Ons meisje is ruim 8 weken oud en we hebben gister Zantac vloeistof voorgeschreven gekregen maar nu zie ik dat er 8% ethanol inzit. Hoort dat? Kan dat geen kwaad? Voor de duidelijkheid, ik woon in Scandinavië waar Zantac meestal niet wordt voorgeschreven voor zulke jonge kinderen.. Nexium staat op plek 1 maar helaas gaf dat teveel bijwerkingen dus ik heb zelf om Zantac verzocht na het internet af te hebben gestruind. Alvast bedankt!
Hier geven ze ook vaak ranitidine, dat is eigenlijk zantac zonder alcohol. In zantac zit idd alcohol, ethanol.
Dochter heeft van 2 maand tot een jaar ook Zantac gekregen. Geen idee of dat schadelijk was, ik vertrouw mijn kinderarts dus ik denk van niet. Ik hoop het
Ranitidine is toch gewoon de werkzame stof uit zantac? Ook niet bij de apotheek? Evt anders omeprazol? Ik weet niet waarvoor het is
Omeprazol is gewoon een heel ander medicijn dus dat is natuurlijk geen antwoord op mn vraag Omdat ik in Scandinavie woon is dat spul zonder alcohol niet te krijgen helaas. Ik heb inmiddels wel veel gelezen en het wordt toch gewoon gegeven dus het zal wel goed zijn! Bedankt allemaal (Nu het er nog in zien te krijgen, ze vond het zo goor dat het er direct weer uitgekwijld kwam).
Of in de speen van de fles doen (dus alleen de speen, zonder fles erop gedraaid) en die dan in de mond doen). Dan slikt ze het meteen door.
Het is het proberen waard toch? Dan weet je iig zeker dat het allemaal binnenkomt. Bij mijn zoontje ook wel eens in zijn wangzak gespoten, dat ging ook wel goed. Maar met die speen ging medicijnen geven altijd als een tierelier.