Voeding baby 10 weken

Discussie in 'Voeding' gestart door Kris84, 26 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kris84

Kris84 Lid

16 mei 2016
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is bijna 10 weken. We geven haar 6 flessen per dag waarbij de laatste om 22.30 uur en de eerste om (als zij zich ook aan het ritme houdt) 7.30 uur.

De fles om 22.30 uur vind ik een lastige. Ze is dan zo diep in slaap en ik heb het gevoel dat ik haar er helemaal geen plezier mee doe. Ze drinkt het wel op, maar ze is dan zo moe! Is het niet veel logischer om haar zelf te laten bepalen wanneer ze wakker wil worden in de nacht en daarna de dag weer om 7.30 uur te laten beginnen zodat vanaf daar het dagritme opgepakt kan worden? Zou dit ook niet de manier zijn om naar een nacht van 7 tot 7 toe te werken? Ik begrijp dat dat nog even kan duren, maar langzaam er naartoe werken lijkt me beter voor haar dan de fles er opeens uit te gooien op termijn.

Hoe doen/deden jullie dit? Alvast bedankt voor de tips!

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Hier begon het ermee dat ze amper nog dronk van die late fles, maar 30 cc met moeite. Toen heb ik hem weggelaten, dat ging prima.
    De reden voor een late avondfles is gemak voor de ouders, je hebt dan geen nachtvoeding meer. Maar het is ook prima om te wachten tot ze zelf komt, wat voor jullie het beste werkt. Dan zal waarschijnlijk die nachtvoeding steeds later komen tot ze hem helemaal overslaat.

3. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Het ligt eraan of je van op schema voeden of op verzoek houdt. Ik neem er de tijd voor en voed op verzoek. Mijn zoontje sliep vanaf 10 weken van 3 tot 3, sliep dus door, maar had wel een nachtvoeding ;) Nu met 12 weken oud is dat verschoven naar 5 tot 5. Voordeel is dat we rustig kunnen eten met onze peuter en 's avonds lekker een film kunnen kijken :)
    Je kunt ook overdag een schema gebruiken en dan 's avonds en 's nachts haar zelf laten komen, kijken wat er gebeurt.

4. Kris84

Kris84 Lid

16 mei 2016
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips!
    Ik voed op schema. De avondfles om 22.30 uur is voor mij ook een "nachtfles" omdat ik vroeg ga slapen. Ik denk dat ik hem in ieder geval een uurtje ga verschuiven naar 23.30 uur om te zien hoe ze dat vindt. En misschien daarna eens aan haar overlaten om te zien wat ze al kan qua doorslapen.

Deel Deze Pagina