Mijn zoontje van 5 weken is erg onrustig na het drinken van zijn voeding We geven hem 5 x 200ml en daarna vraagt hij soms om meer. Maar na en tijdens het drinken stopt hij met drinken en begint hij hevig met zijn armpjes en beentjes te zwaaiien. Wij denken dat het krampjes zijn,maar dat weten wij niet zeker. Nu zouden wij willen weten wat wij hier aan kunnen doen of misschien dat jullie hier in iets herkennen dan horen wij het graag. thx
Hoi, Wat is het gewicht van je zoontje? 5 x 200 ml is over het algemeen een vrij grote hoeveelheid voeding voor een kindje van 5 weken oud. Dit is de maximale hoeveelheid die je van flesvoeding mag geven. Wat inhoudt dat als je zoontje straks wat ouders is of zwaarder weegt je niet meer voeding kunt gaan geven. Misschien kan je eens kijken hoe het gaat als je minder voeding geeft, bijvoorbeeld 5 x 165 ml. Belangrijk daarbij is het drinktempo. Een goed drinktempo voor een voeding is 15-20 minuten. Dan gaat het niet te snel maar ook niet te langzaam. Wanneer het drinken sneller gaat kan hij ook eerder komen voor de volgende voeding. Dan heeft hij ook minder snel last van krampjes. Groetjes Angelique
Divano woog 4762, dit is gewogen 2 weken terug door het CB.Maar we hebben het geprobeerd om de hoeveelheid te verminderen maar dan vraagt hij toch om meer. Maar kan jij mij uitleggen waarom hij zo apart doet met zijn armpjes en beentjes? En is over voeden nu wel of niet goed, want ik hoor daar ook verschillende verhalen over Thx
Hoi, Overvoeden is niet goed. Wanneer een kindje te veel voeding krijgt kan hij hier last van krijgen, spugen, moeizame ontlasting, krampjes. 5-6 weken is wel een leeftijd dat de krampjes vaak op zijn hevigst zijn, kan goed zijn dat je zoontje hier last van heeft. Bij twijfel kan je ook altijd even het cb vragen. Groetjes Angelique