Afbouwen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door lizzy29, 22 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizzy29

lizzy29 Lid

25 jan 2011
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Teddy

Een tijdje geleden heb ik al een soort gelijke vraag gesteld,maar toen heb ik er nog niks meegedaan, maar ik wil graag wat gaan afbouwen (langzaam) mijn dochter is nu 4,5manden ze eet 5 voedingen nou leek het mij makkelijk om de middelste rond 1uur te laten vallen, maar zat te denken als je een 2e voeding laat vallen is het misschien voor mijn produktie niet zo goed als de voeding daarop is of werkt dat niet zo, dus kun je beter voeding 2 en 4 of 3 en 4 laten vallen
    Hoop dat je antwoord hebt op mijn vraag

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Dan liever 2 en 4. Dan begin met je 4 af te bouwen en daarna 2. Dan hou je een betere balans over.

3. lizzy29

lizzy29 Lid

25 jan 2011
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi teddy

Bedankt voor je reactie,gister begonnen ging goed gelukkig ze had wel weinig gegeten 140cc ze is 7kilo maar ze was wel erg moe. Nou had ik nog 1vraagje als je echt veel stuwing dat ze echt zeer gaan doen moet je een klein beetje afkolven en kun je die melk dan gewoon bewaren want dat is toch voor melk ik merk dat de eerste melk die ik kolf wat doorzichtig is, is dat dan wel voedzaam genoeg?

4. lizzy29

lizzy29 Lid

25 jan 2011
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi teddy

Nog even een vraag het kolven op me werk gaat niet helemaal lekker meer krijg er geen hele voeding uit per keer (ging eerst makkelijk) ze komt niet extra ofzo maar zou me dochtertje wel genoeg eruit kunnen krijgen?

5. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Als je af gaat bouwen loopt vaak de hele productie een knauw op. De hoeveelheid melk per voeding loopt vaak ook terug. Zij krijgt er wel meer uit dan de kolf, en daarnaast krijgt ze op andere momenten natuurlijk kunstvoeding.

Als je borsten heel erg gestuwd zijn kun je idd een klein beetje afkolven. Gemengd met andere melk is het prima qua voedingswaarde. Te jammer om het weg te gooien.

Succes.

6. lizzy29

lizzy29 Lid

25 jan 2011
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Voeding 4 heb ik nu vervangen en sinds gister ook voeding 2 vervangen gaat goed gelukkig wel wat volle borsten maar goed, hierna is het de bedoeling om voeding 3 te vervangen toch? Dan hou uk nog voeding 1 en 5 over welke kun.je dan het best doen?

7. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Op zich maakt het niet uit welke voeding je dan af gaat bouwen. Doe maar wat voor jou goed voelt.

Bij het afbouwen van de laatste voeding moet je niet in 1 keer stoppen, maar ook afbouwen. eerst elke dag nog 1 voeding, dan om de dag 1 voeding, dan 2 dagen er tussen, tot je voelt dat het niet meer nodig is.

Deel Deze Pagina