Mijn zoontje is bijna 5,5 maand en het gaat op zich lekker met hem. Hij eet goed en slaapt goed en is een lekker vrolijk mannetje. Maar hij rolt nog niet om.... Als we hem op zijn buik leggen dan houdt hij zijn hoofd wel omhoog maar er is nog geen enkele poging tot omrollen. Toen hij een week of 18 was heeft hij het wel 2x zelf gedaan, maar daarna nooit meer. Hij vind op zijn buik liggen ook niet leuk, begint vaak al gelijk te huilen en laat redelijk snel (vind ik) zijn hoofd al weer zakken. Vanaf wanneer moet ik me hier zorgen om gaan maken? Zijn er nog meer kindjes van zijn leeftijd die dit nog niet doen? Als hij in de box ligt rolt hij ook nog niet op zijn zij en is hij ook niet actief, pakt bv zelf geen speeltjes. Wel als je het voor hem houdt. Nu weet ik wel dat elk kindje zijn eigen ontwikkeling heeft, en de ene sneller is dan de ander, maar ik vroeg me af wanneer je kindje echt te langzaam is. Nu moet ik zeggen dat ik ook mijn oudste gewend ben die heel snel was met alles, dus misschien ben ik wel te ongeduldig.....
Hoi hoi, Ik zou me er maar geen zorgen om maken. Ieder kind heeft een andere ontwikkeling. Het kan best zijn dat hij ineens in een stroomversnelling komt, en alles achter elkaar doet. Mijn kleindochter ging op een week kruipen, staan en kreeg vier tandjes. Ze is nu bijna 10 maanden. Toen ze 5 maanden was deed ze ook nog niets. Zeg tegen het Cb wel dat je je zorgen maakt. Groetjes Adrienne