Niet in eigen bedje

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Meisjesmama, May 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Hallo,

Onze jongste dochter is nu 10 weken oud. Ze doet het hartstikke goed, op het slapen na... Ze slaapt nauwelijks in haar eigen bedje. Overdag wel af en toe, maar altijd hooguit 3 kwartier. Als ik met haar ga wandelen slaapt ze ook niet. Ik heb een draagzak en daar slaapt ze fantastisch in, maar ja, over 2 weken moet ik weer aan het werk en dan? Daar maak ik me best zorgen over! De nachten zijn helemaal drama. Dan slaapt ze helemaal niet in haar eigen bedje, alleen maar tussen ons in.

Heb jij misschien tips hoe we haar weer in haar eigen bedje krijgen? En is het normaal dat ze van die korte slaapjes doet? Ik kan me van mijn oudste dochter herinneren dat ze soms wel 4 uur achter elkaar sliep overdag.

We hebben inmiddels al wel de Pacco aangeschaft, daar is ze iets rustiger onder, behalve 's nachts...

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Die draagzak, is er dat één waarbij ze omhoog zit, of ligt? Als ze in de draagzak omhoog zit, dan betekent dat dat ze, als ze ligt last heeft. Dat kan honger zijn, darmkramp, maar ook een gevoel van verlatenheid. Ook te koud of te warm kan.

Te koud of te warm is een kwestie van uitproberen.

Als het verlatenheid is, dan wil ze graag geborgenheid en warmte. Maar jullie willen dat ze in haar eigen bed slaapt, dus dan is het belangrijk dat ze die geborgenheid en warmte in haar eigen bed gaat vinden.

Maak haar bedje warm voor ze er in gaat door een kruik. De pacco hebben jullie al, dat is prima, je kunt ook eens met het CB overleggen of ze jullie willen voordoen hoe je inbakert met gewone doeken.

Misschien is de kinderwagenbak een tussenoplossing.

Hoe gaat het met de voeding? Darmkrampen?

Ik hoor graag van je...

Groetjes Adrienne

3. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Hoi, dank je wel voor je reactie!
    Ik denk zelf dat het verlatingsangst/mamahonger is. Dus ik neem haar maar gewoon lekker bij me... Daar voel ik me toch het prettigst bij en zij ook! Ze kan haar hele leven nog in haar eigen bedje slapen ;).

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Gelijk heb je, gewoon doen waar je je fijn bij voelt!

Groetjes en succes Adrienne

Share This Page