorheen. We hebben hem een paar dagen niet ingebakerd, hierdoor ging hij in zijn slaap ook meer bewegen. We hebben hem een paar schuin zien liggen. IK ben zelf aan het orienteren voor een puckababy, maar wil eerst recensies hierover lezen. In zijn slaap slikt hij ook veel. Soms lijkt het wel of hij zich verslikt. Het lijkt of hij zijn voeding niet goed inslikt, want hij heeft dan voeding in zijn mond. Of het zijn oprispingen waardoor hij zijn voeding weer opboert. Komt dit allemaal bekend voor?
Misschien toch terug inbakeren? Veel baby's slapen heel onrustig doordat ze nog veel bewegen met hun armpjes en dat kunnen ze niet onder controle houden. Daardoor komt het dus dat ze zichzelf altijd wakker maken en onrustig slapen. Over het slikken: waarschijnlijk zijn het oprispingen. Daar kan je wel wat proberen tegen te doen natuurlijk. - 20-30 minuten doen over een flesje. - Tussenin boeren. - rustig de tijd nemen om te boeren. - Na de voeding een goed half uur rechtop zetten. - Bedje schuin zetten met hulp van telefoonboeken ofzo...liefst het bedje want als je handdoeken onder de matras steekt is dit niet zo goed voor het rugje. - eventueel de voeding indikken met nutriton (johannesbroodpitmeel) of gelilact (ik weet niet of dit te verkrijgen is in Nederland). als het met deze trukjes niet overgaat zou ik een arts raadplegen, maar geef het ook een beetje de tijd om te werken en probeer het indikken van de voeding als laatste optie. Meestal gaat het al stukken beter met de eerste trukjes. En die oprispingen zijn iets typisch voor prematuren, alles is niet zo goed ontwikkelt als bij een voldragen baby natuurlijk en bij hen komt het al veel voor.