Help! Dreumes stikziek

Discussion in 'Baby en dreumes' started by koter, Feb 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. koter

koter Bekend lid

Mar 19, 2011
    686
    4
    18
    Hey allemaal,

Mijn kleine ventje is afgelopen donderdag na logeren thuis gekomen en werkelijk stikziek. Al sinds do dag koorts (38.5-39.0) en snot en snot verkouden hoesten etc
    Zetpil geeft wel verlichting , als je die geeft is ie weer wat actiever als je die niet geeft is het net zon dood vogeltje...
    Vandaag ook nog eens flink ontstoken ogen erbij gekregen.
    Temp vanmi 38,8
    Dus tot nu toe wil de koorts niet echt zakken alleen mbv een zetpil
    Qua eten at ie altijd perfect alles ging erin maar nu is hij kieskeuriger en wat lekkere dingen gaan er nog wel in zoals bij het avondeten een stokbroodje kwartoetje etc
    Drinken gaat nog best goed maar dat komt vooral omdat er roosvicee in zit denk ik wat ie anders nooit krijgt
    We doen Hem nu wel voor het slapen even in een lekker warm bad zodat ie hopelijk wat opknapt en opengesneden uitje in zijn kamer s nachts.
    Zijn er nog andere dingen die ik kan doen en vinden jullie dat ik langs de huisartsenpost moet gaan? Hij heeft immers nog steeds koorts en hij lijkt alleen maar zieker te worden..

2. maliro

maliro Niet meer actief

na 3 dagen koorts boven de 38 graden mag je geloof ik bellen. Maar als je kindje een virus heeft zal de huisarts er niet veel aan kunnen doen denk ik. Een abkuur helpt bij mijn weten niet voor een virus. Als je bang bent dat hij bronchitis of longontsteking heeft zou ik trouwens wel eventjes bellen.

3. M89

M89 Bekend lid

Jan 12, 2013
    683
    20
    18
    Mijn zoontje (wel een stuk jonger) heeft dit ook bijna een week gehad, begint nu eindelijk iets op te knappen. Koorts liep op tot 39,4 en ook superveel hoesten en een en al snot.

Ben wel tot twee keer toe bij de HA geweest, die hebben gekeken of de oortjes en longen goed waren en verder konden ze niks doen.

Wat ik wel deed was met hem in de badkamer gaan staan met de hete douch aan, door de stoom ging zijn neusje wat open.

Beterschap!!

4. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Hier nu ook last van.
    Mijn ene meisje had het vorige week (die is nu wel iets opgeknapt) de ander heeft het nu.
    Ook koorts en flink verkouden, hoesten, loopneusje.
    Ik ben afgelopen dinsdag ook wel even naar de dokter geweest.
    Die heeft even haar oortjes bekeken, longetjes geluisterd en keeltje nagekeken.
    Het was inderdaad een virus, maar omdat ze toch al een aantal dagen flink koorts had, moesten we even kijken of ze voor donderdag koortsvrij zou zijn want anders moest ze antibiotica (ook i.v.m. rode trommelvliezen en rood keeltje).
    Gelukkig is de koorts gedaald en knapt ze nu op.
    Helaas heeft mijn andere dochter het nu ook, en het is precies hetzelfde.
    Het is zo sneu, want je voelt je zo machteloos.
    Als ik jou was zou ik het even aankijken tot maandag, als hij dan nog koorts heeft, dan zeker even langs gaan bij de dokter.
    Ik geef ze nu 3 zetpillen per dag, dit moest van de huisarts want het gaf wat verlichting.
    Ook kun je een neusspray gebruiken en eventueel een homeopathisch hoestdrankje.
    Kleed hem niet te warm aan, want de warmte (van de koorts) moet vrij komen.
    Lekker vaak zijn gezichtje en handjes afdoen met een natdoekje, dan zit hij niet zo onder het snot en kwijl en het is lekker fris voor hem.
    Goed je huis luchten en zijn kamertje ventileren, zodat de bacillen niet blijven hangen.
    Ohja en als je twijfelt, kun je gewoon altijd even de huisartsenpost bellen voor advies!

Beterschap met je mannetje!

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Ik vind de koorts niet heel hoog.

Ik zou zelf om de 8 uur een zetpil geven en dan kijken of het beter word jet heerst zo.

Bedje schuin uit bij het bed lekker luuf smeren zoutoplossing gebruiken en dan komt het vast goed

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113
    idd luuf smeren, op de borst kas, op de rug en onder de voetzolen.
    en een ui open gesneden naast het bed, stomen in bad.
    bedje schuin
    en heel belangrijk, standaart zetpillen geven, 3 x per dag op vaste tijdstippen. niet wachten tot de koorts weer oploopt maar dit voor zijn. dan voelen ze zich beter en zullen ze misschien ook weer sneller wat eten/drinken sneller opknappen.

ik zou denk ik zowiezo even de huisarts post bellen en overleggen of het nodig is dat je langskomt of het kan wachten tot maandag dat je naar je eigen huisarts kan.

Share This Page