onrustig tijdens het drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door nazli21, 10 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hallo,

mijn zoontje Isa is te onrustig tijdens het drinken (BV), hij slaat me iedere keer op me borst tijdens het drinken en hij zuigt een paar keer en dan laat hij los, kijkt hij ergens anders en dan pakt hij het weer en dan zuigt ie weer en zo gaat het maar door. hij doet dit ook als wij in een stille kamer zijn. ik heb ook heel weinig melkproductie al vanaf 2 maanden en hij is nu bijna 5 maanden. ik geef af en toe kv als hij honger heeft en ik heb ook helemaal geen toeschietreflex meer.

Weet je misschien waarom hij dit doet of wat dit is?

Alvast bedankt

Groetjes Nazli

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    hoi,

de oorzaak van dit probleem kan tweeledig zijn.

enerzijds past het bij de ontwikkeling van een kindje van ong. 4 maanden dat de omgeving erg interessant wordt en hij snel is afgeleid, in combinatie met dat hij korter drinkt dan voorheen.

anderzijds kan het te maken hebben met melkproductie en toeschieten. wanneer de melk niet snel genoeg toeschiet, willen kindjes nog wel onrustig reageren. drinkt je kindje wel effectief wanneer hij aanhapt? plast en poept hij, groeit hij? overleg anders even met een lactatiekundige bij jou in de buurt. gebruik je oxytocinespray om de melk te laten toeschieten, bijvoorbeeld, of warmte voor het voeden?

bekijk of je kindje effectief drinkt, dat is wel een goede indicatie. of loop even langs het cb.

om op te voeren evt. nakolven of wisselvoeden tijdens de voeding (van de ene naar de andere borst wisselen een keer of 3, 4 ) of aanvullen met kunstvoeding.

succes,
    heidi margit.

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hallo

bedankt voor je anwoord.

maar ik ben gestopt met de borstvoeding, omdat het niet lukte met al die stress die ik heb. ik had al tijdens me zwangerschap en na me bevalling al veel stress, daardoor verminderde me melkproductie. en hij is ook al niet goed gegroeid,b 6 weken en hij is maar 400 gram bijgekomen. echt weinig vond het cb. dus ik vind het een goeie oplossing ikvind me ook goed bij.

groetjes nazli

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi nazli,

fijn dat je nu een oplossing hebt waar jullie je goed bij voelen!
    Ik hoop dat het beter gaat met je, geniet van je kleine mannetje!

hartelijke groet,
    heidi margit

Deel Deze Pagina