Beste lactatiekundige(n), Ik geef inmiddels bijna 2 maanden borstvoeding en heb in die maanden best veel last gehad van gevoelige/pijnlijke tepels. Inmiddels voed ik doorgaans vrijwel pijnloos en zit er al aardig wat "eelt" op mijn tepels, maar ze zijn nog steeds lichtroze van kleur en schilferig. Het gaat om de "knopjes" van de tepels en het gebied daaromheen, niet de gehele tepels. Zowel Noah als ik hebben last gehad van spruw. Het begon in zijn mondje met een duidelijke witte aanslag. Hij had helemaal geen pijnklachten en dronk goed, en de spruw ging vanzelf weg, maar kwam toen in mijn linkerborst terug. Dit was erg pijnlijk maar ik ben die borst gewoon blijven aanbieden en de spruw ging ook daar vanzelf weer weg. Inmiddels hebben we allebei al een paar weken geen klachten meer, behalve dus die roze en nog steeds redelijk gevoelige tepels. Is dit dan nog steeds de spruw of kan het wat anders zijn? Alvast bedankt voor je antwoord!
Hoi, Ik denk dat het inderdaad nogsteeds spruw is. Spruw is een Candida infectie (schimmel) die behandeld moet worden, anders blijft deze elke keer weer de kop op steken. Maak even een afspraak bij je huisarts en vraag voor jullie beide een behandeling voor deze Candida. Jullie moeten beide behandeld worden, anders blijf je elkaar aansteken. Groetjes Saskia