Hallo! Ik heb 2 vragen 1. Ik heb een 2e hands handkolf (Avent Isis) kunnen overnemen. Nu ik hem hier heb, vraag ik me af, of het wel aan te bevelen is om die te gebruiken. Kan ik alles uitkoken of alleen onderdelen, of zou ik onderdelen moeten vervangen? Of raad u het gebruik van 2e hands handkolven geheel af? 2. Ik moet noodgedwongen na de geboorte van mijn kindje 4 dagen van 9 uur blijven werken. Krijg ik het ooit wel voor elkaar om in de resterende 3 dagen genoeg bij elkaar gekolft te krijgen voor de 4 dagen dat de kleine in de dagopvang zit, of is dit niet haalbaar en kan ik beter voor ik ga werken gedeeltelijk overschakelen op kunstvoeding. En heeft zoiets weer geen gevolgen op de productie? Graag uw advies!
Hallo, Poe best lastig. Advies is die onderdelen te vervangen die met moedermelk in aanraking komen, maar bij de handkolf is dat natuurlijk zo veel : ( Wat kolven betreft kun je wel veel kolven de dagen dat je thuis bent, juist heel goed voor je productie, maar de dagen dat je werkt zal je ook iets "met je borsten" moeten, omdat ze anders pijnlijk vol kunnen worden gedurende de 9-10 uur werken en onderweg zijn. Zou dat kunnen en zie je dat zitten : ) groetjes kirsten
Okee. Uit je reactie begrijp ik, dat ik beter een nieuwe handkolf had kunnen kopen. Want die onderdelen kosten ook weer geld en geven kennelijk geen 100% zekerheid. Dan ga ik dat ook doen. De handkolf heb ik vooral voor de eerste tijd, om te zien of ales wel "lukt". Als het gaat, overweeg ik een elktrische kolf, want dan moet ik zoveel gaan kolven ( en ik heb ooit RSI aan beide handen gehad, dus handmatig blijven kolven lijkt me niet zo handig) Veel thuis kolven, he? Wat is in zo'n geval het beste? Na elke voeding?