zindelijk tijdens verlof?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Lyso, Aug 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    Hoi, dochter wordt over een maand 3, en vind het toch wel eens tijd worden dat ze zindelijk wordt.. met pinksteren geprobeerd, maar geen succes, na 4 dagen gaf ze nog totaal niets aan, en plaste rustig 10 minuten nadat ze op het potje had gezeten d'r onderbroek vol. Ik ben nu 36 weken zwanger, dus nu er aan beginnen is geen goed idee, (maand geleden wel overwogen, maar toen gingen we bijna op vakantie, ook niet echt lekkere planning zegmaar....) maar heb wel het idee dat ze het misschien zou kunnen. Ze plast nog niet vaak op de wc/potje, maar wel af en toe. Maar nu geeft ze soms aan, dat ze moet poepen, (om het dan meteen te gaan doen, maar wil niet op de pot dan) en ze is vaak wel een uurtje droog. Punt is dan allleen, als ik haar dan op de pot zet, doet ze meestal niets. Wanneer zou nou voor ons een goed moment zijn om te gaan oefenen. Een paar weken na de geboorte van de kleine? Of is dat nog te vroeg. Tijdens mijn verlof (10 weken na geboorte) heb ik er natuurlijk wel de meeste tijd voor... wat is wijsheid??

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Ik zou het een aantal weken na de geboorte doen. Wacht een weekje of zes en start dan ... mits de grote zus er goed op reageert dat er een broertje of zusje bij is gekomen anders nog even uitstellen lijkt me.

Successs

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier waren we eerst aan het verbouwen boven dus druk druk en met 37 weken zwangerschap had ik er geen puf meer voor en beviel ook ruim een week later dus was niet handig geweest.
    Nu kom ik er echt nog niet aan toe maar als het hier over een paar weken allemaal wat makkelijker verloopt, gaan wij er ook mee aan de slag. Ik hoef pas eind november/begin december weer aan het werk dus er komt vast wel een moment dat ik er rustig de tijd voor heb.

4. adi

adi Niet meer actief

Ik denk dat het erg afhankelijk is van de situatie straks. Hoeveel tijd heb je werkelijk na de geboorte van de baby (+ de gebruikelijke krampen/ clusteren ed na een paar weken)?
    En hoe reageert de oudste op de veranderingen straks?

5. adi

adi Niet meer actief

Overigens hoeft het allemaal niet lang te duren als het kind er ECHT aan toe is. Mijn beide dochters hebben 'gewoon' ineens het licht gezien. M heeft maar 1x een ongelukje gehad en is meteen dag en nacht droog geworden, 4 dagen na de derde verjaardag.
    De tweede dochter een week later, wel wat meer ongelukjes (ong 1-2 per dag), maar paar dagen later was dat ook over.

Met mijn zoontje heeft het echter nog echt geen zin om te 'trainen', hij is er nog niet klaar voor. Inmiddels weet ik dat ik het ga merken wanneer 'de tijd' is, en dan is het ook zo gebeurd.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Na de geboorte doen. De kans op een terugval na de geboorte van de kleine is zo groot, dat is niet motiverend. Jij hebt dan ook onvoldoende tijd en energie om hier op een goeie manier mee om te gaan. Ik heb het een week of 7 na de geboorte van mijn dochter opgepakt met mijn zoon en dat ging prima.

7. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    bedankt voor de reacties!!
    mijn zus noemt dat 'opdrogen' dat kinderen dat vanzelf doen. punt is dat ik hier een klein luiwammesje heb, die alles wel best vind. Als het aan haar ligt, kleed ik haar bijvoorbeeld ook nog volledig aan en uit, totaal geen gevoel van 'zelluf doen'! dus ben bang, dat als ik het op zijn beloop laat, dat het dan nog wel even kan duren...maar jullie zeggen dus na een week of 6, dan zit je natuurlijk (vaak) ook wat in rustiger vaarwater... hmm, schoonfamilie komt half/eind oktober de kleine bewonderen (week in huis bij ons) wellicht dat ik het daarna ga oppakken dan.....nog andere tips??

Share This Page