onrustig tijdens clusteren

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Jo85, 2 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Mijn zoontje heb ik 8 maand aan de borst gehad echter waren bij hem de cluster momenten op 1 hand te tellen.
    Mijn dochter daarintegen clustert sinds 2 weken iedere avond.
    Nieuwe stof voor mij dus...

Ze mag prima clusteren echter wordt ze heel onrustig op een gegeven moment. Bij onrustig bedoel ik trekken aan mijn tepel, loslaten en weer driftig aanhappen, moeilijk kijkend krijsjes tussendoor gooien, overstrekken e.d.
    Ondertussen voelen mijn borsten aan aardig leeg aan en lijkt het me frustratie.

Overdag gaat het super ze meld zich netjes om de 3 uur soms eens om de 2 uur en soms om de 3.5 uur. Heeft iedere voeding sowieso een flinke plasluier en 4 a 5 flinke poepluiers op een dag. Ook groeit ze super vorige week was ze 4,36 kg en met een geboortegewicht van 3,435 kg (waarna ze afgevallen is tot 3,1 kg) groeit ze dus echt prima.
    S nachts is het een tevreden dame en drinkt sowieso 1x bij me heel kort en slaapt dan weer verder. Ik zit dus per 24 uur op zo'n 8 voedingen.

Maar dat clustermoment ligt mijn vraag. Waarom is ze zo onrustig?! Is dit omdat mijn voeding op dat moment lager is?! Moet ik dus mijn productie omhoog gaan brengen?!
    Is omdat ze teveel binnen krijgt?!
    Is het onrust die bij een clustermoment hoort?!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Waarschijnlijk is je melkstroom niet zo 'makkelijk' als eerder op de dag. Daarnaast zit je kindje qua leeftijd rond een 'regelmoment'. Probeer haar in 'flex' te voeden: dus beentjes gebogen alsof ze zit. Mogelijk voorkom je het strekken. Daarnaast kun je proberen om compressie toe te passen wanneer ze stopt met drinken: dit roept vaak een toeschietreflex op. Probeer maar eens!

Vaak gaat het over hoor! Succes!

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Heb al je tips toegepast dus wel even een update.
    Helaas werd het niet beter en breidde de onrust zich uit naar meer voedingen ook overdag. In welke houding ik ook voedde ze liet telkens los. Begon nu ook lucht aan te zuigen tijdens het drinken.

Uiteindelijk maar een consult bij een lijfelijke lk aangevraagd.
    Nu blijkt haar tongriempje veel te strak te zijn.
    (Wat wij al vrij vroeg zeiden maar iedereen zei valt wel mee)
    Volgende week vrijdag wordt haar tongriempje dus geknipt bij de kaakchirurg en hopelijk wordt het drinken dan beter en rustiger.

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Fijn dat je nu gericht aan de slag kunt gaan. Vraag goed naar de oefeningen die je doet om te zorgen dat mobiliteit gegarandeerd blijft tijdens genezing!

Ik hoop dat het van nu af goed gaat!

Deel Deze Pagina