onrustig, slecht slapen en last van de tandjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama van luuk, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van luuk

mama van luuk Nieuw lid

21 jul 2008
    3
    0
    0
    wij hebben een zoontje van iets meer dan vier maand. hij is heel erg onrustig. naar bed is een groot probleem! na de voeding gaan we altijd ff met m bezig totdat ie moe word. maar leggen we m in bed dan kan hij wel 1 a 2 uur gaan huilen(schreeuwen), en met de handjes maaien over t matrasje. hij slaapt snacht ook nog niet door. en hij komt zich plichtsgetrouw om de vier uur melden. ook 's nachts!
    weet iemand een oplossing voor ons probleem?
    we kunnen nog ff maar dan zijn we echt uitgeput!
    en hij heeft op dit moment ook last van zijn tandjes ( rode wangetjes, zere oortjes, enz....)
    weet iemand daar ook een oplossing voor?

groetjes mama van luuk

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Heb je voor de tandjes al Dentinox of Chamodent geprobeerd? Verder kan een lekkere koude bijtring ook wat verlichting geven.

Heb je al eens geprobeerd om hem wat eerder of later in bed te leggen? Misschien is hij nog niet moe genoeg of juist te moe om in slaap te komen?

3. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    hoofdeind van het bedje omhoog om de druk op kaakjes/oortjes te verlichten

4. mama van luuk

mama van luuk Nieuw lid

21 jul 2008
    3
    0
    0
    we hebben echt van alles al geprobeerd. van inbakeren tot aan laten opblijven en op tijd naar bed. heeft iemand ervaring met die druppels van vsm om rustig te worden?
    een bijtring vind ie wel fijn. maar is t niet te vroeg voor tandjes? hij is nog maar net 4 maand.
    ik hoor t wel en alvast bedankt voor jullie reactie!

groetjes mama van luuk

5. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Tandjes kunnen al hoor. Hier is er ook een (vijf maanden oud) die sinds een week of wat een stuk minder vrolijk is. Inderdaad heel veel jengelen en huilen, veel aandacht nodig, zichzelf niet meer kunnen vermaken, slechter slapen overdag, wakker worden midden in de nacht (voor het eerst sinds 'ie geboren is eigenlijk, hij sliep al meteen door namelijk), aanrommelen met de fles, enz. enz.

Op de creche vinden ze hem niet zichzelf en daar denken ze ook aan tandjes. Er is alleen nog niks te zien. Hij zit wel continu te kwijlen en te knauwen op z'n knuffelpopje (dat is echt zeiknat) of op z'n handjes.

Fingers crossed dat dit snel overgaat, er is niks aan zo... :(

6. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    onze dochter is wat ouder maar heeft precies dezelfde verschijnselen, ze grijpt ook iedere keer naar haar oortjes en heeft daarnaast last van krampen en diarree. Ook zit ze continu met haar handjes in haar mond. Wij hebben een bijtring die je in de koelkast kan leggen van Difrax en dat vind ze wel lekker af en toe, al is dat ook geen wondermiddel. Chamodent druppels werken bij ons wel redelijk, het verdoofd wel ietsje en kan net dat ene zetje geven om in slaap te vallen. Ik zou het zeker proberen, het is homeopathisch en kan niet veel kwaad denk ik.
    bij ons is echter nog steeds geen tand te zien.... :(
    succes ermee!

7. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Ja, hier ook grijpen naar oortjes, wrijven in z'n gezichtje en heel veel windjes laten. Grappig toch weer dat het zo herkenbaar is wat die kleintjes doen. Laten we duimen dat Fleur en onze kleine man er snel vanaf zijn!

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Met 4,5 maanden is er ook weer een sprongetje. Behoorlijk heftig (kan).

Verder zou ik persoonlijk mn kindje niet 1-2 uur laten brullen. Lekker bij je nemen en troosten, zeker als je denkt dat ie pijn heeft. Ik zou ook even contact opnemen met de HA, grijpen naar oortjes ed kan ook wijzen op oorontsteking.

En doorslapen ... tja ... doorslapen is in principe niet 'normaal' (al lijkt dat soms wel). Zeker als je zo'n actief kind hebt. Heel zwaar (geloof me, ik weet er alles van), maar ja ... het hoort er nu eenmaal bij. Het moment dat ik gewoon accepteerde dat we gebroken nachten hebben, was het ook weer veel beter te doen.

Sterkte!

9. mama van luuk

mama van luuk Nieuw lid

21 jul 2008
    3
    0
    0
    he allemaal,

ben blij om te horen dat ik niet de enige ben met het probleem. t lijkt net of iedereen om je heen perfecte kindjes hebben en dat alleen die van ons met die problemen zit. :(
    zal ff van die druppels gaan halen om m rustiger te krijgen zodat ie iets makkelijker in slaap valt.
    sinds gisteravond begint ie ook nog te hoesten en een piepgeluid der bij.
    ook een symptoom van de tandjes?
    dank je wel voor de reacties. hopen dat t helpt.

groetjes mama van luuk

10. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    is het geen combi, tussen sprongetje en de erste aanzet tot tandjes? Hier vallen de tandjes en de sprongetjes ook steeds gelijk...
    Laten brullen zou ik zeker niet doen... Wel troosten, maar voor zover mogelijk hem wel in bed laten liggen (in bed troosten dus).
    Dentinox helpt op zich wel een beetje, maar dat zou ik alleen geven als je zeker weet dat zn tandjes in aantocht zijn.
    Hoesten en een piep lijkt mij niet met tandjes te maken hebben.. Misschien gewoon slijm/beetje verkouden? En oortjes kan natuurlijk ook oorontsteking zijn....

11. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    bij lars zag ik vanmorgen een hoektandje, ik dacht het al, want vannacht was t feest. chamodent gegeven en even op schoot tot ze werkten (minuut of 10) toen ging de duim erin en kon ik hem zo weer wegleggen.
    tja het is vervelend dat het meestal snachts opspeelt maar dat lijkt met logisch, dan hebben ze geen afleiding. en ach, hoe meer tegelijk, hoe sneller je eraf bent toch :)

Deel Deze Pagina