Uitslag van eerste hapje wortel

Discussie in 'Voeding' gestart door xxmiesxx, 27 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxmiesxx

xxmiesxx Lid

6 feb 2013
    28
    0
    0
    Gisteren heeft mijn dochter haar eerste hapje gekregen. Dit was wortel. 1 à 2 uur na die paar kleine hapjes had ze uitslag op haar buik. Kan dit al zo snel een allergische reactie zijn op de wortel?

Vandaag is de uitslag wel iets minder, maar zit er nog steeds. Sinds vrijdag gebruiken we ook een vasaline crème van de apotheek voor haar droge huid. Misschien dat die uitslag daarvan wel is, maar dan zou ze dit volgens mij ook meer op haar benen hebben zitten.

2. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Hm dat is wel snel inderdaad. Ik weet het eigenlijk niet. Ik zou even wachten tot het weggetrokken is en dan een dag later ofzo weer wortel geven. Als het dan weer gebeurd, weet je dat het waarschijnlijk daarvan komt!

3. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Een allergische reactie kan je niet krijgen op iets wat je lichaam nog niet kent. Dus de eerste keer dat ze iets eet in principe niet, dan wordt alleen gemerkt dat het vreemd is; pas de volgende keer kan je er allergisch op reageren. Als ze dus nog nooit eerder wortel op had, is het waarschijnlijker van de vaseline.

4. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Ik weet niet hoe het zit met uitslag, maar mijn dochtertje kan ook niet goed tegen wortel. Ze moet ervan spugen. Wortelintolerantie bestaat dus wel.

Ik ben erachter gekomen door het meermaals aan te bieden. Telkens dezelfde reactie, dan ligt het dus aan de wortel. Helaas is er geen andere manier om erachter te komen....

Deel Deze Pagina