Pepti vs. Nutramigen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door muisje14, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

    muisje14 Niet meer actief

    Stijn heeft vorige week in het ziekenhuis gelegen met een ernstige uitdroging (rotavirus)
    Nu is het zo dat Stijn Koemelkallergie heeft en dat hebben we daar ook duidelijk gezegd. Ze zeiden dat ze Nutramigen hadden dus dan geloof je dat ook.
    Ik vond de geur van de voeding al wat anders als die van ons, maar naar mijn mening rook dit zwaarder. Bij navraag zeiden ze dat het van het merk Nutricia is. Dat kan helemaal niet, want Nutramigen wordt alleen door Mead Johnson geproduceerd. Ik denk zelf dus dan Stijn Pepti gekregen heeft. Nu heeft hij eczeem in zijn gezicht en kan hij niet goed poepen.

    (Wij hebben zelf de voeding van maar meegenomen. Dat wilden we ook al doen, maar ze zeiden dat ze Nutramigen hadden, dan moet je daar toch ook op kunnen vertrouwen)

    Straks belt de voedingsdeskundige van het ziekenhuis ons op om het e.e.a. te bespreken, maar wat denken jullie?
    Pepti ruikt toch wat zwaarder dan Nutramigen?
     
  2. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
    Ik zou nog eens goed navragen welke voeding hij heeft gekregen.
    Ik weet niet meer of pepti zwaarder rijkt, beiden voedingen vind ik stinken. Maar het is vreemd dat ze zeggen dat het van nutricia is, dan zou ik ook denken dat ze pepti bedoelen.
     
  3. misa

    misa Niet meer actief

    Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou het proberen uit te zoeken. Wel belachelijk als ze erom gelogen hebben trouwens....!
    En ik zou ook zeker de eigen voeding meegeven. :)
     
  4. Druif2008

    Druif2008 Actief lid

    16 aug 2008
    287
    1
    0
    Ik zou alsnog even langsgaan en vragen of je de verpakking mag zien.
    Raar dat ze er om liegen trouwens. Vervelend die eigenwijze verpleegkundigen :x
     
  5. Maria74

    Maria74 Niet meer actief

    Vraag me af of de verpleegkundigen hier bewust om liegen hoor, hebben ze toch helemaal geen belang bij? Ws niet goed nagedacht en alleen maar dieetvoeding voor baby's met kma zien staan. Geen idee of het een anders ruikt (wij gebruiken pepti), zou even goed overleggen met de voedingsdeskundige en de garantie van nutramigem vragen en anders idd eigen voeding. Zo'n dietiste kent het belang van de juiste voeding.

    Sterkte en veel beterschap met je mannetje!
     
  6. blackeyedgirl

    blackeyedgirl VIP lid

    12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    nutricia heeft neocate
    die ruikt metalig
     
  7. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Ik dacht ook direct aan de Neocate!
    Die is eigenlijk nog "beter" als de nutramigen , lees de ketens zijn nog kleiner gemaakt.
    Ze ruiken idd allemaal niet even lekker.
    Alhoewel ik de pepti niet vies vind ruiken.
     

Deel Deze Pagina